Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Føler alt er opp ned og på tvers for tiden. Jeg føler meg alene. Jeg er lei meg hele tiden, og kjeftet 24/7. Hater å være sånn. Jeg krangler med ungene, jeg krangler med mannen. Jeg er gift på 13nde året, har to barn, på 8 og 11. Jeg kjenner at alt irriterer meg. Både mannen og ungene. Jeg er så sliten. Det skjer ingenting om ikke jeg henger som en klegg på alt. Beskjeder må gies 10 ganger før noe skjer. Jeg har ikke bedt om å v æra, adm dir i fam AS! Jeg vil ut. Jeg vil flytte. Men jeg har ikke råd. Nå venter ferien, og jeg gruer meg. Jeg vil at de skal reise uten meg, sånn at jeg kan få være alene. Hater livet mitt. Anonymkode: b667c...bc3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Vet du, nå må du bare ta tak i ting! Du virker deprimert, og da må du søke hjelp for det. I morgen tidlig ringer du legen din, og får en time. Du kan også ringe kommunen og be om time til psykiatrisk sykepleier, der kan du komme raskere til enn hos en psykolog, så har du noe mens du venter på psykolog. Nå går psyken din utover familien, og det kan du ikke fortsette med - nå må du ta ansvar for din egen helse! Snakk med mannen din, forklar at du ikke har det bra, men at du tar tak i ting (lege, psykiatrisk sykepleier, psykolog). Og foreslå at dere går i parterapi slik at dere kan finne ut av ting, for du vet at du kjefter hele tiden og at du krangler med både ham og ungene og at du ikke ønsker det skal være slik, men at dere trenger hjelp som par slik at dere ikke sklir helt fra hverandre pga. dette. Si at nå må han trå til og ta mer ansvar for planlegging og gjennomføring av ting, for nå må du planlegge alt for alle - og så stter dere dere ned og lager en arbeidsfordeling. Ring familievernkontoret i morgen også og bestill time til dere, så slipper dere at hele sommeren går uten at dere er kommet inn i systemet og på ev. ventelister. Trenger du litt egentid innimellom, snakk med mannen din om det også og se om dere kan få det til, en time eller to kan gjøre mye. Kanskje han og barna kan finne på noe alene en halv eller hel dag i ferien også, så kan du få tid for deg selv da også. Men DU må ta ansvar for din egen helse - og nå må du skaffe deg hjelp og også snakke med mannen og forklare alvoret, at du ikke har det bra. Og i morgen - ring legen din, kommunen og snakk med psykiatrisk sykepleier + familievernkontoret og bestill time til parterapi. Skal du få det bra må du begynne et sted. Ikke tenk, bare sett i gang for å få hjelp. Nå! Klem ❤️ Anonymkode: f0c1b...a06
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Hei. Ser du er litt fastklemt i livet ditt. Det er lett å kjenne på det negative når det står på på fullt. Det positive er at du ikkje hater livet ditt. Fordi da tru eg ikkje du ville ha skrevet her inne. Du spør jo om indirekte hjelp her som er kjempe bra. Du vil jo få det te, innerst inne... Eg kjenner jo ikkje deg og din «kamp». Ja det kan være du er deprimert. Men kan au bare vær du har møtt veggen og trenge ein pust i bakken. Snakk m mannen din og fortell han kordan du har det. Eller skriv eit brev. Ta deg ein time out. Det er faktisk lov. Reis vekk og unn deg ein weekend tur en eller anna plass i verden. Du trenger å bygge opp energi nivået ditt. Å få litt aleinetid vil gjerna få deg te å sjå det fine du har i livet ditt. Av og te må ein ta någen steg bakøve for å sjå det fulla heila bildet. Du vil finne gleden igjen. Men du må ta små steg om ganga og finna positivitet i små ting rundt deg. Alt fra eit friskt barn som smiler og ler i sommer sola til ein blomst som står aleina og strekker seg stolt opp i grøfta. Sjøl såg eg 2 sommerfugler som dansa rundt i hagen her for någen daga sian. Det va så vakkert og det gav meg ein så ro i sjela at dagen bare lyste opp. Gå ut å lytt. Sjå rundt deg. Fortell deg sjøl Positive ting. Fortell te andre positive ting. hilsen ei som har kjempa seg ut av ptsd av rein vilje te å ikkje gi opp. Ønsker deg all lykke Anonymkode: 61410...d50
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Mannen min følte det sånn og han flyttet ut. Tror ikke han har det bedre nå. Han ser dypt ulykkelig ut og vi sitter knust tilbake. Ikke gjør det, men søk hjelp. Kun du kan endre dette og det er faktisk ditt ansvar. Anonymkode: 2ceef...f75
Tvillingmamma2020 Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Føler med deg. Nøyaktig sånn det er hos oss. Alt avganger av meg. Har en mann som virkelig ikke gjør en dritt uten at jeg ber han, og knapt da.... han tar aldri initiativ til noe, verken med meg, ungene eller ting som må gjøres. Vi er på ferie nå og det er jeg som står opp, jeg som rydder, jeg som planlegger dagen, jeg som pakker til stranda.... osv osv. Nå har vi en million andre problemer og så når vi kommer hjem er det rett å bestille time på fvk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå