Gå til innhold

Ang musikkstøy


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hørt på bassmusikk fra naboen siden kl.16 idag. Blir bare verre utover kvelden vel...

Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 6c512...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurt om de kan dempe seg?

Anonymkode: 1b800...b39

Skrevet

Det skal være ro kl 23, før det har du ingen rettigheter egentlig.

Er det bare i dag eller er det hver dag da, det har jo litt å si.

Her hadde datteren til naboen fest i går, hun er 21 år og alene hjemme i huset til foreldrene. Der spilte de musikk, sang og danset til klokken ett i natt. Siden det er første gangen noen sinne jeg har hørt noe fra det huset synes jeg det er helt ok, kan ikke bli helt surpomp heller, det er sommer og helg, så en og annen fest får man tåle.

Men er det høy musikk og bass hver eneste dag blir det noe annet, da kan du klage.

Anonymkode: c0a03...cc0

Skrevet

Etter kl 23 kan du klage/ringe politiet 

Anonymkode: fc8a7...5cd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skal være ro kl 23, før det har du ingen rettigheter egentlig.

Er det bare i dag eller er det hver dag da, det har jo litt å si.

Her hadde datteren til naboen fest i går, hun er 21 år og alene hjemme i huset til foreldrene. Der spilte de musikk, sang og danset til klokken ett i natt. Siden det er første gangen noen sinne jeg har hørt noe fra det huset synes jeg det er helt ok, kan ikke bli helt surpomp heller, det er sommer og helg, så en og annen fest får man tåle.

Men er det høy musikk og bass hver eneste dag blir det noe annet, da kan du klage.

Anonymkode: c0a03...cc0

De hadde fest sist i mai, da holdt de på til 03. Idag har det vært basslyd fra ettermiddag, musikk tåler jeg men bassen ikke så mye. Dunk Dunk

Anonymkode: 6c512...084

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De hadde fest sist i mai, da holdt de på til 03. Idag har det vært basslyd fra ettermiddag, musikk tåler jeg men bassen ikke så mye. Dunk Dunk

Anonymkode: 6c512...084

Vi har en nabo som fester så og si hver helg og det er samme greien. Musikken holder halve nabolaget våken. Vi har ringt politiet flere ganger og de har som regel stoppet festen og jaget festdeltakerne på dør. 

Anonymkode: fc8a7...5cd

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en nabo som fester så og si hver helg og det er samme greien. Musikken holder halve nabolaget våken. Vi har ringt politiet flere ganger og de har som regel stoppet festen og jaget festdeltakerne på dør. 

Anonymkode: fc8a7...5cd

Jeg trodde politiet tok anlegget når de måtte komme flere ganger

Anonymkode: f1792...c0d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde politiet tok anlegget når de måtte komme flere ganger

Anonymkode: f1792...c0d

Litt usikker på om de har tatt med seg anlegget, men vet at de først var å advarte festdeltakerne, så kjørte de en runde rundt i byggefeltet, når de kom tilbake var det full musikk igjen. Da gikk de på døren til naboen og kastet ut alle som var der. Men i.o.m at det gjentar seg helg etter helg, så tror jeg ikke de tar fra de anlegget. 

Anonymkode: fc8a7...5cd

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Nå har jeg hørt på bassmusikk fra naboen siden kl.16 idag. Blir bare verre utover kvelden vel...

Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 6c512...084

det må du tåle. etter kl 00 på helgene kan du si fra

Anonymkode: 09fca...324

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt usikker på om de har tatt med seg anlegget, men vet at de først var å advarte festdeltakerne, så kjørte de en runde rundt i byggefeltet, når de kom tilbake var det full musikk igjen. Da gikk de på døren til naboen og kastet ut alle som var der. Men i.o.m at det gjentar seg helg etter helg, så tror jeg ikke de tar fra de anlegget. 

Anonymkode: fc8a7...5cd

Fortsette å melde fra, for politiet er mulighet til å ta anlegget når eier bryter loven gjentatte ganger. Jeg vet om to saker, da var det tredje gang utstyret røyk.

Anonymkode: 6fd91...a15

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det må du tåle. etter kl 00 på helgene kan du si fra

Anonymkode: 09fca...324

Man må ikke tåle det på dagtid heller hvis det er et nabolag og det er langt høyere støybruk enn man normalt kan forvente. Svært høy musikk i timesvis er plagsomt for andre, ergo kan man melde fra. Men først bør man også si fra til nabo selv. Da kan man også fortelle politiet at man først har forsøkt å snakke med nabo selv.

Og grensen for kl 23 gjelder også i helger etter loven. Kl 00 er bare din egen mening.

Anonymkode: 6fd91...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...