Gå til innhold

Tips til gode bøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til gode bøker. Gjerne serier. Liker krim, men da bør de være svært bra. Ala Jo Nesbø og Kepler. Romaner er også ok.

Har lest/hørt en god del bøker. Men er lenge siden jeg har hørt noen virkelig gode bøker.

Kjenner jeg kunne tenke meg å høre noen serier som har handling fra 17-1800 tallet.

Må innrømme at Sagaen om isfolket er lest og hørt en rekke ganger 😳 Ikke fordi de er så fryktelig bra. Men det er noe med de første bøkene som fenger. 

Har lagt min elsk på oppleseren Magnus Roosman. Han er fantastiks å hør på,  men har hørt de beste bøkene han har lest inn, og en del av de dårlige bøkene også🙄 

Anonymkode: 83476...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lange hvite skyens land

og de andre bøkene i serien.

kos deg😊

Anonymkode: 2cdf2...68b

Skrevet

Hvis du liker krim, så må du lese Hans Olav Lahlums bøker om K2.

Anonymkode: c1178...ce9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den lange hvite skyens land

og de andre bøkene i serien.

kos deg😊

Sjekket den ut nå. Den virker som noe jeg kunne like godt. Men de har den ikke på storytel😭 Ser jeg kan kjøpe den som lydbok på  bokklubben. Får undersøke litt hva kriteriene er.

Takk for tipset 😀

Skrevet

Jørn Lier Horst sine bøker. 

Hjorth og Rosenfeldt sine bøker. 

Camilla Läckberg sine bøker. 

Liza Marklund sin serie om Annika Bengtzon. 

Henning Mankell sin serie om Kurt Wallander. 

Anonymkode: dccef...247

Skrevet

Havets katedral. Historisk roman, men veldig spennende. 

Anonymkode: 4f883...73b

Skrevet

Jeg liker Kepler veldig godt og falt veldig for Hjorth og Rosenfeldt sine bøker om Sebastian Bergman, så anbefaler de. 

Anonymkode: f3ed0...8ae

Skrevet

Jentene fra balletten var bra. Likte også resten i serien. Lettlest og fengende. (hørte de på storytel) 

Anonymkode: 05514...a5e

Skrevet

Mange gode tips her.

Har lest en del av Camilla Läckberg, men de synes jeg ikke er så bra. Det er mye gjentagelser og elementer som irriterer meg.  Men jeg er nok litt sær. Detaljer er veldig viktig for meg 🤔😣

Kurt Wallander kunne sikkert vært ok. Har sett en del av episodene på TV. Men regner med at bøkene er bedre?

Hører stort sett på lydbok, så oppleserne har veldig mye å si for boka.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Havets katedral. Historisk roman, men veldig spennende. 

Da er denne lastet ned😊

Finnes det bøker som kan sammenliknes med Lee Childs bøker om Jack Reacher?

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekket den ut nå. Den virker som noe jeg kunne like godt. Men de har den ikke på storytel😭 Ser jeg kan kjøpe den som lydbok på  bokklubben. Får undersøke litt hva kriteriene er.

Takk for tipset 😀

Du må bare lese den (og de andre) altså. Nå eller senere👍

Skrevet

Håkan Nesser

Anonymkode: 47d54...45b

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er denne lastet ned😊

Finnes det bøker som kan sammenliknes med Lee Childs bøker om Jack Reacher?

Jeg leser en del krim,men hvis du liker bøkene om Jack Reacher tror jeg ingen av de bøkene jeg foreslår vil falle i smak hos deg. Jeg har prøvd å lese disse bøkene flere ganger,men må gi opp da jeg synes de er grusomt kjedelige...

Men jeg vil uansett henge meg på den som anbefalte Hans Olav Lahlum sine bøker om K2. Jeg elsker bøkene hans,han er en fantastisk forfatter!

Anonymkode: 72cc3...6ef

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser en del krim,men hvis du liker bøkene om Jack Reacher tror jeg ingen av de bøkene jeg foreslår vil falle i smak hos deg. Jeg har prøvd å lese disse bøkene flere ganger,men må gi opp da jeg synes de er grusomt kjedelige...

Men jeg vil uansett henge meg på den som anbefalte Hans Olav Lahlum sine bøker om K2. Jeg elsker bøkene hans,han er en fantastisk forfatter!

Anonymkode: 72cc3...6ef

Bøkene om Jack Reacher har jeg hørt på lydbok med en veldig god oppleser.  De dekkjer behovet for detaljer. Og de er minimalt "klissete" om jeg kan bruke det ordet🤔 De er mer tekniske om du forstår hva jeg mener. De fleste bøker jeg har prøvd meg på i samme kategori, faller sørgelig igjennom. Og nå savner jeg sånne typer historier.

Lahlum har jeg ikke lest noe av. Har hatt valget flere ganger,  men aldri blitt til. Får prøve disse nå i ferien 😊

Skrevet

Outlander serien. Du har TV serien også, men det er mange bøker

Anonymkode: a54c9...acf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bøkene om Jack Reacher har jeg hørt på lydbok med en veldig god oppleser.  De dekkjer behovet for detaljer. Og de er minimalt "klissete" om jeg kan bruke det ordet🤔 De er mer tekniske om du forstår hva jeg mener. De fleste bøker jeg har prøvd meg på i samme kategori, faller sørgelig igjennom. Og nå savner jeg sånne typer historier.

Lahlum har jeg ikke lest noe av. Har hatt valget flere ganger,  men aldri blitt til. Får prøve disse nå i ferien 😊

Hva med Jeffery Deaver? Veldig spennende bøker, de er vel i kategorien psykologiske thrillere. Jeg liker de kjempegodt selv om jeg synes de kan bli litt vel "tekniske" som du kaller det av og til, jeg lever med det fordi bøkene er så spennende ellers, men tipper du vil elske dem.

Et par av de er filmatisert, bl.a Knokkelsamleren. Veldig spennende filmer også.

Skrevet

Leste nettopp Kastanjemannen av Søren Sveistrup. Den var veldig god.

Samme med "Hun takket gudene" av Jussi Adler Olsen.

"Pilegrim" er også veldig god om du ikke allerede har lest den. 

Anonymkode: 792b4...c8b

Skrevet

Roy Jacobsen sine bøker fra Helgelandskysten («De usynlige» er den første) anbefales. Og Lars Mytting med «Svøm med dem som drukner» og «Søsterklokkene».

Skrevet
40 minutter siden, Julifrøken skrev:

Roy Jacobsen sine bøker fra Helgelandskysten («De usynlige» er den første) anbefales. Og Lars Mytting med «Svøm med dem som drukner» og «Søsterklokkene».

Roy Jacobsen har jeg hørt og likte veldig godt😀 Oppleseren hadde riktig dialekt også.

Ser at mange av tipsene som har kommet ikke er på storytel😖 Får vurdere å kjøpe en og annen bok tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...