Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Min sønn på 17 år har vært sammen med faren og hva har de gjort på? Joda faren tok han med på flere barer, gutten hadde fått 2 drinker og 7 øl og de var ute til 4 på natten....... Er det mulig! Jævla drittsekkk! Puh måtte få det ut. Anonymkode: 98441...e8b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Da tror jeg at jeg hadde gitt et anonymt tips til politiet eller bv eller noe. Det far har gjort er jo ulovlig og kan straffes med bøter eller fengsel inntil 6 måneder. En slik uansvarlig far tenker jeg er en som egentlig ikke er far, men som forsøker å bli populær venn med barna sine, nesten som en som kjøper seg venner... bare at det er barnet hans. 17-åringen hadde jeg tatt en alvorsprat med. En ting er at han drikker. En annen ting er at når han velger å drikke ute så risikerer han at de som er der for å gjøre jobben sin kan bli straffet fordi han drikker alkohol der. Anonymkode: 53b7e...e58
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Takker, men vil ikke bv si at jeg også er en dårlig mor som ikke skjønte at dette kunne skje? (hadde ingen anelse) Var nesten det jeg sa til sønnen. At om dette hadde blitt oppdaget så hadde stedet blitt stengt og muligens mistet muligheten til å selge alkohol. Her har jeg jobbet ræva av meg for å oppdra en rimelig oppegående gutt som skal respekter lover og regler også kommer faren bare å pisser på alt. Heldigvis så bor vi langt unna faren så dette vil ikke kunne bli gjentatt. Anonymkode: 98441...e8b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Årets far ja, skaden er gjort. Dessverre. Nei, jeg hadde kontaktet barnevernet. Hvordan skulle du kunne ha visst? Og med tanke på din reaksjon, det er ikke deg de vil gå etter. Selv om faren sikkert vil beskylde deg på en eller annen måte ("gutten måtte jo få et glass for å stå ut med moren sin"). I tillegg hadde jeg kontaktet politiet så faren hadde fått noen måneder bak murene. Det ville ha lært sønnen at en kan ikke bryte loven og ikke forvente konsekvenser av det. Faren lærer sønnen det som kalles "toxic masculinity", i alle fall. Vil du sønnen skal ha problemer med å få seg dame? Vil du han skal slå og misshandle kvinner? For det er det "toxic masculinity" fører til. Derfor er det viktig at gutter lærer seg myke, varme, feminine verdier. Ikke idioti som den faren der. Anonymkode: 329fd...16f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Faren er en idiot. Men nå må dere roe dere. Han er 17 år. Om ett år kan han reise til Kos på fylletur med faren sin om han vil. Ringe BV for dette? Skjerp dere. Kanskje politianmelde han, for det er virkelig helt bak mål. Men BV??? Det tar ganske mange måneder fra en melding til undersøkelsesak. Og dette er neppe noe akutt. Og alder tatt i betraktning så vil de trolig legge saken vekk. HI, jeg forstår deg godt. Jeg hadde tatt for meg far og sagt at skjer dette igjen så blir han politianmeldt. Sønnen er 17 år, har han aldri smakt alkohol før dette? Finner jo det litt rart. Det eneste du kan gjøre med sønnen er å fortsette å ha et nært og åpent forhold. Han fortalte deg dette, lager du for mye oppstyr av saken vil han neppe fortelle deg noe igjen. Anonymkode: c6d0e...75f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Årets far ja, skaden er gjort. Dessverre. Nei, jeg hadde kontaktet barnevernet. Hvordan skulle du kunne ha visst? Og med tanke på din reaksjon, det er ikke deg de vil gå etter. Selv om faren sikkert vil beskylde deg på en eller annen måte ("gutten måtte jo få et glass for å stå ut med moren sin"). I tillegg hadde jeg kontaktet politiet så faren hadde fått noen måneder bak murene. Det ville ha lært sønnen at en kan ikke bryte loven og ikke forvente konsekvenser av det. Faren lærer sønnen det som kalles "toxic masculinity", i alle fall. Vil du sønnen skal ha problemer med å få seg dame? Vil du han skal slå og misshandle kvinner? For det er det "toxic masculinity" fører til. Derfor er det viktig at gutter lærer seg myke, varme, feminine verdier. Ikke idioti som den faren der. Anonymkode: 329fd...16f Noen måneder bak murene?? Ja, med de soningskøene vi har i dag så utløser å servere alkohol til en på 17 full flere måneder bak murene. Du er jo helt bortevekk du 🙄 Anonymkode: c6d0e...75f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 Er nok enig med.. 75f, jeg kommer ikke til å politianmelde saken. Så klart guten har prøvd alkohol før, han har fortalt meg om et par ganger. Dette skjer ikke ofte da siden han er mye hjemme i helgene. Tenker det er en forskjell på å smugdrikke med kompiser og det å være med faren på puber og få ubegrenset med alkohol. Som jeg sa så er jeg bare glad vi bor langt fra hverandre. Og jeg er veldig glad for at sønnen min vet han kan komme til meg med alt, og da trenger han å se at han kan stole på meg. Og gutten blir nok aldri konemisshandler, han er litt for snill, har nok selvtillit til ha behov for det og faren har aldri slått noen så vidt jeg vet. Anonymkode: 98441...e8b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 Uheldig, men jeg hadde ikke anmeldt ham verken til politi eller barnevern. Anonymkode: 0a1dc...54c
Yellow Brick Road Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Jeg hadde gitt far klar beskjed om at dette ikke var ok, og sagt det samme på en rolig og ordentlig måte til sønnen min. Så hadde jeg tatt kontakt med utestedene og fortalt jeg at min sønn hadde blitt servert alkohol der selv om han bare var 17 år og at jeg kom til å anmelde dem for det. Om jeg hadde gjort alvor av anmeldelsen, vet jeg ikke. Men jeg hadde nok tatt en telefon til politiet på stedet og gjort dem oppmerksomme på det. Ellers er jeg jo litt imponert over at en 17 åring bare av og til smugdrikker litt med kompisene sin tåler å drikke 2 drinker og 7 øl.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 Hvor var disse barene da? I Norge hvor det er 18/20 årsgrense eller i utlandet hvor det er en annen aldersgrense? Anonymkode: 90e04...76f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 24 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Jeg hadde gitt far klar beskjed om at dette ikke var ok, og sagt det samme på en rolig og ordentlig måte til sønnen min. Så hadde jeg tatt kontakt med utestedene og fortalt jeg at min sønn hadde blitt servert alkohol der selv om han bare var 17 år og at jeg kom til å anmelde dem for det. Om jeg hadde gjort alvor av anmeldelsen, vet jeg ikke. Men jeg hadde nok tatt en telefon til politiet på stedet og gjort dem oppmerksomme på det. Ellers er jeg jo litt imponert over at en 17 åring bare av og til smugdrikker litt med kompisene sin tåler å drikke 2 drinker og 7 øl. Vel nå var det snakk om fra 6 på ettermiddagen til 3-4 på natten. Ja utestedene tenker jeg at jeg kan ringe, eller gå innom og snakke med de. Anonymkode: 98441...e8b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor var disse barene da? I Norge hvor det er 18/20 årsgrense eller i utlandet hvor det er en annen aldersgrense? Anonymkode: 90e04...76f I Norge og siden de serverte sprit er det vel 20 års aldersgrense. Anonymkode: 98441...e8b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I Norge og siden de serverte sprit er det vel 20 års aldersgrense. Anonymkode: 98441...e8b Da har utestedene antatt at han er over 20 da. Ikke bli hysterisk. Synes du letter alt for mye over dette. Hadde ikke anmeldt en sjel, men sagt fra til far at det ikke er ok for meg og at jeg ikke ønsker at det skal skje igjen. Anonymkode: 90e04...76f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Årets far ja, skaden er gjort. Dessverre. Nei, jeg hadde kontaktet barnevernet. Hvordan skulle du kunne ha visst? Og med tanke på din reaksjon, det er ikke deg de vil gå etter. Selv om faren sikkert vil beskylde deg på en eller annen måte ("gutten måtte jo få et glass for å stå ut med moren sin"). I tillegg hadde jeg kontaktet politiet så faren hadde fått noen måneder bak murene. Det ville ha lært sønnen at en kan ikke bryte loven og ikke forvente konsekvenser av det. Faren lærer sønnen det som kalles "toxic masculinity", i alle fall. Vil du sønnen skal ha problemer med å få seg dame? Vil du han skal slå og misshandle kvinner? For det er det "toxic masculinity" fører til. Derfor er det viktig at gutter lærer seg myke, varme, feminine verdier. Ikke idioti som den faren der. Anonymkode: 329fd...16f Hvilken verden lever du i, som tror at faren ville fått noen måneder nak murene? Hvor i alle dager får du det fra at faren lærer han "toxic masculinity"? For et merkelig innlegg Anonymkode: 29456...6bd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Da tror jeg at jeg hadde gitt et anonymt tips til politiet eller bv eller noe. Det far har gjort er jo ulovlig og kan straffes med bøter eller fengsel inntil 6 måneder. En slik uansvarlig far tenker jeg er en som egentlig ikke er far, men som forsøker å bli populær venn med barna sine, nesten som en som kjøper seg venner... bare at det er barnet hans. 17-åringen hadde jeg tatt en alvorsprat med. En ting er at han drikker. En annen ting er at når han velger å drikke ute så risikerer han at de som er der for å gjøre jobben sin kan bli straffet fordi han drikker alkohol der. Anonymkode: 53b7e...e58 Man ringer virkelig ikke barnevernet for sånt, de har da mer enn nok å gjøre med virkelige saker Anonymkode: 29456...6bd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 anmeld far og la politi gjøre jobben videre Anonymkode: fc203...e2c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 Hvor lenge er det til gutten blir 18? Jeg hadde ikke gjort noe mer ut av det. 9/10 17-åringer ha vel vært på fylla før uansett? og hvorfor i alle dager skulle guttten bli konemishandler fordi faren tar han med på en fyllekule, virkelig?😂 Anonymkode: a0e75...819
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Da har utestedene antatt at han er over 20 da. Ikke bli hysterisk. Synes du letter alt for mye over dette. Hadde ikke anmeldt en sjel, men sagt fra til far at det ikke er ok for meg og at jeg ikke ønsker at det skal skje igjen. Anonymkode: 90e04...76f Jeg er ikke hysterisk er vel mest forbannet på at faren og hans kompiser kunne finne på noe slikt. Jeg kommer til å snakke med de som jobber på utestedene når jeg går forbi. Gutten har skjønt at det var feil og forhåpentligvis er han over 18 neste gang de møtes utpå våren en gang. Anonymkode: 98441...e8b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #20 Skrevet 1. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge er det til gutten blir 18? Jeg hadde ikke gjort noe mer ut av det. 9/10 17-åringer ha vel vært på fylla før uansett? og hvorfor i alle dager skulle guttten bli konemishandler fordi faren tar han med på en fyllekule, virkelig?😂 Anonymkode: a0e75...819 Han blir 18 i februar. Enig med det med konemishandler, der er vi nok ikke. Jeg bare skjønner ikke hvordan faren tenkte.... Anonymkode: 98441...e8b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #21 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke hysterisk er vel mest forbannet på at faren og hans kompiser kunne finne på noe slikt. Jeg kommer til å snakke med de som jobber på utestedene når jeg går forbi. Gutten har skjønt at det var feil og forhåpentligvis er han over 18 neste gang de møtes utpå våren en gang. Anonymkode: 98441...e8b Husk å legge igjen bilde og kopi av fødselsattesten slik at du virker ekstra dum Anonymkode: 90e04...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå