Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Først og fremst har jeg vært hos legen pga dårlig allmenntilstand, feber, mye hoste osv som hadde vart over en periode, men han mente det var en akutt luftveisinfeksjon med CRP på 18 og sendte med meg litt hostestillende. Etter det har jeg kastet opp flere ganger (ting kommer også ut den andre veien), følelsen av å nesten besvime kommer oftere og oftere (kun besvimt 2 av dem), feberen har gått ned litt, men jeg er virkelig ikke i form. Huden har begynt å vise alle strekkmerker o.l veldig klart og det ser ut som småblødninger i underhuden flere steder. Legger ved bilde av brystet mitt her som ser ut til å ha verst farge så langt. https://imgur.com/FmbeIGR Hva kan dette være? Noen som har hatt noe lignende? Som sagt allerede vært hos legen så de gjør ikke noe mer såfremt det ikke er kritisk. Anonymkode: aa0b2...5d5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Ville ringt legevakten Anonymkode: c67c9...3a0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Jeg ser av en eller annen grunn ikke bildet klart (meget mulig nettet jeg sitter på). Har du blitt bitt av flått i år eller i fjor? Det er noen av co-infeksjonene som man kan få ved flåttbitt som kan gi lignende symptomer, også i huden, f.eks. babesia eller bartonella. Hvis du ikke blir bedre, ha det i bakhodet. Anonymkode: 1a024...eb2
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Ville oppsøkt legevakt. Når målte du CRP på 18? Den kan stige fort. Anonymkode: d3e63...b9f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Legevakt høres fornuftig ut. Skal ikke føle at man besvimer hele tiden. Anonymkode: 4b5bf...885
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Marmorering i hud kan komme ved nedkjøling av hud, gjerne raskt. Hvis du er dårlig og fryser kan du få dette. Jeg hadde nok ikke gått på legevakten med dette om det ikke er en del av av en pakke og du føler deg veldig dårlig. Bestill time hos legen. Anonymkode: 454c7...e0c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 Takk for svar. CRP var 18 i går. Temperaturen har vært konstant over 38 i mange dager så ingen nedkjøling til tross for febernedsettende. Ikke vært ute. Aldri blitt bitt av flått. Legevakt må det bli hvis det ikke gir seg. Har oppkast/kvalme og diaré også nå så samlet er ikke dette noe særlig. Pulsen og blodtrykket er en del høyere enn normalt, men ikke farlig høyt. Kommer frem på begge brystene (ene verre enn det andre) så må holde utkikk på om det skjer flere steder. Anonymkode: aa0b2...5d5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. CRP var 18 i går. Temperaturen har vært konstant over 38 i mange dager så ingen nedkjøling til tross for febernedsettende. Ikke vært ute. Aldri blitt bitt av flått. Legevakt må det bli hvis det ikke gir seg. Har oppkast/kvalme og diaré også nå så samlet er ikke dette noe særlig. Pulsen og blodtrykket er en del høyere enn normalt, men ikke farlig høyt. Kommer frem på begge brystene (ene verre enn det andre) så må holde utkikk på om det skjer flere steder. Anonymkode: aa0b2...5d5 Hadde du de utslettene når du var hos legen? Anonymkode: 7450c...fa9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde du de utslettene når du var hos legen? Anonymkode: 7450c...fa9 Sorry, mente blødningene Anonymkode: 7450c...fa9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 Syns det der mer ut som en slags åreknuter eller at blodårene har blitt veldig synlige under huden. Anonymkode: 04809...a5b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde du de utslettene når du var hos legen? Anonymkode: 7450c...fa9 Jeg var ikke helt med hos legen så kan ikke si ja eller nei. Oppdaget det ikke før i dag. Var ikke der før jeg ble syk. Har nok sikkert da en sammenheng. Får se an eventuell spredning. Kan nok være at alle mulige blodårer blir synlige. Så lenge det ikke er noen viktige organer som sier ifra er det vel ingen umiddelbar fare. Takk for svarene! Anonymkode: aa0b2...5d5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #12 Skrevet 2. juli 2019 Du tar kontakt med legen i morgen igjen og får tatt nødvendige prøver. Du kaster opp, har problemer med magen og du besvimer. I tillegg har du utslett og generelt dårlig allmenntilstand. Jeg har opplevd lignende og det var helt ufarlig, men likevel en nødvendighet å få bukt med. Hvor lenge har du hatt det sånn? Anonymkode: 73742...b84
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Først og fremst har jeg vært hos legen pga dårlig allmenntilstand, feber, mye hoste osv som hadde vart over en periode, men han mente det var en akutt luftveisinfeksjon med CRP på 18 og sendte med meg litt hostestillende. Etter det har jeg kastet opp flere ganger (ting kommer også ut den andre veien), følelsen av å nesten besvime kommer oftere og oftere (kun besvimt 2 av dem), feberen har gått ned litt, men jeg er virkelig ikke i form. Huden har begynt å vise alle strekkmerker o.l veldig klart og det ser ut som småblødninger i underhuden flere steder. Legger ved bilde av brystet mitt her som ser ut til å ha verst farge så langt. https://imgur.com/FmbeIGR Hva kan dette være? Noen som har hatt noe lignende? Som sagt allerede vært hos legen så de gjør ikke noe mer såfremt det ikke er kritisk. Anonymkode: aa0b2...5d5 Ammer du? Brystbetennelse?? Anonymkode: 84f4b...385
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du tar kontakt med legen i morgen igjen og får tatt nødvendige prøver. Du kaster opp, har problemer med magen og du besvimer. I tillegg har du utslett og generelt dårlig allmenntilstand. Jeg har opplevd lignende og det var helt ufarlig, men likevel en nødvendighet å få bukt med. Hvor lenge har du hatt det sånn? Anonymkode: 73742...b84 Straks en uke her. Sluttet med ammingen for snart et halvår siden. Det er ingen forverring fra i går så blir nok ikke verre tenker jeg. Får bare forsøke å få i meg litt næring og se om det går bedre før legen igjen i morgen om det ikke blir det . Takk Anonymkode: aa0b2...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Straks en uke her. Sluttet med ammingen for snart et halvår siden. Det er ingen forverring fra i går så blir nok ikke verre tenker jeg. Får bare forsøke å få i meg litt næring og se om det går bedre før legen igjen i morgen om det ikke blir det . Takk Anonymkode: aa0b2...5d5 Synes du bør kontakte legen. Jeg synes ikke det ser ut som blødning, det kalles marmorering. Men siden du har så mange øvrige plager også så er det ingen grunn å drøye med legebesøk i dag. Dine plager kvalifiseres som akutte. Anonymkode: 454c7...e0c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 Det kan være tegn på hjernehinnebetennelse (må ikke, men blødning under huden skal du aldri overse), så kom deg til lege snarest. Anonymkode: e7ee9...dbf
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det kan være tegn på hjernehinnebetennelse (må ikke, men blødning under huden skal du aldri overse), så kom deg til lege snarest. Anonymkode: e7ee9...dbf For å se om det er blødning i huden trykker du et glass mot huden. En blødning vil fremdeles synes mens du har glasset mot huden. Anonymkode: e7ee9...dbf
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #18 Skrevet 3. juli 2019 Hvordan går det HI? Anonymkode: c67c9...3a0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #19 Skrevet 3. juli 2019 Samme. Var hos legen, men ble sendt i retur pga frykt for omgangssyken og smitte. Skulle si ifra hvis det ble verre. Anonymkode: aa0b2...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #20 Skrevet 3. juli 2019 Lite sannsynlig at det er meningitt med så lav CRP. Anonymkode: d3e63...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå