Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Hvis ja, som barnehagelærer eller også som pedagogisk leder? Anonymkode: 2d51b...2dd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis ja, som barnehagelærer eller også som pedagogisk leder? Anonymkode: 2d51b...2dd Som ufaglært assistent ja. Som barnehagelærer eller pedagogisk leder nei Anonymkode: c38dd...58b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Som ufaglært assistent ja. Som barnehagelærer eller pedagogisk leder nei Anonymkode: c38dd...58b Som barnehagelærer på disp ja Anonymkode: c38dd...58b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Som ufaglært assistent ja. Som barnehagelærer eller pedagogisk leder nei Anonymkode: c38dd...58b Så man får lønn som en ufaglært, selv om man har fire års pedagogisk utdanning? Hi Anonymkode: 2d51b...2dd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så man får lønn som en ufaglært, selv om man har fire års pedagogisk utdanning? Hi Anonymkode: 2d51b...2dd Man er jo ikke utdannet småbarnspedagog som adjunkt, uansett hvordan du vrir og vender på det. Mulig du kan bli lønnet som fagarbeider. Anonymkode: 57628...097
Himmel og hav Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så man får lønn som en ufaglært, selv om man har fire års pedagogisk utdanning? Hi Anonymkode: 2d51b...2dd Tenker du at en barnehagelærer kan jobbe som adjunkt?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 Enhver kan jobbe i bhg. Man kan være mer eller mindre dyktig, men den såkalte utdannelsen deres er lite verd. Anonymkode: 8763f...5da
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 11 minutter siden, Himmel og hav skrev: Tenker du at en barnehagelærer kan jobbe som adjunkt? Nei, barnehagelærere har ikke 4-årig utdannelse. Hi Anonymkode: 2d51b...2dd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som barnehagelærer på disp ja Anonymkode: c38dd...58b Det kan du men det er ikke pga av utdanningen, en ufaglært kan og dispes. Anonymkode: ca2b4...a75
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, barnehagelærere har ikke 4-årig utdannelse. Hi Anonymkode: 2d51b...2dd Og adjunk har ikke utdannelse som barnehagelærer Anonymkode: c38dd...58b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan du men det er ikke pga av utdanningen, en ufaglært kan og dispes. Anonymkode: ca2b4...a75 Jeg vet det, derfor skrev jeg at hun kan det på disp Anonymkode: c38dd...58b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, barnehagelærere har ikke 4-årig utdannelse. Hi Anonymkode: 2d51b...2dd Mange av oss har 5-årig master da... Anonymkode: 4acf6...99f
Himmel og hav Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, barnehagelærere har ikke 4-årig utdannelse. Hi Anonymkode: 2d51b...2dd Jeg forstår deg dithen at du mener at din utdanning kan likestilles med en barnehagelærers utdanning og at du skal kunne jobbe som det, men ikke motsatt. Gir ikke det deg egentlig svaret på spørsmålet du stiller? Du er ikke mer kvalifisert til å jobbe som barnehagelærer eller ped.leder enn en barnehagelærer er til å jobbe som adjunkt. Det er mulig du kan få en stilling på disp, men det er det. Du kan ta småbarnsped., da, for å kvalifisere deg.
Durni Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 Barnehagelovens § 17 a.Pedagogisk bemanning Pedagogiske ledere må ha utdanning som barnehagelærer. Likeverdig med barnehagelærerutdanning er annen treårig pedagogisk utdanning på høgskolenivå med videreutdanning i barnehagepedagogikk.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 Hjelper ikke med 4årig utdannelse når det ikke er innenfor småbarnspedagogikk. Så nei, du kan ikke likestilles (eller overklassifiseres som det virker som du tror du er) med en barnehagelærer. Bygg på utdannelsen din med småbarnsped, så kan du jobbe som barnehagelærer. Selv om du er adjunkt med pedagogikk, har du ingenting om barn 0-6år. Anonymkode: 24a40...eb6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, barnehagelærere har ikke 4-årig utdannelse. Hi Anonymkode: 2d51b...2dd Jo, det har de. Anonymkode: 2129b...627
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #17 Skrevet 2. juli 2019 Hva er egentlig en Adjunkt? Jeg jobbet en periode som lærer på videregående, og ble lønne som adjunkt med tillegg. Jeg har kun PPU av pedagogisk utdannelse, men har en del fag-utdannelse, som gjorde jeg fikk tittelen Adjunkt med tillegg. Anonymkode: 37e51...a82
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #18 Skrevet 2. juli 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hjelper ikke med 4årig utdannelse når det ikke er innenfor småbarnspedagogikk. Så nei, du kan ikke likestilles (eller overklassifiseres som det virker som du tror du er) med en barnehagelærer. Bygg på utdannelsen din med småbarnsped, så kan du jobbe som barnehagelærer. Selv om du er adjunkt med pedagogikk, har du ingenting om barn 0-6år. Anonymkode: 24a40...eb6 Rettelse: trenger ikke småbarnsped (0-3år), men barnehageped (0-6år). Anonymkode: f4582...48c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #19 Skrevet 2. juli 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, barnehagelærere har ikke 4-årig utdannelse. Hi Anonymkode: 2d51b...2dd Barnehagelærerutdanningen er nå 4 årig, og har vært det noen år. Mange av oss som har jobbet en stund har 3-årig førskolelærerutdanning, og det finnes fortsatt noen av den eldre garde som har 2-årig utdanning. Men det finnes også mange lærere som har 3-årig lærerutdanning, da det var lengden før. Anonymkode: f4582...48c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #20 Skrevet 2. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnehagelærerutdanningen er nå 4 årig, og har vært det noen år. Mange av oss som har jobbet en stund har 3-årig førskolelærerutdanning, og det finnes fortsatt noen av den eldre garde som har 2-årig utdanning. Men det finnes også mange lærere som har 3-årig lærerutdanning, da det var lengden før. Anonymkode: f4582...48c Hææ, den er da fremdeles en 3 årig bachelor utdanning Anonymkode: c38dd...58b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #21 Skrevet 2. juli 2019 Barnehagelærerutdannelsen er pr nå 3-årig, men det vurderes å utvide til 4 år. For å få jobben som ped.leder og barnehagelærer (uten om på disp som kun vil være midlertidig, stilling skal lyses ut hvert år. Varig disp skal ikke gis) må man ha småbarnspedagogikk i tillegg til annen «relevant» utdannelse. Fint at det er gjort grep for å beskytte yrkestittelen vår. Anonymkode: 6dbc2...5ee
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #22 Skrevet 2. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hææ, den er da fremdeles en 3 årig bachelor utdanning Anonymkode: c38dd...58b Ja beklager. Vanlig bhg-lærer utdanning er 3-årig. Anonymkode: f4582...48c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #23 Skrevet 2. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnehagelærerutdannelsen er pr nå 3-årig, men det vurderes å utvide til 4 år. For å få jobben som ped.leder og barnehagelærer (uten om på disp som kun vil være midlertidig, stilling skal lyses ut hvert år. Varig disp skal ikke gis) må man ha småbarnspedagogikk i tillegg til annen «relevant» utdannelse. Fint at det er gjort grep for å beskytte yrkestittelen vår. Anonymkode: 6dbc2...5ee Nei, IKKE småbarnsped, men barnehagepedagogikk. Småbarnspedagogikk er om barn i alderen 0-3 år, og er en etterutdanning. Anonymkode: f4582...48c
Optatium Skrevet 2. juli 2019 #24 Skrevet 2. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er egentlig en Adjunkt? Jeg jobbet en periode som lærer på videregående, og ble lønne som adjunkt med tillegg. Jeg har kun PPU av pedagogisk utdannelse, men har en del fag-utdannelse, som gjorde jeg fikk tittelen Adjunkt med tillegg. Anonymkode: 37e51...a82 Jeg har en bachelorgrad pluss en årsenhet i norsk, i tillegg PPU. Da er jeg adjunkt med tillegg.
Appelsinpiken Skrevet 3. juli 2019 #25 Skrevet 3. juli 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er egentlig en Adjunkt? Jeg jobbet en periode som lærer på videregående, og ble lønne som adjunkt med tillegg. Jeg har kun PPU av pedagogisk utdannelse, men har en del fag-utdannelse, som gjorde jeg fikk tittelen Adjunkt med tillegg. Anonymkode: 37e51...a82 Adjunkt er egentlig enn lønnsbetegnelse. For å være adjunkt må du ha minst 4 års høyere studier som inneholder undervisningsfag og pedagogikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå