Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Denne gangen får jeg virkelig bekreftet hvor viktig det er med ferie fra barnehagen, også for de barna som trives. Frøkna på 4 elsker barnehagen og vil gjerne være så lenge som mulig. Men denne våren har vært tøff. Mye trøtt og sur, sliten og dårlig humør. Jeg har hentet tidlig og sent, like sur åkke som. Nå er den andre ferieuka i gang og jeg har fått en annen jente. Hun er høflig, hjelpsom, omsorgsfull, blid og god mot både meg og lillebror. Det er en utrolig forskjell! Jeg har aldri hatt unge mine i barnehagen når jeg har hatt ferie, men har levert av og til litt tidligere/senere enn jeg har måttet. Gruet meg også litt for den lange ferien med den «sure» ungen. Så feil kan man ta. Og jeg visste det jo egentlig. Bare et innspill i debatten og unger og fri og ferie. Anonymkode: 02e4f...bcc
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Her er det motsatt;stort sett blid og grei til vanlig men å ta han ut av de vanlige rutinene gjorde at han utagerte veldig mye å var sint. Bhg mente at han gjerne føler seg utrygg uten de faste rutinene. Anonymkode: e8e9b...143
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Denne gangen får jeg virkelig bekreftet hvor viktig det er med ferie fra barnehagen, også for de barna som trives. Frøkna på 4 elsker barnehagen og vil gjerne være så lenge som mulig. Men denne våren har vært tøff. Mye trøtt og sur, sliten og dårlig humør. Jeg har hentet tidlig og sent, like sur åkke som. Nå er den andre ferieuka i gang og jeg har fått en annen jente. Hun er høflig, hjelpsom, omsorgsfull, blid og god mot både meg og lillebror. Det er en utrolig forskjell! Jeg har aldri hatt unge mine i barnehagen når jeg har hatt ferie, men har levert av og til litt tidligere/senere enn jeg har måttet. Gruet meg også litt for den lange ferien med den «sure» ungen. Så feil kan man ta. Og jeg visste det jo egentlig. Bare et innspill i debatten og unger og fri og ferie. Anonymkode: 02e4f...bcc Samme opplevelse som deg HI Anonymkode: 14afe...d71
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 Slik er det hos oss også Anonymkode: f3c65...a08
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 Ungeme trenger barnehagen, men de trenger like mye å ha fri fra barnehagen. Bare det å lære seg å kjede seg og måtte aktivisere seg selv er svært verdifullt. Anonymkode: 1403a...787
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 Vi har fem barn. Min erfaring er at de første dagene (eller omtrent en uke) er «vanskelige». Barna er vant til full fyk i bhg, skole og fritidsaktiviteter, og det tar tid å lande. I starten er de rastløse, kjeder seg lett, irriterer hverandre, krangler og henger på oss voksne for konstant aktivisering. I løpet av denne tiden (og med hjelp fra oss) løser det seg. De finner på leker sammen, leser i teltet, bygger hytter, lager konkurranser, spiller spill/kort etc. De trenger virkelig denne tiden. Anonymkode: 69206...d96
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ungeme trenger barnehagen, men de trenger like mye å ha fri fra barnehagen. Bare det å lære seg å kjede seg og måtte aktivisere seg selv er svært verdifullt. Anonymkode: 1403a...787 Hvorvidt ferien er på sommeren eller andre tider av året spiller liten rolle. Anonymkode: 14afe...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå