Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Er under utredning, altså. Men det har blitt så ille noen dager/netter at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Startet med små leamus her og der, de var irriterende, men ikke noe mer enn det. Gradvis har det blitt hardere og over større områder, og noen ganger, som i natt, er det hele kroppen. Muskelspasmer/kramper i alle lemmer, og det gjør så vondt. I tillegg blir jeg veldig støl og stiv dagen etter, mest sannsynlig uten fordelen av å bli mer trent 😛 Noen som har noen tips til hva som kan hjelpe? Har fått tramadol et par ganger, og det hjelper litt, men legen vil ikke at jeg skal gå på det fast (ikke jeg heller med tanke på avhengighet), så jeg er rett og slett på utkikk etter kjerringråd som kan hjelpe meg til jeg får ringt legen igjen i morgen Anonymkode: 037ae...b1c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Jeg vet ikke om det kan være noe av det samme, men jeg kjente ei som hadde forferdelige muskelkramper i leggene om natta og tok tablett hver kveld mot det før hun la seg, hvis hun ikke gjorde det så sov hun ikke det. Jeg husker ikke hva det het, men det var noe muskelavslappende av noe slag. Magnesium er vel og kjent for å virke mot kramper, jeg har noen familiemedlemmer som sverger til det i hvert fall Anonymkode: 41a5b...732
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke om det kan være noe av det samme, men jeg kjente ei som hadde forferdelige muskelkramper i leggene om natta og tok tablett hver kveld mot det før hun la seg, hvis hun ikke gjorde det så sov hun ikke det. Jeg husker ikke hva det het, men det var noe muskelavslappende av noe slag. Magnesium er vel og kjent for å virke mot kramper, jeg har noen familiemedlemmer som sverger til det i hvert fall Anonymkode: 41a5b...732 Tusen takfornying svar! Skal høre med legen i morgen om det er noe jeg kan ta, ferien med unga blir jo litt amputert når jeg ikke får sove 😕 Magnesium tar jeg, har ikke fått påvist noen mangler der, men legen sa at vi prøver «alt». Ser det «bølger» i alle musklene når det holder på som verst, og det kjennes ut som musklene plutselig blir for korte eller noe, ordentlig vondt og slitsomt! Anonymkode: 037ae...b1c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tusen takfornying svar! Skal høre med legen i morgen om det er noe jeg kan ta, ferien med unga blir jo litt amputert når jeg ikke får sove 😕 Magnesium tar jeg, har ikke fått påvist noen mangler der, men legen sa at vi prøver «alt». Ser det «bølger» i alle musklene når det holder på som verst, og det kjennes ut som musklene plutselig blir for korte eller noe, ordentlig vondt og slitsomt! Anonymkode: 037ae...b1c Uff, det høres ikke noe godt ut Tar du stor dose av magnesium? Jeg prøvde magnesium mot migrene, og ble da rådet til å bruke mye større dose enn den ene tabletten som står på boksen, for at det skulle ha noe virkning. Anonymkode: 41a5b...732
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Har du forsøkt å smøre deg med magnesiumolje eller magnesiumkrem? Det kan fungere på meg. Ellers kan ubalanse av kobber i kroppen også gi en del kramper, så få det også sjekket om du er i utredning, det er en blodprøve av kobber og ceruloplasmin. Anonymkode: 8a64d...156
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Uff, det høres ikke noe godt ut Tar du stor dose av magnesium? Jeg prøvde magnesium mot migrene, og ble da rådet til å bruke mye større dose enn den ene tabletten som står på boksen, for at det skulle ha noe virkning. Anonymkode: 41a5b...732 Ja, tar fire ganger dagsdose i samråd med lege, men kan ikke si det har hjulpet så veldig. Nei, kjenner jeg lever for å si det sånn 😛 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du forsøkt å smøre deg med magnesiumolje eller magnesiumkrem? Det kan fungere på meg. Ellers kan ubalanse av kobber i kroppen også gi en del kramper, så få det også sjekket om du er i utredning, det er en blodprøve av kobber og ceruloplasmin. Anonymkode: 8a64d...156 Ikke prøvd oljer eller kremer, skal testes ut! Takk for tips Kobber og ceruloplasmin er sjekket og har gode verdier. Er under utredning hos nevrolog på sykehus og har tatt haugevis av blodprøver, alt er fint (har fått utskrifter og sjekket med utenlandske verdier også 😛 ). Anonymkode: 037ae...b1c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, tar fire ganger dagsdose i samråd med lege, men kan ikke si det har hjulpet så veldig. Nei, kjenner jeg lever for å si det sånn 😛 Ikke prøvd oljer eller kremer, skal testes ut! Takk for tips Kobber og ceruloplasmin er sjekket og har gode verdier. Er under utredning hos nevrolog på sykehus og har tatt haugevis av blodprøver, alt er fint (har fått utskrifter og sjekket med utenlandske verdier også 😛 ). Anonymkode: 037ae...b1c Det hjalp ikke på min migrene heller Anonymkode: 41a5b...732
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke prøvd oljer eller kremer, skal testes ut! Takk for tips Kobber og ceruloplasmin er sjekket og har gode verdier. Er under utredning hos nevrolog på sykehus og har tatt haugevis av blodprøver, alt er fint (har fått utskrifter og sjekket med utenlandske verdier også 😛 ). Anonymkode: 037ae...b1c Bra du følger med og dobbelsjekker selv, min erfaring er at man må gjøre det. Har du mulighet til det så kan det også være en idé å ta en hårmineralanalyse. Jeg gjorde det og da jeg begynte å ta tilskudd slik det viste så ble jeg kvitt mye av de krampene jeg hadde og også bedre av noen av de andre nevrologiske symptomene jeg hadde. Men selv om nevrologene kunne se bedringen så ville de ikke forholde seg til det. Anonymkode: 8a64d...156
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Jerntilskudd kan hjelpe selv om ferritin er innenfor referanseområder, men bør ikke tas hvis du har høye verdier. Jeg har slitt med kramper i legger, og tøying på kvelden hjelper mye! Anonymkode: 7bc6f...72e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå