Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Jeg har ei søster som er alkoholiker. Det har vart i ti år, og ord kan ikke beskrive hvor LEI jeg er. Den stygge stemmen når hun er full hvor hun høres ut som ei ti år gammel jentunge, og bare prater vås og piss. For tre mnd siden var hun på privat avrusningsklinikk. Da hadde det gått til det nivået at hun ikke fikk ha datteren på overnatting. Hun lærte noe der, men kom ut og gikk på en skikkelig smell etter 14 dager. Jeg slettet henne da på sosiale medier, blokkerte nummer osv, for som jeg også så i terapi på klinikken, det er nulltoleranse for rus om vi skal ha en relasjon. Alle bryter jo med ho, en etter en... ingen orker mer. Jeg har hørt på fyll og tull i snart ti år! Hentet datteren og hatt henne mye. Betalt nesten 150.000kr for oppholdet på avrusning, snakket i tusenvis av timer med ho og stått i den usikre relasjonen og aldri vite om søsteren din er drita eller edru. Etter smellen denne uken kjenner jeg at jeg ikke klarer mer. Jeg sover ikke, blir deprimert, orker nesten ikke dusje og går rett i kjelleren. Nå er det nok. Vår relasjon går kun én vei! Er det flere her som har brutt med nær familie? Hun er slu og kommer til først å slenge dritt til meg, så ringe mannen min, deretter be om unnskyldning, så får jeg høre hvor dritt jeg er igjen, og sånn går det... Anonymkode: 9c3d2...e09
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Kjenner til det ja, dog stoff og ikke alkohol, men det er vel samma greia. Det sliter så utrolig mye på familien. Alle dumme valgene de tar er én ting, men å ikke vite om de ligger døde en plass når man ikke hører noe (for ellers kan jo tlf ringe i ett sett) eller om noen er blitt drept i trafikken er helt grusomt. Med Gud som jeg føler med deg. Det er så vanvittig tøft å ha familie som er misbrukere. Noen ganger har jeg tenkt at det ville vært så mye enklere om de bare avsluttet livet så vi kunne fått ro, men så ønsker man de jo bare et godt liv og får vondt av de også. Men når ikke engang barna kan komme først så er det faktisk ingenting noen kan gjøre. I vårt tilfelle har hn flyttet inn til min mor fordi hn ble kastet ut av leiligheten. Jeg er så redd og bekymret for min mor. Hn har ingen planer om å flytte ut og jeg er faktisk redd hn tar livet av henne en dag. Anonymkode: 0b5a7...4ce
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Noen ganger er det rett og slett tøffe grenser som trengs. Du må sørge for å ta vare på deg selv oppi det hele. Ingenting blir bedre sv at også du går på felgen. Anonymkode: f3888...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå