Gå til innhold

Er du alltid hyggelig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anser meg som en hyggelig person. Jeg er opptatt av å lytte, komme med positive tilbakemeldinger, glede meg med andre og gi støtte når noen har det tungt. 

Så har vi en jente på jobb, har noen fått 10 røde roser av mannen fikk hun en gang 100 røde roser, har noen kjøpt nytt sted å bo så kan hun aldri BARE si noe pent, da sier hun, bare dere får malt/byttet ut kjøkken/bad sååååå blir det nok OK. Er noen lei seg fordi moren er død så sier hun ting som at man får holde seg hjemme til de slutter å deppe. 

Nå kjenner jeg at begeret mitt snart er fullt. Hva ER det egentlig med slike mennesker? Og det verste med denne kollegaen er at hun fremstiller seg som godt likt og flink med mennesker. Ser de ikke selv at de er som de er?

Er du en hyggelig person, ser du dine sterke og svake sider? 

Anonymkode: 767f7...258

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, noen er tydeligvis redd for sterke, selvstendige kvinner med egne meninger.

Anonymkode: d6fab...f5b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, noen er tydeligvis redd for sterke, selvstendige kvinner med egne meninger.

Anonymkode: d6fab...f5b

Lyset er på, men ingen hjemme hos deg?

Skrevet

Ang. det hun har sagt om at noen er trist etter å ha mistet sin mor - hvis det er en kollega hun har sagt dette til eller om, da hadde jeg gått til sjefen og fortalt hvordan hun holder på, for det er ikke akseptabelt.

Slike som denne kollegaen din bruker som regel å ha dårlig selvbilde, eller de har store mangler når det kommer til sosiale koder og/eller empati.

Ang. hva f5b svarer - sterke og selvstendige kvinner har ingen behov for alltid å fremheve seg selv eller tråkke på andre. Tvert om...

Anonymkode: 0cedf...990

Skrevet

Jeg ser også meg selv som en hyggelig person, men ser at jeg kan komme med en kommentar i blant som kan oppleves som upassende, men det er sjelden tenkt sånn som det kom ut.

En gang nikket jeg og var enig men en person, noe som gjorde at jeg ble oppfattet som ufin mot en annen person, som ble veldig lei seg. Dette var personer jeg ikke kjente godt. Fikk dette fortalt av en 3.part, da jeg ikke forstod hvor såret denne personen ble. Fikk da bedt om unnskyldning, og forklart meg, og saken var egentlig ute av verden.

Anonymkode: 86253...931

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, noen er tydeligvis redd for sterke, selvstendige kvinner med egne meninger.

Anonymkode: d6fab...f5b

Det var DETTE du fikk ut av det? Jeg er både sterk og selvstendig, men det utelukker ikke at man kan være hyggelig også. 

Merkelig måte å argumentere på. 

Anonymkode: 767f7...258

Skrevet

Nei, jeg er ikke bestandic hyggelig. Jeg får mark av dem som ikke klarer annet enn rose og jatte med.

Man kan være hyggelig det meste av tiden, men ikke bestandig. Forsøner du det er jeg ikke interessert i å bli "kjent" med deg.

Anonymkode: 543cc...3e0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, noen er tydeligvis redd for sterke, selvstendige kvinner med egne meninger.

Anonymkode: d6fab...f5b

Dette er ikke beskrivelsen på en sterk kvinne med egne meninger altså....

Anonymkode: d7faa...75f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke bestandic hyggelig. Jeg får mark av dem som ikke klarer annet enn rose og jatte med.

Man kan være hyggelig det meste av tiden, men ikke bestandig. Forsøner du det er jeg ikke interessert i å bli "kjent" med deg.

Anonymkode: 543cc...3e0

Det er en forskjell på å være hyggelig og jatte med. Hva får deg til å trekke paralleller til å være hyggelig og jatte med? Det er måten det blir kommunisert på som er avgjørende. Man må ikke være enig, men man trenger ikke tråkke på noen når man er uenig. Og så er det noe med å innse at folk er forskjellige og bare evne seg å glede seg på andres vegne. Ja så kjøpte min kollega et hus med et kjøkken jeg ikke ville trives med. Det betyr ikke at jeg må si dette når kollegaen er glad, da sier jeg selvsagt at det er hyggelig at HUN har fått kjøpt SITT drømmehjem. 😊

Anonymkode: 767f7...258

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, noen er tydeligvis redd for sterke, selvstendige kvinner med egne meninger.

Anonymkode: d6fab...f5b

Er man sterk og selvstendg med egne meninger, hvis man rakker ned på andre? I min verden er sånn oppførsel det samme som å være en navleneskuende dust uten antenner

Anonymkode: 09db0...c36

Skrevet

kjenner flere slike dessverre

Anonymkode: 8bbdc...b97

Skrevet

Ja, jeg er alltid hyggelig mot dem som fortjener det. 

Jeg kan bli skarp og streng, men det er svært sjelden og som regel helt på sin plass. 

Et problem er det faktisk at jeg har veldig mørke øyner og om jeg er konsentrert eller bare alvorlig så kan jeg se og høres streng ut. Det syns jeg er trist og jobber med å være mer bevisst både tonefall og uttrykk. 

Anonymkode: 574fc...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...