Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Har flere ganger logget meg inn på nav, og satt opp søknad om foreldrepenger, men det er jo så mange spørsmål, og så mye å ta stilling til. For det første så vet vi ikke helt enda om far har rett på foreldrepenger, så derfor avventer jeg litt. Han må få svar fra nav først, og det tar tid. For det andre, så ønsker jeg ikke å ha den tradisjonelle fordelingen av foreldrepenger, men jeg ønsker å ta ut gradert uttak. Dette finner jeg ingen muligheter for i søknaden. Jeg går ut i permisjon om 1,5 mnd, så må vel begynne å søke snart, når gjorde dere det? Og hvor lang behandlingstid er det? Blir det behandlet lokalt eller ikke? Anonymkode: f5694...ee8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Ingen her som har søkt foreldrepenger faktisk? Anonymkode: f5694...ee8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 https://familie.nav.no/om-foreldrepenger Her står det en del informasjon hvis du ikke har vært inne og lest på det enda. Der står det bl.a hvordan du skal søke om du skal jobbe heltid midt i permisjonen eller om du skal jobbe deltid underveis i permisjonen. Jeg søkte da jeg var i uke 28, har ikke hørt noe enda, ca 3 uker etter at jeg søkte. På Nav.no står det at saksbehandlingstiden i mitt fylke er 4 uker. Anonymkode: d1308...d86
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Ja, har lest, men jeg forstod ingenting av det hvordan det skulle gjøres hvis man skal ta ut graderte foreldrepenger, men har en avtale med arbeidsgiver, hvor jeg begynne å jobbe 50% tidligere, og skriver dette til avspasering, slik at jeg tar det ut når jeg er "ferdig" med permisjonen. Anonymkode: f5694...ee8
Toneelise Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 På 1.7.2019 den 18.22, Anonym bruker skrev: Har flere ganger logget meg inn på nav, og satt opp søknad om foreldrepenger, men det er jo så mange spørsmål, og så mye å ta stilling til. For det første så vet vi ikke helt enda om far har rett på foreldrepenger, så derfor avventer jeg litt. Han må få svar fra nav først, og det tar tid. For det andre, så ønsker jeg ikke å ha den tradisjonelle fordelingen av foreldrepenger, men jeg ønsker å ta ut gradert uttak. Dette finner jeg ingen muligheter for i søknaden. Jeg går ut i permisjon om 1,5 mnd, så må vel begynne å søke snart, når gjorde dere det? Og hvor lang behandlingstid er det? Blir det behandlet lokalt eller ikke? Anonymkode: f5694...ee8 8 uker før skal du søke og nei det blir ikke behandlet lokalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå