Gå til innhold

Et spørsmål om å gi klemmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det feil av meg å gi klemmer til eller ta på en person som blitt seksuelt misbrukt? Er så redd for at  hun syns det er ubehagelig eller minner henne om overgrepene eller noe sånt. Er det mest vanlig å ikke like å bli klemt og ha fysisk kontakt hvis man har opplevd overgrep eller er det ingen sammenheng tror dere?

Anonymkode: d4f99...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner som har opplevd overgrep har ingen oppheng i sånne vanlige ting. Noen er klemmere og andre er det ikke, og de klemmer tilbake til alle som måtte ønske å klemme. 

De har gjerne problemer med ting som gynekologiske undersøkelser, intimitet med kjærester osv, men ikke vanlig vennskapelig omgang med venner. 

Anonymkode: 8c5e3...a31

Skrevet

Jeg sliter litt med klemming, blir ufrivillig litt stiv og ukomfortabel. Men om det er bare sånn jeg er, eller om det pga det jeg har opplevd, aner jeg ikke. Men jeg har generelt litt problemer med nære relasjoner og nærkontakt

Anonymkode: d42c6...b75

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Er det feil av meg å gi klemmer til eller ta på en person som blitt seksuelt misbrukt? Er så redd for at  hun syns det er ubehagelig eller minner henne om overgrepene eller noe sånt. Er det mest vanlig å ikke like å bli klemt og ha fysisk kontakt hvis man har opplevd overgrep eller er det ingen sammenheng tror dere?

tror det kommer an på person til person. Hadde spurt først om det var greit om og gi en klem :)

Anonymkode: a72aa...4a6

Skrevet

Jeg er litt var på det, men når det er noen jeg kjenner og har tillit til så setter jeg stor pris på klemmer.

Skrevet

Vil tro det vil være forskjellig fra person til person, som med oss andre som ikke har vært utsatt for overgrep. Jeg er definitivt ingen klemmer, men har ikke vært utsatt for overgrep. 

Anonymkode: f907d...7d2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

tror det kommer an på person til person. Hadde spurt først om det var greit om og gi en klem :)

For meg personlig, så synes jeg det er fælt når folk spør om de kan jeg kan gi meg en klem. Jeg kan jo ikke si nei uten å fremstå som en stakkars raring. Men sikkert ikke alle som føler det som meg

Skrevet

Jeg liker ikke klemming! Har aldri vært utsatt for overgrep av noe slag. Så tror det kommer litt ann på personligheten til folk. Og som hun over her skriver - om du spør blir det i allefall rart! 

Anonymkode: cfb73...40a

Skrevet

Jeg takler ikke fysisk kontakt overhodet. Får pakikkanfall hver gang det kan se ut som om noen er på vei til å ta på med eller klemme meg eller et eller annet sånt. 

Anonymkode: 1b54a...933

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

For meg personlig, så synes jeg det er fælt når folk spør om de kan jeg kan gi meg en klem. Jeg kan jo ikke si nei uten å fremstå som en stakkars raring. Men sikkert ikke alle som føler det som meg

venninnen min liker best at man spør først,men som du sier man er forskjellige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...