Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Kan babyen få for mye mat så det kaster opp? Har skjedd flere ganger og kniper med magen. Anonymkode: 7e2ad...eed
Kaffekjerring Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 Jeg har en på 16 måneder nå, med refluksproblematikk. Han startet sånn. Din trenger det ikke være så galt med altså, og refluks er ikke verdens undergang. Men forferdelig slitsomt om det fortsetter i de mengder vi har hatt. Ikke så veldig mye å gjøre tror jeg sånn i starten. Men fortsetter det så er det greit å få oppfølging på helsestasjon. Send meg en privatmelding om du skulle lure på noe mer😊
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Min lille kastet opp myeee!! Det var melkeallergi og refluks. Anonymkode: 182fc...ab3
Optatium Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 Jeg har hatt to supergulpere. Ingen av de har refluks. Lærte meg å alltid ha med et par ekstra skift til både meg og baby. Og gulpekluter. Mange.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #6 Skrevet 29. juni 2019 Så lenge barnet vokser og legger på seg er det sjelden farlig. Mange barn gjør det. Snakk med legen din. Anonymkode: ee0b3...588
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 Har hatt 2 barn med samme problematikken. Ene reagerte på at jeg hadde egg i kostholdet (var sprutgulp på flere meter og utslett). Den andre reagerte på både egg og melk i kostholdet mitt. Samme reaksjon som førstemann. Var altså matvareallergi. Eldste vokste allergien av seg etter 10 år. Minste har det fremdeles. Anonymkode: 2986b...af7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Skrevet 29. juni 2019 Ja det har hendt at mine har gulpet så mye. Ingenting galt med dem. Måtte ha med mye kluter og ekstra skift i de periodene, og passet på å ha barnet liggende «oppreist over skuldra» hvis du skjønner hva jeg mener. Min teori var at det ikke framprovoserte det, men mulig det er bare tulleteori 😊 Anonymkode: 7a664...1e1
Kaffekjerring Skrevet 29. juni 2019 #9 Skrevet 29. juni 2019 3 timer siden, Kaffekjerring skrev: Jeg har en på 16 måneder nå, med refluksproblematikk. Han startet sånn. Din trenger det ikke være så galt med altså, og refluks er ikke verdens undergang. Men forferdelig slitsomt om det fortsetter i de mengder vi har hatt. Ikke så veldig mye å gjøre tror jeg sånn i starten. Men fortsetter det så er det greit å få oppfølging på helsestasjon. Send meg en privatmelding om du skulle lure på noe mer😊 Ja, jeg glemte jo å skrive at eldste på 11 år gulpet også på samme måte, de mistenkte refluks men der var det melkeproteinintoleranse. Når han var over på Nutramigen (erstatning) stoppet gulpingen. Vokste deg fort av seg og drakk vanlig melk fra ettårsalder. Han på 16 mnd har fått "påvist" en form for refluks, ifølge målingene er det i våken tilstand det er verst. Du kan selvfølgelig kontakte lege og få det "loggført" at det bekymret deg med mengden. Jeg gjorde det og det lønte seg til slutt, men det tok tid. Alle barn gulper litt og det er jo helt greit det, men ikke de mengdene vi hadde. Vi hadde, fælt å si, heldigvis vekten som bevis for at han ikke tok til seg nok næring. Hvis du ser at dette bedrer seg etter en liten stund så går det an å se an. Men jeg ville uansett ha fulgt med på vekten😊
Julie (: Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 Samme som de andre her. Det ene barnet som har gjort det tålte ikke kumelk som baby. Men se det an litt og følg nøye med på vektoppgangen først.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #11 Skrevet 29. juni 2019 Hvor nyfødt? Min baby gulpet og var veldig kvalm etter fødsel. Hun spydde/ gulpet opp alt første 2 døgn. Hun ble veldig slapp av det og ville ikke suge skikkelig. På 3 dagen hadde hun gått ned så mye at hun måtte få ekstra tilførsel av væske. Ikke noe dramatisk, men likevel. De er egentlig ganske robuste for slik første dagene, men for min ble det litt i overkant. Hun ble en gulpe unge også og kunne fint sprutgulpe slike mengder fra hun var ca 1-2 mnd. Pass på vekt og kontakt lege om babyen blir slapp og du er usikker. Anonymkode: d4e05...c49
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #12 Skrevet 29. juni 2019 Han er 2,5 uke nå, han har nesten sovet hele tiden etter at han kastet opp. Var først våken kl 22.00 og spiste. Han får denne orutgulpingen en stund etter mat og når han ligger og sover. Anonymkode: 7e2ad...eed
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #13 Skrevet 29. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er 2,5 uke nå, han har nesten sovet hele tiden etter at han kastet opp. Var først våken kl 22.00 og spiste. Han får denne orutgulpingen en stund etter mat og når han ligger og sover. Anonymkode: 7e2ad...eed Men han våkner til mat og spiser, og det e jo bra. Kanskje han er en storspiser og spiser for mye eller svelger mye luft når han spiser. Noen babyer er slik. Jeg hadde mye melk og hadde en storspiser. Hun gulpet masse etter mat. Jeg var usikker siden det var så mye. Derfor fikk vi ekstra oppfølging (innebar veiing og tips ved amming) fra helsestasjonen. Du kan også kontakte de for det samme 🙂 Men om du føler at babyen er unormalt slapp kontakter du legevakt. Anonymkode: d4e05...c49
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #14 Skrevet 29. juni 2019 Første steg er uansett å ta opp babyen underveis i ammingen (hvis det tar lang tid, rape litt og så begynne igjen. Alltid rape før babyen legges ned for å se om dette hjelper. Anonymkode: 2986b...af7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #15 Skrevet 29. juni 2019 Har du mye melk? Evt gir han for mye for melk? Anonymkode: 25b77...a00
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #16 Skrevet 30. juni 2019 Helsestasjonen sa at man aldri kunne gi for mye melk, har hatt noen dager med økedøgn nå så ikke altfor mye melk. Anonymkode: 7e2ad...eed
Optatium Skrevet 30. juni 2019 #17 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helsestasjonen sa at man aldri kunne gi for mye melk, har hatt noen dager med økedøgn nå så ikke altfor mye melk. Anonymkode: 7e2ad...eed Man gir ikke for mye melk, men noen av oss har veldig mye melk og kraftig utdriving. Da hjelper det p amme flere ganger fra samme bryst før man bytter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå