Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Dette er bare et lite hjertesukk, må bare si det til noen slik at jeg ikke bare tenker. Jeg er den eneste i min vennegjeng som er alenemamma og da er jeg så og så 100% alene.Det hender av og til at faren har barnet (hans eget valg) og det har han nå i 2 uker. Jeg syns det er nydelig å kunne være litt for meg selv å gjøre som jeg vil det er befriende en gang i blant. Det har vært klart veldig lenge at det er nå som jeg da er alene og sagt ifra til vennene mine for lenge siden om ikke de vil finne på noe og jo det ville de jo. Så kommer tiden nå hvor jeg er alene, men da kan plutselig ingen. Enten er man sliten, man skal kose seg sammen bare familien osv. Jeg har absolutt ingen problemer med det og det er ikke det hjertesukket mitt er for. Hver gang de trenger noe så stiller jeg opp og det er omtrent forventet, men når jeg trenger noe så er det mye vanskeligere. Jeg har heller ikke noe problem med at vi er i forskjellige livssituasjoner heller, men hvorfor er det meg som konstant skal respektere de og ikke motsatt. HVorfor kan ikke de en og annen sjelden gang prioritere noe annet. Ja, det er de sitt liv og de må få lov å bestemme, men akkurat idag er jeg litt lei meg. Siste helg uten barn på 6 mnd nå og har så lyst til å finne på noe, men ingen kan......... Anonymkode: 4804f...0b0
Nyttårs barn Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Tror mange med familie blir litt "seg selv nok" og kanskje må du være tydeligere på at du ønsker å bruke din lille barnefrie tid med venner. Ser det på mange av mine godt etablerte venner at det å gjøre noe annet enn familieaktiviteter ofte er vanskelig i ferien, akkurat som om tiden er bestemt til familieaktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 5 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Tror mange med familie blir litt "seg selv nok" og kanskje må du være tydeligere på at du ønsker å bruke din lille barnefrie tid med venner. Ser det på mange av mine godt etablerte venner at det å gjøre noe annet enn familieaktiviteter ofte er vanskelig i ferien, akkurat som om tiden er bestemt til familieaktiviteter. Ja, du har nok helt rett og er så fullstendig klar over det. Ble bare litt lei meg akkurat idag, fint vær osv hadde vært fint å tatt en tur til byen og drukket litt vin...men men sånn er livet Anonymkode: 4804f...0b0
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Vennene dine er kanskje kjipe.. Jeg har en singel venninne som av og til ønsker å dra ut på byen når hun har barnrfri. Og da gjerne være ute lenge.. Det er ikke så ofte jeg har lyst til det, for i motsetning til henne våkner jeg opp til en dag med småbarn. Og jeg ønsker ikke å være redusert en fridag med barna.. Anonymkode: 59a7d...38d
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 Vi andre har barna hele tiden. Og har ikke tid til venner verken med eller uten barn. Akkurat som deg når barna er hos deg. Anonymkode: 8f3b6...590
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi andre har barna hele tiden. Og har ikke tid til venner verken med eller uten barn. Akkurat som deg når barna er hos deg. Anonymkode: 8f3b6...590 Så både du og mannen er med barna hele tiden? Ingen av dere finner noen gang på noe for dere selv mens den andre passer barna?? Anonymkode: 44192...352
huskeraldribrukernavnet Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 (endret) ☀️ Endret 5. juli 2019 av huskeraldribrukernavnet Glemte å være anonym, vil slette det.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Men har du invitert venninnene dine med på noe spesifikt en fastsatt dato, eller har du bare snakket løst om at du ønsker å finne på noe når du er uten barnet? Med familie og full fart hele tiden, så må nok slike ting avtales i god tid. Jeg kan ikke bare plutselig stikke ut sammen med venninner dersom noen ringer og spør. Dersom venninnegjengen har avtalt middag og drinker noen uker frem i tid, så har vi en avtale og jeg prøver såklart å bli med. Anonymkode: 72fb8...654
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 Fellesferien begynner på mandag så mange hadde siste arbeidsdag i dag. Jeg hadde ikke orket eller hatt lyst til å gå ut med venninner i dag. Nå er det tid med ungene som gjelder🤩 Anonymkode: 9b60a...dee
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Skrevet 5. juli 2019 Mulig det er litt begrepsforvirring fra min side, men faren har barnet i to uker nå på sommeren. Da skulle jeg tro at barnet ser fra jevnt i løpet av året også. Hvordan er du da alenemamma? Jeg forstår at du har venninner som har familie med man og barn, men etter din definisjon er x gruppen også alenepappa. Kanskje han har barnet 40 eller 30% eller hva du korrigerer det til. Anonymkode: 408ab...7b1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mulig det er litt begrepsforvirring fra min side, men faren har barnet i to uker nå på sommeren. Da skulle jeg tro at barnet ser fra jevnt i løpet av året også. Hvordan er du da alenemamma? Jeg forstår at du har venninner som har familie med man og barn, men etter din definisjon er x gruppen også alenepappa. Kanskje han har barnet 40 eller 30% eller hva du korrigerer det til. Anonymkode: 408ab...7b1 Det finnes faktisk barn som kun ser foreldre i ferier og det gjør min, men ikke hver ferie. Sist han så barnet var i jula så vil absolutt kalle meg alenemamma ja. Anonymkode: 4804f...0b0
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men har du invitert venninnene dine med på noe spesifikt en fastsatt dato, eller har du bare snakket løst om at du ønsker å finne på noe når du er uten barnet? Med familie og full fart hele tiden, så må nok slike ting avtales i god tid. Jeg kan ikke bare plutselig stikke ut sammen med venninner dersom noen ringer og spør. Dersom venninnegjengen har avtalt middag og drinker noen uker frem i tid, så har vi en avtale og jeg prøver såklart å bli med. Anonymkode: 72fb8...654 Ja, jeg hadde invitert ut spesifikt idag faktisk og de fleste har sagt ja. Men skjønner at familie betyr mye så det er ikke det. Jeg var bare litt lei meg idag men det skulle jeg jo kanskje ikke sagt til noen. Anonymkode: 4804f...0b0
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 Du bør utvide omgangskretsen din, få flere venninner i samme situasjon.. Jeg har flere venninner som er totalt avhengig av mannen, de kan aldri finne på noe fordi de skal sitte hjemme med mannen som de ellers bare klager over. Så har jeg de venninnene som har skjønt at siden de er TO voksne så kan den ene iblant dra ut med venner og slippe å stå opp kl 05.30 med små barn dagen etter. Og så er det alenemødrene som har barnefri samtidig som meg, vi har det såååå moro sammen. Bor du i buskerud får du si ifra😘 Anonymkode: d933d...a94
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #14 Skrevet 6. juli 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det finnes faktisk barn som kun ser foreldre i ferier og det gjør min, men ikke hver ferie. Sist han så barnet var i jula så vil absolutt kalle meg alenemamma ja. Anonymkode: 4804f...0b0 Men hvordan har man et så bra forhold at man kan ses i noen uker og ellers ingenting? Far er selvsagt skikket. Enten må barna like far og vil se far mer, eller så må de hate det. Høres veldig merkelig ut og dette er ordningen som er bedt for barna? Selv med 4/4 og far på plattform ser jeg ikke at det her er naturlig, men jeg blir vel leksa opp. Anonymkode: 408ab...7b1
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #15 Skrevet 6. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg hadde invitert ut spesifikt idag faktisk og de fleste har sagt ja. Men skjønner at familie betyr mye så det er ikke det. Jeg var bare litt lei meg idag men det skulle jeg jo kanskje ikke sagt til noen. Anonymkode: 4804f...0b0 Da synes jeg det var dårlig gjort av venninnene dine ja. Det bør være en god grunn til å melde avbud når de først har sagt ja, ikke bare at de heller vil være sammen med familien. Skjønner at du er skuffet og lei deg. Håper du får en fin ferie uansett Anonymkode: 72fb8...654
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #16 Skrevet 6. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan har man et så bra forhold at man kan ses i noen uker og ellers ingenting? Far er selvsagt skikket. Enten må barna like far og vil se far mer, eller så må de hate det. Høres veldig merkelig ut og dette er ordningen som er bedt for barna? Selv med 4/4 og far på plattform ser jeg ikke at det her er naturlig, men jeg blir vel leksa opp. Anonymkode: 408ab...7b1 Når man bor langt fra hverandre er det sånn. Far ønsker ikke mer og jeg kan ikke tvinge han, da er alternativet aldri å se far. Hadde jeg ikke prøvd å få det til og latt han ha barnet når han kan hadde han heller aldri hatt barnet, men jeg syns det er viktig for barnets del å kjenne sin far. Anonymkode: 4804f...0b0
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #17 Skrevet 6. juli 2019 Jeg er kronisk syk med mann og to små barn. Sjelden jeg orker å finne på noe, har jeg en dag fri- så slapper jeg av. Men ! Jeg har en singel og barnløs venninne som er snill og flink. Hun spør i god tid, vi setter av en dato i flere uker i forveien. Enten det er filmkveld eller konsert. Alltid hun som spør... men jeg svarer alltid ja. Nettopp fordi vi avtaler tidlig. Jeg har aldri svart ja på noe samme dag eller dagen før. Må planlegge ang helse og barna. Du får spørre konkret. Anonymkode: b1980...b69
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #18 Skrevet 6. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan har man et så bra forhold at man kan ses i noen uker og ellers ingenting? Far er selvsagt skikket. Enten må barna like far og vil se far mer, eller så må de hate det. Høres veldig merkelig ut og dette er ordningen som er bedt for barna? Selv med 4/4 og far på plattform ser jeg ikke at det her er naturlig, men jeg blir vel leksa opp. Anonymkode: 408ab...7b1 Jeg hang meg også litt opp i det.. Far ser aldri barnet, men skal plutselig ha barnet i to uker? Det høres litt ustabilt ut for barnet. Anonymkode: 33551...5c7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #19 Skrevet 6. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hang meg også litt opp i det.. Far ser aldri barnet, men skal plutselig ha barnet i to uker? Det høres litt ustabilt ut for barnet. Anonymkode: 33551...5c7 Det er jo ikne noe værre enn å reise på ferie til besteforeldre for eksempel som bor langt unna. Jeg var bestandig hos min bestemor to uker om sommeren da jeg var barn. Det var lang reisevei så de fleste årene var det den eneste gangen jeg så henne. Jeg oppfattet ikke det som problematisk. Anonymkode: 4bd8d...081
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #20 Skrevet 6. juli 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikne noe værre enn å reise på ferie til besteforeldre for eksempel som bor langt unna. Jeg var bestandig hos min bestemor to uker om sommeren da jeg var barn. Det var lang reisevei så de fleste årene var det den eneste gangen jeg så henne. Jeg oppfattet ikke det som problematisk. Anonymkode: 4bd8d...081 Ganske stor forskjell på besteforeldre, og far som skal være primær omsorgsperson i de fleste barns liv. Anonymkode: 9ac96...8ac
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #21 Skrevet 6. juli 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ganske stor forskjell på besteforeldre, og far som skal være primær omsorgsperson i de fleste barns liv. Anonymkode: 9ac96...8ac Hvorfor er det bestandig slik at trådene her inne blir avsporet med annet fjås. Hi: Synd at det er slik. Du skulle ha funnet deg noen venninner som har anledning til å bruke tid på deg, med eller uten barn ❤️ Anonymkode: 31669...634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå