Gå til innhold

Er så jævlig solbrent!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pokker skal jeg gjøre?? Tar fyr snart!

Anonymkode: 7d32c...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aloe vera, Youghurt naturell eller bare la de ‘brenne ut’. 

Lite å gjøre med, dessverre. 

Og så må du begynne å smøre deg bedre! Det er farlig. 

Anonymkode: a0e37...692

Skrevet

Vi fikk snø i dag👍🤣

Anonymkode: c8b8b...aaf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Aloe vera, Youghurt naturell eller bare la de ‘brenne ut’. 

Lite å gjøre med, dessverre. 

Og så må du begynne å smøre deg bedre! Det er farlig. 

Smøret meg som bare det, men befinner meg i over 40 grader. Smører på Aloe vera, men kjennes ut som det skal til å åpne seg sår🔥🔥 Huff dette blir en lang natt.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk snø i dag👍🤣

What? Hvor? Skulle gjerne vært der akkurat nå!😞

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Smøret meg som bare det, men befinner meg i over 40 grader. Smører på Aloe vera, men kjennes ut som det skal til å åpne seg sår🔥🔥 Huff dette blir en lang natt.

Du kan ha fått en kraftig forbrenning. Kanskje du bør sjekke med lege?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

What? Hvor? Skulle gjerne vært der akkurat nå!😞

Troms. Bare å komme. Har ullsokker og varm kaffe😁

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hørte på radioen i kveld at flere steder sørover i Europa kan man nå bli brent etter bare fem minutter i solen.

Hvis du blir verre, spesielt om du føler deg dårlig, oppsøk lege. Man kan bli dårlig av å bli veldig solbrent.

God bedring. Husk å dekke deg helt til fremover, der du er solbrent vil du være ekstra utsatt kanskje resten av sommeren.

Anonymkode: 62139...909

Skrevet

Kan jeg spør om hvor du befinner deg?

Vi reiser til Mallorca med små barn neste lørdag og jeg er bekymret for hetebølgen. 

Skrevet

Hørte på radioen i kveld at flere steder sørover i Europa kan man nå bli brent etter bare fem minutter i solen.

Hvis du blir verre, spesielt om du føler deg dårlig, oppsøk lege. Man kan bli dårlig av å bli veldig solbrent.

God bedring. Husk å dekke deg helt til fremover, der du er solbrent vil du være ekstra utsatt kanskje resten av sommeren.

Gud bedre😐😐 Følte meg dårlig litt tidligere i dag, var svimmel og hadde vondt i hode, men har gått seg til nå. Nå ligger jeg her å stønner og vrir meg i smerte!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi reiser til Mallorca med små barn neste lørdag og jeg er bekymret for hetebølgen. 

Ikke så langt unna.. Ikke la barna bade i bikini/badedrakt/short. Ville kjøpt en badedress til de. Er helt sykt varmt og jeg er blitt skikkelig brent selv om jeg har smøret meg. Er brent til og med på hodebunnen😱

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gud bedre😐😐 Følte meg dårlig litt tidligere i dag, var svimmel og hadde vondt i hode, men har gått seg til nå. Nå ligger jeg her å stønner og vrir meg i smerte!

Har du tilfeldigvis xylocain med deg? I så fall kan du smøre på det, det demper smerten.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal roe seg til helgen, så tror det bør være normale temperaturer igjen når dere skal nedover. Vi hadde 36 grader i Spania i fjor. Alle badet masse, spiste is og drakk mye. Ungene måtte også ta siesta mellom ca 14 og 16. Da så de på en film eller bare slappet av før de fikk bade igjen før middag. Så det går nok greit skal du se.

Anonymkode: c2306...34f

Skrevet

Har du tilfeldigvis xylocain med deg? I så fall kan du smøre på det, det demper smerten.

Du kan også ta Ibux, det er litt betennelsesdempende, så det kan også lindre litt den betennelsen som skjer i huden. Samme om du får tak i kortisonkrem, det kan også smøres på første døgnet.

Skrevet

Hvilken faktor bruker du? Jeg tror det er lurt å bruke 30 eller 50 og smøre seg hver 2. time. Like mye krem som en 5 kroning per kroppsdel :) 

Yoghurt og aloe vera kan hjelpe

Anonymkode: 4fe1b...c6a

Skrevet

Du kan også ta Ibux, det er litt betennelsesdempende, så det kan også lindre litt den betennelsen som skjer i huden. Samme om du får tak i kortisonkrem, det kan også smøres på første døgnet.

*hydrokortisonkrem

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal roe seg til helgen, så tror det bør være normale temperaturer igjen når dere skal nedover. Vi hadde 36 grader i Spania i fjor. Alle badet masse, spiste is og drakk mye. Ungene måtte også ta siesta mellom ca 14 og 16. Da så de på en film eller bare slappet av før de fikk bade igjen før middag. Så det går nok greit skal du se.

Anonymkode: c2306...34f

Ja, det ser slik ut på langtidsvarselet. 

Tusen takk for beroligende svar 😍ungene gleder seg vilt, dumt om varmen faktisk skal hindre dem i å ha det bra. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken faktor bruker du? Jeg tror det er lurt å bruke 30 eller 50 og smøre seg hver 2. time. Like mye krem som en 5 kroning per kroppsdel :) 

Yoghurt og aloe vera kan hjelpe

Anonymkode: 4fe1b...c6a

Har brukt både 30 og 50, men sola er helt sykt sterk. Aldri blitt solbrent til og med på hodebunnen før😵 Kan ikke gre håret.. Ser ut som en feiekost på hodet!

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Troms. Bare å komme. Har ullsokker og varm kaffe😁

Det hørtes fantastisk ut akkurat nå! Nyt det😁

Skrevet

Ta deg en sval dusj, eller vri opp et håndkle og legg på de stedene det er verst. Hold øye med at du ikke får blemmer. 

Skrevet

Solfaktor 50 annenhver time og ALLTID  etter bad. På med t-skjorte, solhatt (også til voksne), Uv tøy o.l. Sunblock på alle føflekker/hudforandringer. Kjøp parasoll til bruk på land og hold dere i vannet mest mulig. Evt. hold dere på hotellrommet midt på dagen. Både jeg og mannen min fikk solstikk en gang med blemmer, feber etc. Var ikke spesielt gøy så vi har alltid 50 første uken på sydligere breddegrader med stekende hete. 30 er tull med slike temperaturer og strålende sol. Vi kjøpte en kombinasjon av aloevera og «tea-tree» olje fra Hellas. Den fungerer ypperlig når ting har gått for langt. Husk at brent hud ikke skal eksponeres for sol igjen mens den fremdeles er brent. 

Anonymkode: 9ee6e...216

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Solfaktor 50 annenhver time og ALLTID  etter bad. På med t-skjorte, solhatt (også til voksne), Uv tøy o.l. Sunblock på alle føflekker/hudforandringer. Kjøp parasoll til bruk på land og hold dere i vannet mest mulig. Evt. hold dere på hotellrommet midt på dagen. Både jeg og mannen min fikk solstikk en gang med blemmer, feber etc. Var ikke spesielt gøy så vi har alltid 50 første uken på sydligere breddegrader med stekende hete. 30 er tull med slike temperaturer og strålende sol. Vi kjøpte en kombinasjon av aloevera og «tea-tree» olje fra Hellas. Den fungerer ypperlig når ting har gått for langt. Husk at brent hud ikke skal eksponeres for sol igjen mens den fremdeles er brent. 

Anonymkode: 9ee6e...216

Hud som blir så brent kan være skadet for bestandig.

Pappa la tak uten genser på en gang (helt idiotisk) og ble så brent at han fikk blemmer på skuldrene. Huden som kom frem etter at alt var grodd tåler ikke sol overhodet, den blir brent med en gang. Veldig lys hud som har kommet der... Han må alltid smøre seg med faktor 50 før bading og ellers gå i en lys t-skjorte.

Anonymkode: 7e511...5ab

Skrevet

Jeg fikk rådet å dele en tomat og stryke tomaten over huden over huden. Vet ikke om det var det som virket, men det føltes lindrende og kjølende der og da i det minste. Men det må ha vært noe ekstra med sola i går, for jeg satt ca 10 min utenfor remabutikken her, mens barna var inne og kjøpte is, og jeg er også solbrent og sår i hårskillen. Hadde kjole med v-utringning, og er rød og brent her til tross for faktor 30.

Anonymkode: 7173b...d57

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk rådet å dele en tomat og stryke tomaten over huden over huden. Vet ikke om det var det som virket, men det føltes lindrende og kjølende der og da i det minste. Men det må ha vært noe ekstra med sola i går, for jeg satt ca 10 min utenfor remabutikken her, mens barna var inne og kjøpte is, og jeg er også solbrent og sår i hårskillen. Hadde kjole med v-utringning, og er rød og brent her til tross for faktor 30.

Anonymkode: 7173b...d57

Oj, tomat er jo drit ondt å få i sår på hendene når ein lagar mat, så det var rart! Men viss det funka så funkar det vel😊

Anonymkode: 0a6f5...f3b

Skrevet

Putt aloe vera gel i kjøleskapet og ta på jevnlig. Da er den kald og god når den brukes.

Men om du er så brent at det faktisk har blitt blemmer eller åpne sår skal du ikke selvmedisinere med aloe vera o.l. da er det lege, burn gel osv som gjelder.

Man skal ikke kødde med en 2 grads forbrenning altså.

Anonymkode: 7e511...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...