Gå til innhold

Jeg blir eitrende forbannet. Røyking i bil og barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar og ny kjæreste har tatt med barna på ferie. De kjører bil. Begge to røyker som en skorstein i følge elste på.11 år. Minste kastet opp 7 ganger i løpet av en biltur på 5 timer. 

Far nekter på at det er noen problemer for vinduet er jo åpent 🤬

Jeg har kjørt med jenta i bil over halve landet uten at hun kastet opp en eneste gang. Burde ikke det si sitt. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han må bare røyke så mye han vil, men jeg trodde ikke han var så lite opplyst at han røkte mens barna satt på. Å nå er de to stk som røyker. Jeg er rystet. Hva gjør man med sånt? Er jeg bare hysterisk?

Anonymkode: 159e4...63d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke hysterisk. Det er straffbart å utsette barn for røyk slik!

Anonymkode: aa8ff...0ca

Skrevet

Det er vel ikke lovlig lengre. Veldig tankeløst av faren🙄stakkars unger

Anonymkode: 32b3d...b61

Skrevet

Ser stadig vekk mødre (det er flest av de) som røyker med både to og tre barn i bilen. 

Anonymkode: 9393e...0bb

Skrevet

Det er vel ikke så mye du kan gjøre med det, når de ikke ser det selv. Men de er jo begge to utrolig selvopptatte og egoistiske som ikke klarer å stoppe for å ta seg en røyk. At de heller vil hanskes med gjentatte ganger med oppkast er jo helt utrolig

Anonymkode: 41385...8fe

Skrevet

Dette er faktisk regulert ved lov. Finn den på lovdata og send linken til far.

Anonymkode: 82e48...94f

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser stadig vekk mødre (det er flest av de) som røyker med både to og tre barn i bilen. 

Og det har du belegg for? At det er flest mødre som røyker når barna er med i bilen?

Anonymkode: 2d661...fd2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det har du belegg for? At det er flest mødre som røyker når barna er med i bilen?

Selvsagt har jeg det når jeg starter setningen med at det er jeg som ser det.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt har jeg det når jeg starter setningen med at det er jeg som ser det.

Jeg har sett at dette varierer i ulike deler av landet. Nesten litt kulturelt. I byen hvor jeg bor, så er det sett på som helt uhørt, men 1 time i reisevei nordover, så er det helt vanlig å røyke blant barna. Jeg fikk helt bakoversveis når jeg så det, og måtte jo selvsagt spørre om dette.. 

Anonymkode: 82e48...94f

Skrevet

Fy faen, jeg hadde laget et helvete. 🤬🤯😡 Det er så egoistisk at det finnes ikke ord! 

Jeg hadde kontaktet familievernkontoret. 

Anonymkode: fe327...199

Skrevet

Det er ulovlig. Barn har rett på et røykfritt miljø. Jeg hadde sagt det til bf og i tillegg informert om at jeg vil politianmelde dersom de fortsetter.

Anonymkode: 81789...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...