Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Sikkert dumt spørsmål, men, har døvespråk dialekter egentlig? Eller lager alle samme tegn, uavhengig av hvor de er fra? Anonymkode: a131e...e13
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Det er forskjell fra land til land, akkurat som med muntlige språk. Anonymkode: d4ef8...233
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er forskjell fra land til land, akkurat som med muntlige språk. Anonymkode: d4ef8...233 Jeg vet ikke om det kalles dialekter, men det er lokale fordkjeller også. Anonymkode: 7c41b...cae
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Ja, er dialekter, men kanskje ikke så mange som språket vårt har. 2-3 forskjellige dialekter vet jeg at det er i Norge. Kan være flere. Anonymkode: dbdfb...db1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, er dialekter, men kanskje ikke så mange som språket vårt har. 2-3 forskjellige dialekter vet jeg at det er i Norge. Kan være flere. Anonymkode: dbdfb...db1 Litt rart, med tanke på at et tegn er jo det samme, uansett. Takk, jeg var nysgjerrig bare! Anonymkode: a131e...e13
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt rart, med tanke på at et tegn er jo det samme, uansett. Takk, jeg var nysgjerrig bare! Anonymkode: a131e...e13 Mange tegn er jo logisk, og sikkert omtrent det samme på både ulike dialekter, og på ulike språk, slik som spise, kom, hår, salat, vaske hender, pusse tenner og lignende. Jeg synes jo andre tegn også er logisk, men det er jo fordi jeg kan dem, så for meg er de logisk. Mens andre tegn overhodet ikke er logisk, og sikkert har ulikt tegn for ulike dialekter. Det er vel også sånn som det er på talespråk, at man forstår hverandre fordi basic tegnene er det samme på ulike dialekter. Jeg vet for øvrig ingenting om andre språk, det kan være totalkræsj. Jeg kan kun en type tegnspråk, og har forstått at den dialekten vi bruker har sitt opphav i Trondhjems-området, selv om jeg tilhører Finnmark. Anonymkode: dbdfb...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå