Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Vi har 3 barn sammen, og skilte oss da eldste var 11. Jeg har aldri holdt på med noe sabotasje av noe slag. Over tid nå har han kuttet kontakten med eldste. De hadde noen problemer dem imellom, kalles vel pubertet og humørsvingninger, men over noen år nå, har han fullstendig kappet all kontakt, men har fortsatt de to yngste på samvær. Han har to nye barn med ei ny, og de er en stor lykkelig familie legger de ut på sosiale medier begge to. De vet også at eldste har dem på sosiale medier. FVK eller andre samtaleplattformer er prøvd. Både fra meg og fra barnet. Han lover at han skal bli bedre, men det blir bare verre. Det er ren utestenging, og jeg vil si mobbing når de poster «lykkelig» familiebilder. Hva gjør man med sånt? Barnet har mer eller mindre forsonet seg med det, men hvilke følelser det sitter igjen med, de er ikke gode. Jeg jobber hardt for at det ikke skal skape konflikter mellom barna, og det går så langt bra. Hva for et menneske er han egentlig? Og hun nye? Jeg hadde ikke akseptert om min nåværende mann hadde faset ut et av barna sine. Anonymkode: f4b0c...447
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 vet du hva grunnen er ? uten de kranglene. har eldste godtatt at far har nye barn og ny dame ? for dette hadde jeg selv problemer med når det skjedde her Anonymkode: 85093...a44
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Jeg vil tro at den nye kona har fått en helt annen historie enn sannheten om hvorfor han ikke har med barnet sitt å gjøre. Det gjorde min fars nye kone... Anonymkode: 6a862...033
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Barnet har godtatt ny kone og nye barn. Som da er søsknene til barnet mitt, men som det ikke får ta del i oppveksten til. Dette er noe som jeg har forstått som er veldig sårt. Barnet har tidligere hatt kontakt med nye kona, men den nye kona responderer kun kort tilbake ved skriftlig kontakt via SoMe nå som det har blitt slik. Samme gjelder far, hvis han svarer. Anonymkode: f4b0c...447
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Far har valgt å kutte kontakt her. Vi bruker ikke energi på å analysere oss frem til hvorfor. Det finnes ikke mening i det. Det er meningsløst, og det er provoserende. Vi skjermer barnet, og har heller benyttet oss av kommunens tilbud om familieterapi hvor barnet kan få hjelp til å håndtere vrede og sorg i forbindelse med situasjonen, for å best komme videre. Anonymkode: 99767...c65
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 Sikkert mange grunner til at de kutter kontakt, selvom jeg ikke kan forstå at noen grunn er god nok. Poenget er at svaret nok er sammensatt og komplisert og neppe noe man klarer å løse ved hjelp av FVK. Hvor gammel er eldste? Det er merkelig at han fortsetter samvær med de to andre? Jeg konkluderer bare fritt her, men han vet bare ikke hvordan han skal håndtere eldste og velger den lette veien, ikke ha noe med han å gjøre. Trolig er de yngste mer medgjørlige å lette å ha med å gjøre. Anonymkode: 7c874...426
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 Prøver du å forstå menn??? 🤨 Anonymkode: 8b1dd...25d
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 Har også en eks som gav en god f...i det første barnet sitt som han har med meg, etter samlivsbruddet. I starten maste jeg på han for at han skulle ha samvær med barnet, men tilslutt mente fmvk at barnets far fikk ta kontakt med oss hvis han ville ha kontakt, noe han gjorde kanskje 2 ganger i året, hvor de gikk en tur på kino og så var det rett hjem igjen til meg..For et par år siden fikk han nytt barn med ny dame, de bor i hver sitt land. Men han tar seg virkelig god tid til den nye ungen, der er han på besøk hver helg og i alle ferier. Fortsatt har han kun et par ganger i året hvor han tar kontakt og tilbringer et par timer med barnet vårt.... det verste for barnet her, er når han sender bilder på mobil til vårt barn, av det nye barnet sitt -og hvordan han tilbringer tiden sammen med nytt barn, strandbilder , sydenferier og andre bilder hvor han koser seg med sin nye familie. Blir så forbannet og skjønner heller ikke hvorfor noen mannfolk driter i noen av barna sine. Anonymkode: 84ff0...931
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Min far kuttet all kontakt med meg etter en konflikt med min mor da jeg var i midten av tenårene. Selv var jeg faktisk moden nok til at jeg fra første øyeblikk sa at jeg nektet å velge side mellom dem og at jeg kom til å føye meg uansett hva de ble enige om. Like fullt ble det i praksis til at han kuttet enhver form for kontakt med meg (men ikke med storebroren min som da var blitt student) fordi jeg bodde hos moren og stefaren min mens han bodde sammen med ny familie i en annen del av landet. Etter ni år tok han opp kontakten igjen via min bror (jeg var da nesten ferdig med studier osv), og vi sees nå 1-2 ganger i året samt at vi snakkes på telefonen fra tid til annen, men kontakten er aldri blitt den samme og det er mest noe jeg gjør fordi han åpenbart har stor glede av å få treffe barnebarna sine (og i rettferdighetens navn har de også glede av å få treffe ham, derfor syns jeg det er verdt å ha en grei relasjon til ham). Men jeg kommer likevel ikke utenom at jeg føler meg som en gjest når jeg er på besøk hos ham og stemoren min, det føles ikke lenger som å besøke nær familie. Trist, men sånn er det. Vet vel ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men det illustrerer i hvert fall St det er mulig å ta opp relasjonen igjen i voksen alder når begge parter er klare for det, men at relasjonen nok neppe blir like nær igjen av naturlige grunner. Anonymkode: afef1...590
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 Jeg ville sagt alle eller ingen! Så ville jeg forklart han at om han ikke har samvær med barna så må ham regne med at bidraget vil gå betraktelig opp. Anonymkode: 4dc6c...ec4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville sagt alle eller ingen! Så ville jeg forklart han at om han ikke har samvær med barna så må ham regne med at bidraget vil gå betraktelig opp. Anonymkode: 4dc6c...ec4 Du kan visst ikke noe om hvordan ting fungerer. Uansett hvor hårreisende det er å kutte ut ett av tre barn så kan ikke hi nekte far å se de to andre. Jo det høres unektelig bra ut at hi kan si/gjøre dette, sannheten er at hi ikke har lov til dette. Det blir så dumt å komme med slike forslag når det ikke er gjennomførbart. Du har heller ingenting å si på hvor mye bidrag som betales. Selvsagt går det opp om samværsprosent går ned, men igjen, hi kan ikke holde igjen de to minste og bruke penger som straff. Anonymkode: 7c874...426
DetYrer Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 Hva slags menneske han er? Et dårlig menneske så klart, et veldig dårlig menneske. Har du tatt opp dette med ham? UTEN andre innblandet, kun dere to på tomannshånd? Jeg ville også tatt kontakt med konen hans og spurt om hun synes han oppfører seg fint, og fått greie på om hun er med på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå