Gå til innhold

Tannpleier vs tannlege


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det billigere å få time hos tannpleier enn tannlege, ved bare en sjekk ? 

Anonymkode: daf96...a51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 49579...a13

Skrevet

Søsteren min er tannlege, tannpleiere er billige fordi de ikke har lik utdanning som tannleger. Derfor de er dyre når de er i jobb på grunn av utdannelsen.

Men om du opplever tannsmerter og trenger medikamenter er det billigere å dra til en fastlege og få utskrevet resept der. Tannleger har også lisens på å skrive ut resepter, men vil nok anta at du får fortere time hos fastlegen enn tannlegen.

Skrevet

Spør , for viss jeg må betale likt, går jeg heller til tannlege.

Har pledd å gå til tannlege, men nå har de gitt meg time til tannpleier.... 

Greit nok da jeg sjelden har hatt hull, men hadde dårlig erfaring med den tannpleieren jag fikk time hos for 2 år siden... dette er en ny. 

Går fast 1 gang i året for kontroll. Vet du noe om pris, du som hadde en søster som er tannlege?

Anonymkode: daf96...a51

Skrevet

Jeg betaler like mye for årlig sjekk hos tannpleier som jeg gjorde hos tannlege. Betaler ca.1000 kroner. Hun er fantastisk hyggelig, da 😉

Skrevet

Er de ikke begge tannpleiere egentlig? Det er jo ikke som om en tannlege har legeutdannelse akkurat.

Anonymkode: 69dc6...a89

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er de ikke begge tannpleiere egentlig? Det er jo ikke som om en tannlege har legeutdannelse akkurat.

Anonymkode: 69dc6...a89

😂

Anonymkode: 5ca29...383

Skrevet

Er det vnlig å få time hos tannpleier, jeg tror ikke jeg har fått det siden jeg gikk hos skoletannlegen

Anonymkode: 5ca29...383

Skrevet
1 time siden, prebs skrev:

Jeg betaler like mye for årlig sjekk hos tannpleier som jeg gjorde hos tannlege. Betaler ca.1000 kroner. Hun er fantastisk hyggelig, da 😉

Det er jo ingen forskjell på hva en tannlege og en tannpleier gjør på kontroll, de sjekker tennene, tar bilder, renser litt og ferdig. Er det hull får du ny time for å tette det, og det er det bare en tannlege som kan gjøre.

Anonymkode: 4d1e4...9d5

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vnlig å få time hos tannpleier, jeg tror ikke jeg har fått det siden jeg gikk hos skoletannlegen

Anonymkode: 5ca29...383

Tror det er veldig forskjellig fra sted til sted hvor mye de bruker tannpleiere.

Hos min vanlige tannlege er det tannlegen hver gang, kontroll osv, alt er hos tannlege.

Men jeg har en tannkjøttsykdom som jeg er hos spesialist med en gang i året, og hos henne er det flere tannpleiere ansatt. De tar rens, de setter bedøvelse, de hjelper til under div inngrep osv. Tannlegen kommer bare inn og gjør det hun skal gjøre og går igjen, all prepping osv gjøres av tannpleier.

Anonymkode: 4d1e4...9d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...