Gå til innhold

Om mannen var voldelig i forholdet, nå samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde ikke mor anmelde enten til politi eller sende bekymring til bv? Om mannen var voldelig mot mor og nå får samvær? 

Anonymkode: ce01c...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At far var voldelig mot mor vil ikke hindre at han får samvær. At han er voldelig mot mor betyr ikke at han er voldelig mot barn...

Skal samvær hindres må han ha vært voldelig mot barna.

Anonymkode: 4c831...bd3

Skrevet

Hvorfor blir ikke det sett på som automatikk at det blir utført vold mot barn når det har vært vold mot mor? 

Skrevet

Eksen min banka meg gul og blå, men han har aldri vært voldelig mot barnet så det er ikke sånn at fordi han slo meg så MÅ han slå barnet. Eller barna, siden han nå har fler. 

Anonymkode: 0b825...943

Skrevet

Er han sammen med mor til de andre barna? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor blir ikke det sett på som automatikk at det blir utført vold mot barn når det har vært vold mot mor? 

Det er et godt spørsmål. Min eksmann bedrev psykisk og fysisk vold mot meg etter at barnet vårt ble født, og etter 6 år klarte jeg å bryte ut. Det var mange runder på familievernkontoret, barnevern, advokat inni bildet og til slutt barnefordelingssak. Min eksmann fikk vanlig samvær (annenhver helg og en kveld i uken) da sakkyndig og barnevern mente at det ikke forelå en stor risiko for at far skulle gjøre barnet noe. Samværet gikk sin skjeve gang med en far som ikke klarte å være den faren han burde, men det gikk relativt greit så lenge barnet ikke gjorde opprør og hadde sine egne meninger. Men etter noen år ringte barnet meg en gang når han var på samvær til far og gråt helt ukontrollert. Jeg fikk ikke ut av han hva som var feil, men jeg skjønte iallefall at jeg måtte dra til faren å sjekke hva som var feil. En god venn av meg og jeg dro til min eksmanns hus, og synet som møtte meg glemmer jeg aldri. Ingen far i huset, et barn som var livredd og som hadde blitt slått i ansiktet med full kraft. Nesen var knekt, han hadde skikkelig blåveis rundt øyet, og han hadde store bloduttredelser over store deler av kroppen. På sykehuset ble politi og barnevern koblet inn. Far fikk midlertidig besøksforbud i forhold til sønnen vår. Jeg stoppet alt samvær umiddelbart, min advokat førte saken i forhold til barnevern, tingretten og politi. Far mistet samværsretten og ble dømt til 3 måneders fengsel, og vi har hverken sett eller hørt fra han på mange år. Nå er gutten voksen, og har det bra selvom han fortsatt sliter med et farskompleks og vissheten at han har en far som slo han så han havnet på sykehuset.

Dette er nok en ekstrem sak og forhåpentligvis ikke så mange som opplever, men det skjer.

Anonymkode: 337db...4ba

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Burde ikke mor anmelde enten til politi eller sende bekymring til bv? Om mannen var voldelig mot mor og nå får samvær? 

barna har krav på og se far. så lenge han ikke gjorde de noe, synes ikke hun skal nekte

Anonymkode: 5c0de...607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...