Gå til innhold

Narkose ved gyn undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått det ved vaginisme eller pga andre ting?

Anonymkode: 6fb02...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg jobber ved en dagkirurgen avdeling. Det er noen tilfeller det blir gitt narkose for gyn undersøkelser ved vaginisme. Det er lege som avgjør og jeg vet ikke på hvilket grunnlag noen får.

Anonymkode: 5ad4a...f6f

Skrevet

Jeg vet ingenting om vaginisme, men jeg har nettopp utført en konisering. Tok det privat ved bruk av jobbens behandlingsforsikring. Fikk narkose, det var standard der. Dersom jeg hadde tatt det på offentlig sykehus hadde jeg ikke fått narkose.

Anonymkode: c9bd0...667

Skrevet

Takk for svar! Legen min skal søke om dette for meg,men jeg skal også ha samtaler med en gynekolog som skal være veldig flink. Er redd for narkose også jeg,men regner med det er en lett narkose som går fort utav kroppen?

Skrevet

Hva er vaginisme? Orker ikke å Google 

Anonymkode: 091bc...bca

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Legen min skal søke om dette for meg,men jeg skal også ha samtaler med en gynekolog som skal være veldig flink. Er redd for narkose også jeg,men regner med det er en lett narkose som går fort utav kroppen?

Jeg var også redd for narkose, og ønsket i utgangspunktet å foreta inngrepet uten. Men det gikk veldig fint, narkosen var helt uproblematisk. Faktisk var det veldig behagelig, har aldri sovet så godt før. 😉 Narkosen gikk kjapt ut av kroppen, og jeg var ikke kvalm eller noe etterpå (bare litt trøtt/i ørska). Var hjemme etter et par timer. (Måtte bli hentet). 

Skrevet

Jeg har også dette problemet etter en voldtekt. Har prøvd mye, men ingenting hjelper. Noen som har tips? 

Anonymkode: 52e7d...12e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat vært gjennom en annen type undersøkelse i narkose, og det var veldig greit. De var hyggelige, jeg sovnet fort og når jeg våknet så trodde jeg ikke de hadde begynt undersøkelsen enda. Jeg ble trillet inn på oppvåkning og lå der rundt 1-2 timer, ble så trillet tilbake og inn på et hvilerom, og lå der til jeg fikk snakke med legen. Jeg merket ingenting til narkosen resten av dagen

Anonymkode: 8672c...c24

Skrevet

Så bra at du hadde en god opplevelse. Jeg sliter med angst  etter overgrep og syns alt er uoverkommeligt å gjennomgå.

Glad for at jeg har helsepersonell som forstår og kan hjelpe meg.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ingenting om vaginisme, men jeg har nettopp utført en konisering. Tok det privat ved bruk av jobbens behandlingsforsikring. Fikk narkose, det var standard der. Dersom jeg hadde tatt det på offentlig sykehus hadde jeg ikke fått narkose.

Jeg ble konsert på offentlig sykehus og fikk narkose. Ble overrasket for jeg hadde lest at det ble gjort i lokalbedøvelse. 

Anonymkode: 3e0ea...6f4

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble konsert på offentlig sykehus og fikk narkose. Ble overrasket for jeg hadde lest at det ble gjort i lokalbedøvelse. 

Anonymkode: 3e0ea...6f4

Jeg fikk lokalbedøvelse. Offentlig sykehus.

Anonymkode: 4120e...6a9

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at du hadde en god opplevelse. Jeg sliter med angst  etter overgrep og syns alt er uoverkommeligt å gjennomgå.

Glad for at jeg har helsepersonell som forstår og kan hjelpe meg.

Det er pga det samme jeg fikk narkose, selv om min lege ikke vet at det er den egentlige grunnen. Bra at du har en dyktig lege som hjelper deg. For meg var det en enorm lettelse å få undersøkelsen i narkose, jeg hadde ikke gjennomført uten. Jeg hadde sagt nei til den type undersøkelse flere ganger, før legen min foreslo narkose.

Skrevet

Så trist at du ikke har kunnet snakke med legen din om dette. Har du fått hjelp med dette du har opplevd? Hva sa du var grunnen til at du ikke ville undersøkes? Min opplevelse er at når jeg tok mot til meg å ba om hjelp,så var det som om 100 kilo ble tatt av skuldrene mine. Noen som kunne fortelle at jeg er helt normal,at reaksjonene er normale og at der er masse hjelp å få.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så trist at du ikke har kunnet snakke med legen din om dette. Har du fått hjelp med dette du har opplevd? Hva sa du var grunnen til at du ikke ville undersøkes? Min opplevelse er at når jeg tok mot til meg å ba om hjelp,så var det som om 100 kilo ble tatt av skuldrene mine. Noen som kunne fortelle at jeg er helt normal,at reaksjonene er normale og at der er masse hjelp å få.

Jeg har ekstrem klaustrofobi,noe han vet, og fikk det pga det. Men grunnen til klaustrofobi og frykt for å kanskje bli holdt fast (noe som kunne skjedd under den underøkelsen jeg hadde) er det bare jeg som vet. Jeg har aldri fortalt det til noen, og kommer nok aldri til å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...