Gå til innhold

Bli gravid fortast mulig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg å mannen min vil prøve å bli gravide. Jeg tok ut p-staven på torsdag og trenger hjelp til hvordan jeg kan bli gravid på fortast mulig måte. Mannen min er ofte ute og reiser i jobb så jeg ser ikke han så ofte så vi får heller ikke muligheten til å ha samleie så ofte. Å om dere kan dele erfaringene deres om hvor lang tid de tar før du kan bli gravid etter du har tatt ut p-stav, når fikk du mensen tilbake etc. Og generelt tips.

Anonymkode: 6a379...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er begrenset hva man kan gjøre. Det er helt normalt å være prøver i ett år før man blir gravid (6 mnd dersom du er over 35).

Hvis du er overvektig kan det hjelpe å slanke seg. Spis masse sunn mat, og begynn å ta folsyre. For å gjøre det fysisk lettere å være gravid burde du trene hvertfall 3 dager i uka. Kutt ned på alkoholinntak da mye alkohol kan redusere sjansen for å bli gravid.

Bruk en app for å følge med på mens, EL, og fruktbare dager. Fertility Friend er populær. Du har som regel kun 4-5 fruktbare dager per syklus, og du kan bruke enten temping eller EL-tester for å finne disse. Dere burde ha sex annenhver dag i den fruktbare perioden, dette gir best sædkvalitet.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...