Gå til innhold

Slite seg ut med barnebarna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min arbeidskollega er i slutten av 50 årene. Hun har 5 barnebarn som hun passer nesten hele tiden. Noen ganger er hun så sliten. Sier at hun skulle ha gjort det og det, men at hun har ikke tid pga at det har bare vært jobb og passing av barnebarn i mange uker. Er det vanlig for besteforeldre å stille opp så mye? Jeg har ikke barnebarn ennå. Har små barn ennå, men hadde sett for meg roligere dager når ungene har flyttet og skaffet seg familie 

Anonymkode: cacfe...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ene tanta mi er sånn. Passer barnebarn hele tiden. Enten skal foreldrene jobbe, ut å reise eller på fest. Hun sier aldri nei, men sliter seg ut. For meg blir det helt feil. Det skal være lystbetont å passe barnebarn, ikke føles som en plikt. Jeg spør sjeldent om pass selv, men min mor sier nei om det ikke passer og slik skal det være.

Skrevet

Noen krever mer av besteforeldre enn andre, og da må man nok bare tørre å si nei. Mine foreldre passer svært sjeldent barnebarna (men jeg har søsken, så noe pass blir det for dem gjennom året uansett..)

Svigerforeldrene mine derimot har hendene fulle med barna til svogeren min. Skjønner ikke at de ikke ser selv hvor mye de krever. Det er pass flere ganger i uken, og overnatting minst en helg i måneden (og i helgene vet jeg at de får nei av og til også). De fikk barn sent, og virker som de ikke helt klarer å legge vekk de vanene de hadde før de fikk barn. Det er reising, middager, fester osv hele tiden. 

Anonymkode: e0c21...305

Skrevet

Når min arbeidskollega sier at hun ikke har hatt en ettermiddag eller helg fri på ett par uker, så reagerer jeg. Men at hennes datter ikke tenker selv, synes jeg er rart. Det er kun hun ene datteren som spørr om barnevakt. Den andre spørr veldig sjelden. 

Anonymkode: cacfe...e32

Skrevet

Ingen av besteforeldrene her har passet minstemann på snart 3. Tenåringen her de passet noen ganger hver.

Anonymkode: dea23...c3e

Skrevet

Det er noen foreldre som ikke klarer å forstå at det å få barn endrer hele livet, da kan besteforeldrene bli redningen.

Synes det går an å bruke hodet, litt pass er ok og fint for forholdet mellom besteforeldre og barnebarn, men ikke hver uke. Ikke med fem barnebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...