Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Jeg er avhengig av en medisin jeg er allergisk mot, mest sannsynlig pga hjelpestoffene. Kan apoteket mikse en medisin UTEN de hjelpestoffene?? Anonymkode: 83486...1c3
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er avhengig av en medisin jeg er allergisk mot, mest sannsynlig pga hjelpestoffene. Kan apoteket mikse en medisin UTEN de hjelpestoffene?? Anonymkode: 83486...1c3 Det er ikke en billigere/dyrere utgave av samme medisin da, de har mange ganger forskjellige hjelpestoffer. Anonymkode: 1ecf7...6bb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke en billigere/dyrere utgave av samme medisin da, de har mange ganger forskjellige hjelpestoffer. Anonymkode: 1ecf7...6bb Det heter faktisk synonymprodukt! Hilsen sensurert yrkestittel Anonymkode: a51ec...d7e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det heter faktisk synonymprodukt! Hilsen sensurert yrkestittel Anonymkode: a51ec...d7e Hun skjønte sikkert hva jeg mente Anonymkode: 1ecf7...6bb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Nei, det kan de ikke. Det eneste som mikses på apotek er pulvermiksturer og granulat som skal tilsettes sterilt vann på apoteket Anonymkode: 5a3c5...c2b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det kan de ikke. Det eneste som mikses på apotek er pulvermiksturer og granulat som skal tilsettes sterilt vann på apoteket Anonymkode: 5a3c5...c2b Avhenger av apoteket. Noen apotek produserer visse typer legemiddel, men sannsynligvis ikke de typene legemiddel HI trenger. HI, jeg ville tatt kontakt med legen og hørt om det er mulighet for blindet provokasjon på sykehus med legemiddelet. Da kan du få bekreftet/verifisert reaksjonen din, fått avklart hvilken type reaksjon det er snakk om, og hatt dokumentasjon på behov for spesiallegemiddel hvis det er aktuelt å hente det inn fra utlandet på individuell refusjon. Anonymkode: 31d89...22b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Avhenger av apoteket. Noen apotek produserer visse typer legemiddel, men sannsynligvis ikke de typene legemiddel HI trenger. HI, jeg ville tatt kontakt med legen og hørt om det er mulighet for blindet provokasjon på sykehus med legemiddelet. Da kan du få bekreftet/verifisert reaksjonen din, fått avklart hvilken type reaksjon det er snakk om, og hatt dokumentasjon på behov for spesiallegemiddel hvis det er aktuelt å hente det inn fra utlandet på individuell refusjon. Anonymkode: 31d89...22b Støttes! Godt forslag! 👍 Anonymkode: a51ec...d7e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke en billigere/dyrere utgave av samme medisin da, de har mange ganger forskjellige hjelpestoffer. Anonymkode: 1ecf7...6bb Vet ikke. Er snakk om kortikosteroider(?). Problemet er at legene OVERHODET IKKE har NOEN SOM HELST FORSTÅELSE av hva et produkt er satt sammen av. Den medisinen jeg bruker nå, og reagerer på, er blant annet satt sammen av SVARTMUGG, noe jeg er dritallergisk mot. Og mais. Ikke rart jeg reagerer. Men det aaaaner jo ikke legen, han bare sender ut resepter, sjekker ingenting. Den andre aner jeg ikke hvorfor jeg reagerer på, men jeg reagerer mer på denne her enn den forrige. Ingen vil hjelpe meg. Jeg har prøvd mange år. Anonymkode: 909c2...c91
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Avhenger av apoteket. Noen apotek produserer visse typer legemiddel, men sannsynligvis ikke de typene legemiddel HI trenger. HI, jeg ville tatt kontakt med legen og hørt om det er mulighet for blindet provokasjon på sykehus med legemiddelet. Da kan du få bekreftet/verifisert reaksjonen din, fått avklart hvilken type reaksjon det er snakk om, og hatt dokumentasjon på behov for spesiallegemiddel hvis det er aktuelt å hente det inn fra utlandet på individuell refusjon. Anonymkode: 31d89...22b Ok.. Anonymkode: 909c2...c91
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 Skal prøve legemiddelet igjen i ettermiddag, har ikke tatt siden torsdag, er redd og gruer meg. Men skal gjøre det en siste gang for å få det bekreftet, og notere hva som skjer. Anonymkode: 909c2...c91
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal prøve legemiddelet igjen i ettermiddag, har ikke tatt siden torsdag, er redd og gruer meg. Men skal gjøre det en siste gang for å få det bekreftet, og notere hva som skjer. Anonymkode: 909c2...c91 Men herrefred, om du er redd på ordentlig så gjør du da virkelig ikke dette alene! Anonymkode: afbb6...67e
frk Nilsen Skrevet 2. juli 2019 #12 Skrevet 2. juli 2019 Husk å melde fra om bivirkninger du får av medisinen https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter Hvis legen din er så sløv at han skriver ut noe du reagerer på bør du bytte.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #13 Skrevet 2. juli 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal prøve legemiddelet igjen i ettermiddag, har ikke tatt siden torsdag, er redd og gruer meg. Men skal gjøre det en siste gang for å få det bekreftet, og notere hva som skjer. Anonymkode: 909c2...c91 Da ville jeg ha prøvd å fått noen andre til å gitt med enten den medisinen eller en narremedisin, slik at du får sett om det at du gruer deg gjør reaksjonen verre. Anonymkode: 31d89...22b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #14 Skrevet 2. juli 2019 Innholdsstoffer skal jo i prinsippet være helt renset for allergener. Har du prøvd Solu-pred eller Betapred? Anonymkode: 31d89...22b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå