Gå til innhold

Hvordan fjerner dere ansiktshår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyse, 4 til 7-8 mm lange, tynne hårstrå på overleppa og ned mot munnvikene. De står tett i tett, så napping nytter ikke. Nå på sommeren synes de så godt pga solbrun hud og utilgivelig lys. Jeg har også noen litt stivere, mørkere hår på haka. Jeg er 36 år, og for hvert år blir det mer og mer.

Hvordan fjerner dere slike hår? 

Anonymkode: ff8c9...1d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vokser, men har av og til fått kviser etterpå og det er ikke noe særlig. For å unngå det, bruker jeg ikke vann, kun babyolje for å fjerne rester. Ikke sminke før neste dag. Om andre også har tips til å unngå kviser, tas det i mot med takk. (Men håper jeg ikke kupper tråden)

Anonymkode: 69e1d...587

Skrevet

Napper og napper. Har en del mørke hår på overleppa samt en del kraftige mørke hår på haken. Hender jeg barberer litt i perioder slik at jeg kan nappe alt på en gang. Da er jeg heldig hvis jeg er hårfri i en 10 dagers tid.

Anonymkode: e8835...eda

Skrevet

Barberer og napper. 

Mlne hår er svarte og ikke tale om at jeg går med skjeggstubber på 1-2 mm før jeg kan vokse. 

Men har du hår som er 7 mm langt? Det er jo virkelig langt, viser ikke de veldig godt?

Anonymkode: f1464...d7c

Skrevet

Mørke kan blekes, men hvis ikke er det bedre å la dem være. Blir bare verre av napping/barbering/voksing. Har man først begynt med det så kan man ikke stoppe. Jeg napper de mørke i «skjegget», men lar «barten» være annet enn litt bleking i blant. De lengste dunene på siden av kjeven etc er nok over 2 cm, men synes ikke fordi de er lyse. Blir de mørkere er det bedre å bleke med jevne mellomrom.

Anonymkode: 289f9...b4f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mørke kan blekes, men hvis ikke er det bedre å la dem være. Blir bare verre av napping/barbering/voksing. Har man først begynt med det så kan man ikke stoppe. Jeg napper de mørke i «skjegget», men lar «barten» være annet enn litt bleking i blant. De lengste dunene på siden av kjeven etc er nok over 2 cm, men synes ikke fordi de er lyse. Blir de mørkere er det bedre å bleke med jevne mellomrom.

Er ikke det bare gammel overtro? Jeg får ikke mer hår på leggene selv om jeg barberer de. Hvorfor skulle man få det i ansiktet?

Anonymkode: 67468...19e

Skrevet

Jeg barberer det bort med barbermaskin hver eneste dag. Og tar også med pinsett når jeg kjenner dem. Det er ikke blitt stivere med årene, men det kommer igjen og igjen. Har ganske mye på haka, samt lys bart. 

Dere som har lyse hår, det syns bedre enn dere tror når det er litt lengde. Særlig i riktig lys og skygge ser jeg at enkelte damer har mye skjegg og bartehår. Så å bleke hjelper ikke. Det syns alikevel, selvom du ikke ser det i badespeilet.

Anonymkode: 066f4...89b

Skrevet

Fjerner ikke hår. Heldigvis har jeg ikke bart, men har mye hår ellers på kroppen. Men går sikkert an å bruke høvel... 

Anonymkode: 0d608...2f4

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det bare gammel overtro? Jeg får ikke mer hår på leggene selv om jeg barberer de. Hvorfor skulle man få det i ansiktet?

Anonymkode: 67468...19e

Jeg får striere hår ved napping 😕

Skrevet

Jeg har mørkt hår på overleppa, og øyenbryn som er tykke og rufsete. Jeg napper et par ganger i uka for å holde det i sjakk, synes det fungerer greit. Er egentlig utrolig lat når det gjelder napping, og kan gå uker mellom, men ser at om jeg tar noen hår daglig eller et par ganger i uka, så trenger jeg ikke bruke mer enn 1 minutt på det.

Burde sikkert brukt mye mer tid på det, men er inneforstått med at jeg naturlig har tykke bryn, og ansiktshår. Har hendt jeg har barbert også når det har vært mye.

Anonymkode: 3c9ef...099

Skrevet

Går i salong som bruker voks til å fjerne ansiktshår. Koster ca 300 pr gang.

Skrevet
4 minutter siden, Pæddan skrev:

Går i salong som bruker voks til å fjerne ansiktshår. Koster ca 300 pr gang.

Hvor ofte gjør du det?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte gjør du det?

Tar det ca hver 3.mnd. Og i mellomtiden napper jeg de verste hårene. Huden blir så smuthe og myk etter voksbehandling forresten :)

Skrevet

Bruker epilator for ansikt. Veldig effektivt. 

Anonymkode: 70650...192

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Beklager å si det. De synes selv om de er lyse. 

Anonymkode: 5afc7...b88

Skrevet

Bruker hårfjerningskrem som er til ansikt,  kjøpes på vita. 

Anonymkode: 8704c...fe4

Skrevet

Jeg har nappet bestandig, hårene er blitt svakere etterhvert, en del har forsvunnet og de fleste er tynnere enn de en gang var. Det blir omtrent som ved voksing, da blir jo også hårveksten svakere etterhvert.

Anonymkode: a673d...b3a

Skrevet

Altså..er det ingen her som har hørt om laser?😅 er ikke så dyrt heller, funker råbra 😊

Anonymkode: f01e1...f6d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså..er det ingen her som har hørt om laser?😅 er ikke så dyrt heller, funker råbra 😊

Det fungerer ikke hvis man har lyse hår dessverre.. har sjekket!

Anonymkode: 0d241...c69

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tar du laserbehandling? Og hvor mange ganger for å oppnå bra resultat? 

Har tatt 6 ganger (i løpet av 1 år) på leggene selv, og måtte nok hatt minst dobbelt så mange behandlinger for å bli kvitt alt. Var i Tønsberg. Det ble dyrt.

Har lys hud og mørke hår.

Anonymkode: 00401...592

Skrevet

Har brukt elektrolyse på haka. Har fungert bra. Har mørke hår under jaja, kappes foreløpig . Men spørs om jeg tar elektrolyse der også etterhvert.

Anonymkode: bc2e7...647

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker epilator for ansikt. Veldig effektivt. 

Anonymkode: 70650...192

Ja! Det har jeg lurt på. Hvilket merke? 

HI

Anonymkode: ff8c9...1d4

Skrevet

Jeg prøvde ymse forskjellig, men endte til slutt opp med høvel og barberskum hver dag. Ingen vet det, og det funker.

Anonymkode: 0ffa1...75b

Skrevet

Fjerner bare «barten» men de er så tynne at jeg kun gjør det hver 5-6 uke. 

Har aldri blitt noe mer, tykkere eller mørkere på meg. 

Anonymkode: c6147...b5a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fjerner bare «barten» men de er så tynne at jeg kun gjør det hver 5-6 uke. 

Har aldri blitt noe mer, tykkere eller mørkere på meg. 

Glemte jo å skrive at jeg bruker veet ferdig voks papir. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...