Gå til innhold

«Lommepenger» i syden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere i løpet av to uker i syden? To voksne og en tenåring. Skal til Hellas. Leiebil er allerede betalt. 

Anonymkode: c1dfc...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er to voksne og 3 barn og har vel svidd av bortimot 10.000 på en uke. Har leid bil, vært på tivoli, vært på et badeland, betalt taxi, vært å shoppa, spilt spill.... pengene flyr! Har enda 4 dager igjen før vi skal hjem. 

Anonymkode: a17c3...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er to voksne og 3 barn og har vel svidd av bortimot 10.000 på en uke. Har leid bil, vært på tivoli, vært på et badeland, betalt taxi, vært å shoppa, spilt spill.... pengene flyr! Har enda 4 dager igjen før vi skal hjem. 

Anonymkode: a17c3...75b

Såpass ja. Jeg har hørt noen si 1000 om dagen, eller 100 euro. Synes pengene bare flyr avgårde i løpet av en dag!

Anonymkode: c1dfc...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt av 60’ for 14 dager, men må ikke bruke alt. Bare en dag på privat strand på rivieraen kommer på 5’ for oss tre, med lunsj 

Anonymkode: 7ea1c...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har satt av 60’ for 14 dager, men må ikke bruke alt. Bare en dag på privat strand på rivieraen kommer på 5’ for oss tre, med lunsj 

Anonymkode: 7ea1c...81a

Du har satt av over 4000 kr pr dag for 3 personer :hakeslepp:

Anonymkode: 50d3d...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Såpass ja. Jeg har hørt noen si 1000 om dagen, eller 100 euro. Synes pengene bare flyr avgårde i løpet av en dag!

Anonymkode: c1dfc...ab8

Det er ekstremt lite for fem personer hvis du skal betale for all mat og drikke samt aktiviteter, leiebil, shopping, solsenger el lign. Skal du spise lunsj og middag ute samt bruke penger på litt annet i løpet av en dag må du i alle fall regne (400-)500,- pr dag pr pers. Det vil si 1500,- for 3 pers eller 2500,- for 5 pers. Skal du gjøre noen aktiviteter (båttur, vannsport, utflukter etc) må du ofte regne det dobbelte. 

Anonymkode: b5f38...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ekstremt lite for fem personer hvis du skal betale for all mat og drikke samt aktiviteter, leiebil, shopping, solsenger el lign. Skal du spise lunsj og middag ute samt bruke penger på litt annet i løpet av en dag må du i alle fall regne (400-)500,- pr dag pr pers. Det vil si 1500,- for 3 pers eller 2500,- for 5 pers. Skal du gjøre noen aktiviteter (båttur, vannsport, utflukter etc) må du ofte regne det dobbelte. 

Anonymkode: b5f38...9f5

Takk, da skal jeg tenke 1500 iallefall per dag! Kanskje 25000 merka ferie så kan jeg heller sitte igjen med litt.

Anonymkode: c1dfc...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har satt av over 4000 kr pr dag for 3 personer :hakeslepp:

Anonymkode: 50d3d...bb3

Ja, men så liker vi å ha litt ekstra luksus i ferien 😊

Anonymkode: 7ea1c...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på og da. Hvor dere skal feks. Vi er i Spania, og her vi bor er ting billig, men vi dro inn til byen å spiste og da var det dobbelt så dyrt. Vi har leilighet så spiser alt av måltider inne, utenom middag ute en gang eller 5. Jeg gidder ikke være kjip på pengene, men når vi kan få en biffmiddag for 200 kr hjemme så MÅ jeg ikke betale 600 for den ute. Det vi har brukt penger på er «ting» som spilleautomater (det går fort med 3 unger som bare mååå prøve alt), ekstremt dyre solsenger når vi var på ei strand, leiebilen og taxfree 😁

Anonymkode: a17c3...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har satt av over 4000 kr pr dag for 3 personer :hakeslepp:

Anonymkode: 50d3d...bb3

Litt avhengig av feriested hadde jeg og gjort det. Kanskje ikke på et all inclusive-hotell. 

Anonymkode: 0ca0f...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i USA to uker. Vi har på forhånd kjøpt billetter til Disney to dager. I tillegg bestilte vi også privat sightseeing i en av byene vi skal. Etter dette, alt av hotell og leiebil er betalt, regner vi ca 1500 på mat til dagen. Da er frokost inkludert på hotellene, noe som innebærer kun lunsj og middag, samt snacks ute. Vi har også satt av 8000kr til andre parker/ sightseeing vi bestemmer oss for etterhvert. Vi er fem personer!

Anonymkode: 27ea3...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Frankrike og regner kr 1600,- pr dag for 4 pers (2 barn + 2 voksne). Dette er for mat og snacks. Evt utflukter og shopping kommer utenom.

Anonymkode: e1747...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal til Frankrike og regner kr 1600,- pr dag for 4 pers (2 barn + 2 voksne). Dette er for mat og snacks. Evt utflukter og shopping kommer utenom.

Anonymkode: e1747...768

Da håper jeg dere skal lage noen måltider selv...

Anonymkode: 7ea1c...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva bruker dere i løpet av to uker i syden? To voksne og en tenåring. Skal til Hellas. Leiebil er allerede betalt. 

Anonymkode: c1dfc...ab8

Vi kalkulerer med ca 2000 pr dag. Vi er to voksne og et barn på  7 år.

Anonymkode: 291d4...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort nærmere en tusenlapp til middag. Selve maten er ofte ikke så dyr, men så skal man ha brus, kanskje et glass vin/øl og noen ganger dessert.

Så kommer det jo an på hva dere foretrekker til lunsj, blir det varmt måltid da også eller er det greit å gå inn i en matbutikk og kjøpe yoghurt og en baguette.

Litt drikke, is og snacks må man jo regne med.

Så det går fort minst 1500 kr dagen bare i mat altså.

Anonymkode: ed83d...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går fort nærmere en tusenlapp til middag. Selve maten er ofte ikke så dyr, men så skal man ha brus, kanskje et glass vin/øl og noen ganger dessert.

Så kommer det jo an på hva dere foretrekker til lunsj, blir det varmt måltid da også eller er det greit å gå inn i en matbutikk og kjøpe yoghurt og en baguette.

Litt drikke, is og snacks må man jo regne med.

Så det går fort minst 1500 kr dagen bare i mat altså.

Anonymkode: ed83d...613

Så egentlig burde jeg tenke 28000 da. Får øremerke noen kr til! Jeg orker iallefall ikke å snu på krona ( euroen )

Anonymkode: c1dfc...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg dere skal lage noen måltider selv...

Anonymkode: 7ea1c...81a

Samme vil jeg si.... vi brukte vel 1500 hver kveld på restaurant ( kun middag) for oss 4. I tillegg kommer frokost og lunsj pluss is osv.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Samme vil jeg si.... vi brukte vel 1500 hver kveld på restaurant ( kun middag) for oss 4. I tillegg kommer frokost og lunsj pluss is osv.... 

Vi derimot bruker sjelden mer enn 500 på middag. Barna våre er omtrent jevngamle med dine. Det kommer mye ann på reisemål og ikke minst hvor man spiser.

Anonymkode: 17ab9...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi derimot bruker sjelden mer enn 500 på middag. Barna våre er omtrent jevngamle med dine. Det kommer mye ann på reisemål og ikke minst hvor man spiser.

Anonymkode: 17ab9...3c2

Selvsagt har destinasjon mye å si . Dette gjaldt i sør Frankrike.  Der får man ikke en ordentlig middag med drikke og det hele for 500 kr. Ikke på restaurant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar i Hellas, og de øyene vi er på er ikke av de dyreste. Så prisene varierer veldig i "Syden". 1000 kroner dagen er nok for 1 voksen og to barn for oss. 

Anonymkode: e8f6a...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Kreta for to år siden, da hadde vi frokost inkludert og laget oss lunsj selv som vi spiste på stranden. Middag spiste vi på restaurant, pluss en is eller tre og litt andre småting. Gikk rundt 1500 kr dagen i snitt på to voksne og fire barn/ungdommer. 

Anonymkode: cdd14...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på Kreta nå. 2 barn og 2voksne. Bruker ca     5-700 pr måltid ute. Da spiser noen pizza og noen kjøttretter. Vi har vin og brus til maten. 

Anonymkode: 201cc...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er på Kreta nå. 2 barn og 2voksne. Bruker ca     5-700 pr måltid ute. Da spiser noen pizza og noen kjøttretter. Vi har vin og brus til maten. 

Anonymkode: 201cc...b60

Da er det fort 1500 iallefall for mat bare per dag ja. 

Anonymkode: c1dfc...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fem stk og har all inklusive. Vi regner ca 1200 kr dagen UTEN all mat/drikke. Det er inkl. Shopping og utflukter, men taxfreen er utenom. Vi regner med å bruke ca 3000 kr i taxfree.

Anonymkode: 3ccfc...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er fem stk og har all inklusive. Vi regner ca 1200 kr dagen UTEN all mat/drikke. Det er inkl. Shopping og utflukter, men taxfreen er utenom. Vi regner med å bruke ca 3000 kr i taxfree.

Anonymkode: 3ccfc...05d

Oi! Det er mye! Hva bruker dere 1200 på?

Anonymkode: c1dfc...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...