Gå til innhold

Bading i sjø.. kan man det når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man har mensen?

Et ganske ekkelt spørsmål kanskje. Eller noe jeg burde vite.. 

Datteren min på 11 har fått mensen. Og når vi da skal på strandferie, kan det jo være at hun er uheldig og får det akkurat da. 

Med bind og tights kan hun vel i alle fall vasse og leke i vannet? 

Anonymkode: 5b79d...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bindet kan ikke havne under vann for da fylles det jo med vann og blir ubrukelig. Men klart hun kan vasse og leke i vannkanten. 

Skrevet
11 minutter siden, Pobie skrev:

Bindet kan ikke havne under vann for da fylles det jo med vann og blir ubrukelig. Men klart hun kan vasse og leke i vannkanten. 

Krysser fingrene for at det ikke kommer akkurat den uken... 😊

HI

Skrevet

Kan jo prøve minste ob eller menskopp 🙂

Fikk også mensen når jeg var 11, det var en åpenbaring å finne ut om tamponger. Tampax har jo med innføringshylster og lett å bruke. 

Anonymkode: bbdae...d19

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man har mensen?

Et ganske ekkelt spørsmål kanskje. Eller noe jeg burde vite.. 

Datteren min på 11 har fått mensen. Og når vi da skal på strandferie, kan det jo være at hun er uheldig og får det akkurat da. 

Med bind og tights kan hun vel i alle fall vasse og leke i vannet? 

Med tampong kan man jo bade.

Anonymkode: 0e938...e15

Skrevet

Tampong i så ung alder? Det er ikke alle som klarer å bruke tamponger de første årene. 

Vassing i vannkanten går bra, og hvis hun ikke blør akkurat da, kan hun jo bade. 

Anonymkode: b91f6...4c8

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo prøve minste ob eller menskopp 🙂

Fikk også mensen når jeg var 11, det var en åpenbaring å finne ut om tamponger. Tampax har jo med innføringshylster og lett å bruke. 

Anonymkode: bbdae...d19

11 åring og menskopp😱😳 Jeg har selv prøvd det og det er virkelig ikke noe for et barn! Skikkelig gris, et herk og man må ha mye plass for å då den inn for å si det slik. Jeg har ikke født så det var ikke for meg.

Skrevet

Min fikk mensen tidlig. Kjøpte badebleie jeg klippet opp og sydde fast inni badedrakten. Det krevde litt mer skift da. Men hun blødde svært lite når hun badet så var bare å skylle opp badedrakten så var den klar. 

Anonymkode: bbfa2...f99

Skrevet

Tampax er et godt alternativ. Jeg begynte med det da jeg var 11. Skulle til Spania og fy søren så dritt ferien hadde blitt om jeg ikke kunne badet! Eventuelt får du høre med legen ang Primolut, men tviler på at hun får det siden man da må ha regelmessig mens.

Du må nok kjøpe tampax og lære henne for at hun skal få en fin ferie hun og

Anonymkode: fb136...f9a

Skrevet

Vet ikke om det finnes i Norge enda, men her hvor vi bor finnes det badetøy og undertøy som er laget for å absorbere mens blødning. Man vasker det og bruker det om igjen. 

Sjekk ut merket Modibodi :) men der finnes flere andre merker også. 

Anonymkode: f33fb...767

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det finnes i Norge enda, men her hvor vi bor finnes det badetøy og undertøy som er laget for å absorbere mens blødning. Man vasker det og bruker det om igjen. 

Sjekk ut merket Modibodi :) men der finnes flere andre merker også. 

Anonymkode: f33fb...767

Støtter denne. Du kan bestille fra Modibodi UK til Norge. Vår datter har både de vanlige trusene og bikinibuksen.

Skrevet

Anbefaler så absolutt ikke ob eller tampax på ei så ung jente altså. jeg fikk store smerter da jeg prøvde det. 

Anonymkode: 1059b...9f7

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min fikk mensen tidlig. Kjøpte badebleie jeg klippet opp og sydde fast inni badedrakten. Det krevde litt mer skift da. Men hun blødde svært lite når hun badet så var bare å skylle opp badedrakten så var den klar. 

Anonymkode: bbfa2...f99

Du kødder???

Skrevet

La henne prøve tampong. Min fikk og mensen da hun var 11. De 3 første mnd brukte hun bind, men hun fikk helt hetta av det og har brukt tampong siden. 

Anonymkode: 01097...cdd

Skrevet

Takk for mange tips. Modibodi skal sjekkes ut. Tampong er uaktuelt. Det er nok for henne å venne seg til å bruke bind nå, det er et ømtålig tema. Tampong får komme litt senere.. 

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for mange tips. Modibodi skal sjekkes ut. Tampong er uaktuelt. Det er nok for henne å venne seg til å bruke bind nå, det er et ømtålig tema. Tampong får komme litt senere.. 

HI

Du, tampong er mye bedre da. Hvorfor ikke la henne velge selv? Ferien blir jo helt ødelagt uten det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...