Gå til innhold

Bah. Er det egentlig noen vits i å trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jogget annenhver dag nå i tre uker. Ikke spist noe søtt eller usunt utenom, og tygget maten godt etter alle kunstens regler. Jeg har følt meg så sunn og fresh! Startvekten min var på 72,6 kg, og nå, etter 3 uker, er den ... 72,7 kg. 

Hvorfor??!

Anonymkode: 932ea...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har jogget annenhver dag nå i tre uker. Ikke spist noe søtt eller usunt utenom, og tygget maten godt etter alle kunstens regler. Jeg har følt meg så sunn og fresh! Startvekten min var på 72,6 kg, og nå, etter 3 uker, er den ... 72,7 kg. 

Hvorfor??!

Har du sjekket stoffskifte? 

Anonymkode: afe7d...732

Skrevet

Er bare tull å trene. Men kondisen din er vel bedre? 

Anonymkode: 6b88d...be3

Skrevet

Jeg har dessverre erfart at man faktisk må trene mer eller mindre hver dag for å gå ned i vekt. Den treningsmengden du har nå må jeg ha for å IKKE ØKE i vekt, men det e rikek nok til å gå ned, selv ikke med sunt og moderat kosthold.

Anonymkode: cd980...37f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er bare tull å trene. Men kondisen din er vel bedre? 

Anonymkode: 6b88d...be3

Ikke tull å trene. Ved å trene strammer man opp kroppen og får finere figur. Man bygger også muskler, og forbrenner mer. 

Anonymkode: afe7d...732

Skrevet

HI her. 

Jeg har veid rundt 73 kg i mange år, spist bittelitt godteri hver dag, og ikke trent noe aktivt. Så da, når jeg nå har tatt grep, skjerpet meg på mat og godis og i tillegg begynt å jogge, og likevel ikke ser noe resultat på vekta, begynner jeg jo å lure. 

Stoffskiftet mitt er helt normalt. 

Jeg er 38 år forresten. Og hvorfor blir det ikke lettere og lettere å løpe? Bakkene føles like tunge nå som dag nr 2...

Skrevet

Spiser du mer når du forbrenner med da? 

Anonymkode: 26023...488

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiser du mer når du forbrenner med da? 

Nei, spiser det samme. 

Litt merkelig, dette.

HI

Skrevet

Jeg anbefaler deg å følge Camilla Lorenzen på Instagram og YouTube. 

Anonymkode: 86ec6...014

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, spiser det samme. 

Litt merkelig, dette.

HI

Men da kan det hende du spiser for lite. Når jeg jogger og spiser som før så går jeg ikke ned. Jeg må virkelig passe på å få i meg nok kalorier for å kunne gå ned. Får jeg i meg for lite så tviholder kroppen på alt 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anbefaler deg å følge Camilla Lorenzen på Instagram og YouTube. 

Anonymkode: 86ec6...014

Haha, hun var morsom. Har begynt å følge henne 🙂

Anonymkode: cd980...37f

Skrevet

Jeg har trent periodevis og blitt skikkelig demotivert av manglende utslag på vekta. Dermed har jeg slutta. Nå har jeg innsett at vektnedgang foregår på kjøkkenet. Derimot får en best helseefffekt med trening. Så nå trener jeg for helsa, og blir motivert av økt kapasitet. Det tar noen måneder før man er over kneika etter min erfaring, så blir det lettere. Både fordi man er bedre trent og fordi man har trent opp evnen til å tåle hardt arbeid. 

Anonymkode: bcf5d...86e

Skrevet

Løping forbrenner. Etter ca 60 minutter begynner du å brenne direkte på fettreservene. Jeg holder vekta i sjakk ved å løpe. Gått ned 25 kg, spiser nå HVA jeg vil (er ikke enn godtegris men liker å spise MYE) jeg løper fire ganger i uka. 

Anonymkode: 75780...373

Skrevet

Kosthold er kg. Trening er gram. Og kroppen trenger tid. Fortsett et halvår til og endre det som kan forbedres i det du spiser. Drikk bare vann, kutt smør, spis mer grønnsaker og mindre frukt osv. 

Anonymkode: 233a2...7f2

Skrevet

Jeg legger alltid på meg litt i begynnelsen når jeg begynner å trene. Skikkelig lite motiverende! Men kroppen holder på mer vann når du trener og du får mer muskler. Muskler veier mer enn fett. Så da har du helt sikkert tatt av litt siden du har vært flink å spise mindre godteri, samtidig som du har mer vann og muskler i kroppen. Derfor er vekten nå nesten lik som før start. Du må bare holde ut, så er jeg sikker på at vekten snart begynner å gå nedover.  Anbefaler deg å måle deg rundt mage, midje osv en gang pr. uke. Da ser du at du blir slankere selv om det ikke vises så mye på vekten. Man må imidlertid trene MYE for å gå ned i vekt kun av trening, så det viktigste er kostholdet. Men, som du sier så føler du deg fresh, og det er selvfølgelig veldig bra for kroppen å trene! Ikke gi opp!!

Anonymkode: 25589...fc5

Skrevet

Takk dere! 

❤️

HI

Skrevet

Jeg liker ikke å løpe, så her ble det styrketrening og sunnere mat, gått ned 15 kg.

Anonymkode: 3b789...6bc

Skrevet
På 5.7.2019 den 9.31, Anonym bruker skrev:

Hvorfor??!

Da har du ikke forandret nok på kostholdet ditt. Kosthold er kilo, trening er gram. men trening er uansett bra for kroppen

Anonymkode: 85e58...7e5

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Løping forbrenner. Etter ca 60 minutter begynner du å brenne direkte på fettreservene. Jeg holder vekta i sjakk ved å løpe. Gått ned 25 kg, spiser nå HVA jeg vil (er ikke enn godtegris men liker å spise MYE) jeg løper fire ganger i uka. 

Anonymkode: 75780...373

Hvor lenge løper du da?

Anonymkode: 85e58...7e5

Skrevet

Trening er mest for helsa, kondis, oppstramming mm. Skal du ned i vekt er det kostholdet som må endres på. Last ned Lifesum og tell kalorier. Skal love deg at du får bakoversveis.

Anonymkode: 57070...a3c

Skrevet

Du forventer altfor mye resultater på altfor kort tid! Senk forventningene og løp for å holde deg sunn og frisk, ikke for å slanke deg. Ingen går ned i vekt og får flott kondis av å løpe annenhver dag i 3(!!) uker. Å tro det er latterlig. 

Du sier en viktig ting: «jeg har følt meg så sunn og fresh!» Hold på den følelsen!! Det er den følelsen som er deilig ved å trene. Glem den pokkers vekten! Vekt er bare et tall. Virkelig, glem vekten, løp og bli bedre (etterhvert kjennes løping meditativt og deilig ut), føl deg fresh og sunn, spis slik du pleier og om et halvt år, til ett år kommer du til å være mye sunnere. 

Jeg startet å løpe i 2013. Det var jævlig tungt, men jeg ville bli sunn og sterk! Jeg fortsatte gjennom å ha en venn å trekke med, være med på noen løp i året og løpe variert (skog, asfalt, fjell). Likevel ble jeg lei av løping, så jeg meldte meg inn i en treningsplass (som sats) og klarte å holde treningen ved like. Nå trener jeg jevnt 3-4 ganger i uken. 

Om jeg slutter å trene, så føler jeg meg dårlig, blir deprimert og sur. Skal ALDRI slutte å trene. 

Anonymkode: 2349c...f45

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker ikke å løpe, så her ble det styrketrening og sunnere mat, gått ned 15 kg.

Hvor ofte trener du? Har du et spesielt program du følger?

Skrevet
1 time siden, Wonder Woman skrev:

Hvor ofte trener du? Har du et spesielt program du følger?

Trener minst 3 ganger i uka. Gjør forskjellige øvelser, mest stang, frivekt og kabel. Squat med stang og vekt, markløft, benkpress samt endel mage gjør jeg nesten hver trening. Begynte med PT og lærte masse, det gav meg mye kunnskap og motivasjon. Hadde 10 timer fordelt på 3 mnd, fikk kostplan og treningsopplegg. Har ikke telt kalorier, men spiser lite raske karbohydrater, knekkebrød i stedet for brød, frukt og grønt, byggryn i stedet for ris osv:) prøver å spise små måltider og ofte. 

Skrevet

Kosthold kontrollerer vekten og trening kontrollerer formen/fasongen på kroppen. 

I tillegg så vil man ofte gå litt opp i vekt de første ukene etter man har startet å trene da kroppen niholder på vann. Bare fortsett som du gjør så løsner det. Kroppen justerer seg etterhvert og slipper vannet. 

Ikke undervurder den gode etterfølelsen av en god treningsøkt! Du kommer til å føle deg mye bedre uavhengig av vekta! Stå på! Du er flink! 

Anonymkode: 018a4...0ec

Skrevet

Takk! Dere er så greie. ❤️

Jeg skal nok ikke gi meg så lett - det føles jo så deilig etterpå!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...