Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Jeg eksker dyr og synes det er gøy å lese om små historier om dyr. Jeg kan dele to selv. Vi hadde katt, og han ble helt forgapt i den søte jentepusen til naboen. En dag så vi ham komme hjem med nabokatten og steg for steg vise henne vei inn til oss og bort til matskålen sin hvor han forsiktig dyttet den mot henne med labben slik at hun fikk spise. Dette gjentok seg mange ganger fram til naboen flyttet. Katten vår ble helt knust, satt og mjauet mot nabohuset i ukesvis etterpå. En gang gikk jeg tur og måtte forbi et jorde med sauer, sånn der man åpner og lukker grinden etter seg. Jeg la merke til at ene sauen brekte og var urolig og så litt bedre etter. Da så jeg et lam på andre siden av gjerdet. Jeg fikk åpnet grinden og forsiktig gjetet lammet bort og inn til moren. Stor gjensynsglede som jeg koste meg med å se litt på før jeg fortsatte turen over jordet og til neste grind. Da hørte jeg plutselig breking bak meg, snur meg og se sauen og lammet nesten rett bak meg. Jeg stoppet, litt usikker og de stoppet, så jeg gikk videre og ble fulgt hele veien til porten av sauen og lammet hennes. Da jeg stoppet for å åpne grinden kom sauen helt bort og dyttet lett til hoften min før hun snudde, tok med seg lammet og gikk tilbake til resten av flokken. Jeg ble helt målløs, jeg trodde ikke sauer kunne oppføre seg slik. Andre? Anonymkode: d07d7...674
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Vi hadde en labrador-hann. Mine foreldre hadde noen venner som hadde en labrador-tispe. En ferie passet vi den tispen i tre uker og hadde negge hundene på hytten vår. De ble utdrlig knyttet til hverandre på de tre ukene. De sov samme, nesten oppå hverandre, spiste sammen (og byttet matskål når de var kommet halvveis i måltidet, haha), og lekte og lekte og koste med hverandre. Da de ukene var over og tispen hadde reist hjem, var vår hund veldig ulykkelig. En dag stakk han av hjemmefra. Mens vi lette rundgt i nabolaget, ringte eieren av tispen vi hadde passet. De bodde ganske lant fra oss, og vår hund hadde aldri vært hjemme hos dem. Men hvem tror du ikke de hadde sett sittende trist ute i hagen? Vår hund! Han må rett og slett ha snust seg frem til hvor hun bodde. Etter dette passet vi den ganske ofte 🙂 Anonymkode: 63a62...4ee
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Jeg måtte avlive min katt i fjor sommer. En lang periode før det hadde jeg sett en katt som var rundt i hagen her hver dag. Dagen etter min ble avlivet, så satt den utenfør utgangsdøra, der satt den hver morgen i flere uker før den en dag var borte. Har aldri sett den etterpå. Jeg er helt sikker på at den satt og ventet på at min katt skulle komme ut. Anonymkode: 6d917...4da
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 På 2.7.2019 den 15.19, Anonym bruker skrev: Vi hadde en labrador-hann. Mine foreldre hadde noen venner som hadde en labrador-tispe. En ferie passet vi den tispen i tre uker og hadde negge hundene på hytten vår. De ble utdrlig knyttet til hverandre på de tre ukene. De sov samme, nesten oppå hverandre, spiste sammen (og byttet matskål når de var kommet halvveis i måltidet, haha), og lekte og lekte og koste med hverandre. Da de ukene var over og tispen hadde reist hjem, var vår hund veldig ulykkelig. En dag stakk han av hjemmefra. Mens vi lette rundgt i nabolaget, ringte eieren av tispen vi hadde passet. De bodde ganske lant fra oss, og vår hund hadde aldri vært hjemme hos dem. Men hvem tror du ikke de hadde sett sittende trist ute i hagen? Vår hund! Han må rett og slett ha snust seg frem til hvor hun bodde. Etter dette passet vi den ganske ofte 🙂 Anonymkode: 63a62...4ee Ååå, så søtt! 😊 Anonymkode: d07d7...674
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 I hadde en hund i oppveksten som startet å ule (vi sa at den sang med) hver gang den hørte Sissel Kyrkjebø synge «Se ilden lyse». Det så ikke ut til at den var plaget av noen lyder i sangen, for den gikk bort til CD-spilleren/TV-en hver gang sangen ble spilt, satte seg ned å begynte å «synge med» (kun på refrenget)... Anonymkode: c9529...dbb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: I hadde en hund i oppveksten som startet å ule (vi sa at den sang med) hver gang den hørte Sissel Kyrkjebø synge «Se ilden lyse». Det så ikke ut til at den var plaget av noen lyder i sangen, for den gikk bort til CD-spilleren/TV-en hver gang sangen ble spilt, satte seg ned å begynte å «synge med» (kun på refrenget)... Anonymkode: c9529...dbb Haha, så vittig! 😂 Anonymkode: 63a62...4ee
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 Jeg har vokst opp på en gård med melkekuer og den gjengen digget Vikingarne. Hver gang en sang av dem ble spilt på radioen så begynte samtlige å tråkke takten med beina, halen ble svingt rundt og de sa møøøø gjennom hele sangen som om de sang med. Vi hadde også ei geit (hun gikk løs i fjøset) som var bestevenn med bjellekua, og hver dag spiste geita kraftfor sammen med bjellekua, sov inne halsgropen til kua hver natt og på sommeren var det alltid geita som fikk gå ut først så var det bjellekua før resten av gjengen fikk gå ut (dette styrte bjellekua med hard hånd). Geita gikk sammen med kuene på jordet om sommeren og stakkars de kuene som prøvde å yppe seg på geita. I tillegg hadde jeg en hest som elsket varm te, og slurpet i seg når jeg kom med en bolle med earl grey te til henne. Nå har jeg en hund som forteller meg hver dag hva jeg skal gjøre. Er jeg ute i hagen så kommer hun og dytter i meg når vaskemaskinen, trommel, oppvaskmaskin piper og er ferdig slik at jeg får gjort mine husmorsplikter umiddelbart. Hvis jeg ikke reagerer bjeffer hun og tar tak i buksen/skjørtet mitt og begynner å dra i meg. I tillegg er hun veldig flink til å minne meg på å mate fiskene hvis jeg ikke har gjort det når klokken blir seks på kvelden. Hunden min er verdens beste, men noen ganger er det litt slitsomt å måtte reagere så fort vaskemaskinen er ferdig 😅 Anonymkode: 86654...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå