Gå til innhold

Kan man finne ut av dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man finne ut om en farmasøyt eller sykepleier har snoket i journalen min eller om en farmasøyt har sett på mine e-resepter?

Anonymkode: 0f7db...210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukk. Enda en paranoid gærning.

Anonymkode: 41213...fcf

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sukk. Enda en paranoid gærning.

Anonymkode: 41213...fcf

Neida, denne paranoide gærningen er gammel. Hun har hatt ørten tråder om de på apoteket kan se reseptene hennes og hvordan hun kan hindre de. (Og samtidig få ut reseptene antageligvis) 

Anonymkode: d5ab5...813

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan man finne ut om en farmasøyt eller sykepleier har snoket i journalen min eller om en farmasøyt har sett på mine e-resepter?

Anonymkode: 0f7db...210

 Nei, du kan ikke finne ut av det. Men du kan være sikker på at det er ansatt egne farmasøyter og sykepleiere ved enhver instans som kun sitter og snoker i din journal og bemerker seg den minste lille ting. Og dine opplysninger blir hyppig diskutert og flirt over i lunsjen. En gang i året har de samling, hvor det leses opp fra boken. 

Google psykolog i ditt nærområde. God bedring! 

Anonymkode: 97a68...985

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, denne paranoide gærningen er gammel. Hun har hatt ørten tråder om de på apoteket kan se reseptene hennes og hvordan hun kan hindre de. (Og samtidig få ut reseptene antageligvis) 

Anonymkode: d5ab5...813

Nei jeg er faktisk ikke henne 😆. Men tror jeg vet hvem du snakker om.

Grunnen til at jeg spør er pga datteren min som får en del medisiner samt jeg har to bekjente som jobber som farmasøyter samt to som er sykepleier. Og siden "alt" nå skjer elektronisk så begynte jeg å tenke på om alle og enhver kan se datterens journal og hvilke medisiner hun får. Og så bare spurte jeg her. Om jeg er paranoid av den grunn, ja vel...

Anonymkode: 0f7db...210

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Nei, du kan ikke finne ut av det. Men du kan være sikker på at det er ansatt egne farmasøyter og sykepleiere ved enhver instans som kun sitter og snoker i din journal og bemerker seg den minste lille ting. Og dine opplysninger blir hyppig diskutert og flirt over i lunsjen. En gang i året har de samling, hvor det leses opp fra boken. 

Google psykolog i ditt nærområde. God bedring! 

Anonymkode: 97a68...985

Takk for den. Jeg jobber i staten og du skulle bare visst hvor mange som snoker i folkeregisteret. 

Og fordi jeg lurer og spør så foreslår du psykolog? Hvis man ikke kan spørre her, hvor skal man spørre da?

Anonymkode: 0f7db...210

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for den. Jeg jobber i staten og du skulle bare visst hvor mange som snoker i folkeregisteret. 

Og fordi jeg lurer og spør så foreslår du psykolog? Hvis man ikke kan spørre her, hvor skal man spørre da?

Anonymkode: 0f7db...210

Sorry :) Jeg også antok at dette var samme person som har laget mange paranoide tråder om tema. Jeg beklager at det ble rettet mot feil person. 

Anonymkode: 97a68...985

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sorry :) Jeg også antok at dette var samme person som har laget mange paranoide tråder om tema. Jeg beklager at det ble rettet mot feil person. 

Anonymkode: 97a68...985

Ok 😊

jeg gikk nå inn på helsenorge/ pasientjournal, der vises når man har vært på sykehuset, og hvilke avdelinger man var på, men ikke mer...

Alt enhver person søker på i folkeregisteret, blir loggført og lagret (har vi fått beskjed om på jobben). Hadde vært fint å vite at dette gjelder for leger/sykepleiere/farmasøyter og andre også..

Ikke at jeg er paranoid men tanken på at de kan lese om min datter sin diagnose/sykehistorie (dersom de gjør det) skremmer meg litt. Derfor ville jeg undersøkte om jeg eventuelt kunne se hvem spesifikk som har lest om henne (dersom noen har gjort det).

Anonymkode: 0f7db...210

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok 😊

jeg gikk nå inn på helsenorge/ pasientjournal, der vises når man har vært på sykehuset, og hvilke avdelinger man var på, men ikke mer...

Alt enhver person søker på i folkeregisteret, blir loggført og lagret (har vi fått beskjed om på jobben). Hadde vært fint å vite at dette gjelder for leger/sykepleiere/farmasøyter og andre også..

Ikke at jeg er paranoid men tanken på at de kan lese om min datter sin diagnose/sykehistorie (dersom de gjør det) skremmer meg litt. Derfor ville jeg undersøkte om jeg eventuelt kunne se hvem spesifikk som har lest om henne (dersom noen har gjort det).

Anonymkode: 0f7db...210

Jeg ser hvem som har vært inne på epikriser og journal fra sykehus på helsenorge. Var det under Kjernejournal kanskje? 

Anonymkode: 97a68...985

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok 😊

jeg gikk nå inn på helsenorge/ pasientjournal, der vises når man har vært på sykehuset, og hvilke avdelinger man var på, men ikke mer...

Alt enhver person søker på i folkeregisteret, blir loggført og lagret (har vi fått beskjed om på jobben). Hadde vært fint å vite at dette gjelder for leger/sykepleiere/farmasøyter og andre også..

Ikke at jeg er paranoid men tanken på at de kan lese om min datter sin diagnose/sykehistorie (dersom de gjør det) skremmer meg litt. Derfor ville jeg undersøkte om jeg eventuelt kunne se hvem spesifikk som har lest om henne (dersom noen har gjort det).

Anonymkode: 0f7db...210

I alle elektroniske pasientjournalsystem loggføre det når noen går inn i en journal. Det står da hvem som åpnet journalen og når,men jeg tror ikke det står hvor lenge vedkommende var inne i journalen. Du kan be om innsyn i denne loggen,men jeg er usikker på hvor lett det er og hvilken begrunnelse de "godtar". Jeg er usikker på du får sett loggen "bare fordi jeg har lyst"

Anonymkode: 7c156...fe3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser hvem som har vært inne på epikriser og journal fra sykehus på helsenorge. Var det under Kjernejournal kanskje? 

Anonymkode: 97a68...985

Å ja kanskje jeg gikk inn under en annen journal. Skal sjekke det en gang til.

Takk for alle svar 😃

Anonymkode: 0f7db...210

Skrevet

Yey, det finnes logg på helsenorge 😊:

Kjernejournal - innsyn - logg 🙌

Da skal jeg ikke plage dere mer. God sommer ☀

Hi

 

Anonymkode: 0f7db...210

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Yey, det finnes logg på helsenorge 😊:

Kjernejournal - innsyn - logg 🙌

Da skal jeg ikke plage dere mer. God sommer ☀

Hi

 

Anonymkode: 0f7db...210

Når det er snakk om dette på apotek, må alle som skriver/gjør klar resepter , inn på medisin lista, men som en som jobber på apotek må jeg bare si at etter ekspedering av resepter, er det rett og slett glemt hva som ligger der. Hverken forveden eller lyst å  vite hva kjende eller ukjende bruker. 

En har ingenting å gjør på slike arb plasser viss en går inn for å snoke!

 

Anonymkode: 9b955...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...