Gå til innhold

Hvor mye kredittgjeld har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har totalt 90.000,- 

Kommer av mange års uvettig sløsing 🙄

Anonymkode: abbd6...8e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt over 100 000. Men nå har jeg laget meg en skikkelig nedbetalingsplan som skal følges

Anonymkode: 5298c...274

Skrevet

Litt under 30 000. Det er altfor mye.

Anonymkode: 4912e...66f

Skrevet

Ingenting. Kommer aldri til å skaffe meg heller. Kan ikke fatte og begripe at folk bruker penger de ikke har, sett bort fra studie og huslån. 

Anonymkode: e21c3...84e

Skrevet

0,-! 

Anonymkode: ca2fe...372

Skrevet

9000,-

Anonymkode: 8f82c...b36

Skrevet

Ingenting. Heldigvis. Bruker MasterCard til å handle med, men vet jeg har penger til å betale det inn igjen med en gang.

Anonymkode: 764b5...330

Skrevet

0,- 

Anonymkode: 7de45...529

Skrevet

Ingen, og håper jeg aldri får det heller. Med unntak av huslån og studielån, har jeg aldri brukt penger jeg ikke har. Synes det er rart at så mange gjør det. Alle vet jo at renten på kredittlån er sinnsykt høy.

Anonymkode: 3f8f5...0c4

Skrevet

Utover lån på hytta og studielån så har jeg omtrent akkurat kr 0,- i kredittgjeld. Jeg har kredittkort, og bruker det i utlandet, ellers svært, svært sjelden. 

Eller jo! Jeg har eget kredittkort til drivstofforbruk, men det går på autogiro, så hvor mye jeg skylder der har jeg ikke peiling på. Maks 1200 kroner. 

Anonymkode: 8bffc...32e

Skrevet

0

Anonymkode: b1edd...772

Skrevet

Pr nå er det 0,-, men etter ferien blir den nok på 5-6000. Det betales ned så raskt som mulig, men jeg har ikke hatt sjans til å spare opp lommepenger til ferien. 

Selve turen + mat er betalt, så det blir bare lommepengene som blir belastet kredittkortet. 

Jeg har stor respekt for å sette meg i gjeld. 

Anonymkode: 50fe5...2e9

Skrevet

Ca 300 000 totalt. 

Anonymkode: bae11...87a

Skrevet

Har aldri hatt kredottkort, men kan se fornuften med ferie og forsikring (men har jo reiseforsikring i forsikringspakka mi.

Ser fornuften med å betale på kreditt og rett tilbake før renter slår inn, men har ikke testet ut. Er 50 år og har betalt alle ferier ut fra feriepenger og oppspart penger. Har noen mill i lån på stor bolig og hytte (uten lån). Nedbetalt studielån og  nedbetalt 2 enkle biler som får oss på jobb/trening/hente tenåringer/kjøre på hytta med hund unger og bagasje.

Vil gjerne få tips om bra kredittkort som passer oss? Bruker Sbank og Danskebank. Har de noe som er fornuftig?  Mandag legges det ut offentlig lister på kredittkort. Der du står oppført med gjeld kredittkortet godtar https://e24.no/privat/forbruk/mandag-kommer-gjeldsregisteret-kvitt-deg-med-kredittkort-du-ikke-bruker/24649627

Jeg ønsker å pusse opp hjemme og hytta, så vurderer og ta opp mer lån og da er det negativt å eie kredittkort siden den "øker" gjelda, selv om du ikke bruker den. men ønsker også å få kredittkort der det lønner seg å bruke den. Har dere kredittkort tips til meg?

Anonymkode: 31ec5...c9b

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri hatt kredottkort, men kan se fornuften med ferie og forsikring (men har jo reiseforsikring i forsikringspakka mi.

Ser fornuften med å betale på kreditt og rett tilbake før renter slår inn, men har ikke testet ut. Er 50 år og har betalt alle ferier ut fra feriepenger og oppspart penger. Har noen mill i lån på stor bolig og hytte (uten lån). Nedbetalt studielån og  nedbetalt 2 enkle biler som får oss på jobb/trening/hente tenåringer/kjøre på hytta med hund unger og bagasje.

Vil gjerne få tips om bra kredittkort som passer oss? Bruker Sbank og Danskebank. Har de noe som er fornuftig?  Mandag legges det ut offentlig lister på kredittkort. Der du står oppført med gjeld kredittkortet godtar https://e24.no/privat/forbruk/mandag-kommer-gjeldsregisteret-kvitt-deg-med-kredittkort-du-ikke-bruker/24649627

Jeg ønsker å pusse opp hjemme og hytta, så vurderer og ta opp mer lån og da er det negativt å eie kredittkort siden den "øker" gjelda, selv om du ikke bruker den. men ønsker også å få kredittkort der det lønner seg å bruke den. Har dere kredittkort tips til meg?

Anonymkode: 31ec5...c9b

Gkeldsregisteret var ikke mye oppdatert enda, ikke på meg i hvert fall. Men det kommer vel etterhvert.
Skal du ta opp mer lån, så er det vel ikke lurt å ha noen kredittkort, for alle kredittkort har vel en kredittramme?

Anonymkode: 5298c...274

Skrevet

Har kredittramme på 50.000 på kredittkortet, og akkurat nå har jeg vel ca 500,- som ikke er betalt. Det var noe treningstøy jeg kjøpte på nett. Fikser det i løpet av dagen. Bruker kun kredittkortet til netthandel og i utlandet, og betaler alltid ned før 15. neste mnd, så jeg ikke betaler renter.

Anonymkode: 090d1...fe5

Skrevet

Akkurat nå rundt 8000,-, utlegg til jobb i hagen. Skal føre over fra rammelån og cashe det ut i kveld.

Anonymkode: 1fa65...e43

Skrevet

Takk for påminning. Nå fikk jeg et spark bak til å restbetale sydenturen 😏

Pluss at de prater mye om gjeldsregisteret på Nyhetskanalen nå. 

Anonymkode: 9cc15...f85

Skrevet

-3000, var på storby tur å betaler ofte med det når jeg er tom for penger på lønnskonto 😐, så tenker jeg litt her og litt der er ikke så farlig, jeg hadde -6000 i påsken så har betalt litt nå da 😜. Å skal slutte å overføre fra mastercard når det er tomt. 

Anonymkode: 2828b...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...