Gå til innhold

Barnet er over 1 år og vil ikke på samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt i panikk, skulle til far på overnatting onsdag til torsdag. Hvordan gripe det fatt? 

Anonymkode: 86891...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over 2 år mener jeg. 

Anonymkode: 86891...8ee

Skrevet

Er barnet lite sammen med pappa?

Anonymkode: e1a4b...3ad

Skrevet

Det er nok ganske normalt. Jeg bor med far og rundt den alderen har alle tre vært veldig knytta til meg. Nå er minste fire, alle tre er nå skikkelig pappadalter, og det bryr seg lite om jeg reiser bort. 

Hvis du ikke hadde hatt noen mistanker om at omsorgen er dårlig hadde jeg forsøkt å bare få overlevert. Er jo det samme som levering i barnehage, de gråter og vil ikke men det går over på to minutter. Alternativt kan du jo overnatte hos far med barnet om samarbeidet er bra og alle er komfortable med det. 

Anonymkode: 62935...268

Skrevet

Sånn er det. Stakkars liten. Synd det går utover barnet når de skiller seg, så her har barnets far krav på samvær, så det må du bare få til og funke

Anonymkode: 06c0e...5c7

Skrevet

Du trygger barnet ditt på at det blir fint å være hos pappa og at de får de moro sammen. Så fremst du ikke har mistanke om svikt i omsorgen fra far, kan du ikke gjøre annet enn å trygge barnet og levere til samvær. 

Anonymkode: 1a951...5f0

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det. Stakkars liten. Synd det går utover barnet når de skiller seg, så her har barnets far krav på samvær, så det må du bare få til og funke

Anonymkode: 06c0e...5c7

Barents far har ikke krav på samvær, men barnet har krav på samvær.

Dersom du ikke har mistanke om at det kan være "noe" som skurrer, så kan dette betegnes som trass. Samme som jeg vil ikke i barnehagen, jeg vil ikke ha blå bukse, jeg vil ikke pusse tenner.

Forbered barnet i god tid, når dere våkner på onsdag. Få lit info av far hva han har tenkt å gjøre, slik at dere kan snakke om det, dere skal på besøk til farmor og farfar, dere skal lese bok og spise pannekaker til middag. Om barnet sier vil ikke, så sier du at jeg hører du sier det, men det er det som skal skje i dag, og i morgen kommer du tilbake til mamma før du skal legge deg.

Anonymkode: d9a4a...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...