Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/28/36-ganger-hurra/comment-page-1/#comment-877769 Jeg er avogtil innom div rosabloggere og fascineres av liksomlivet de viser frem. Verst er bloggeren Caroline Berg Eriksen. Hun bruker skamløst barna som rekvisitter og ignorerer helt alle fagfolks advarsler om å skåne barn fra sosiale medier. Mange har kanskje fått med seg det famøse morsdagsinnlegget med vakre barn, stekepanne og kasse i sengen. Dette innlegget er i samme gate, og man kan bare tenke seg regien bak for å få mor og barn til å matche med sofaputene, få barna til å sitte pent så kjoler og hår ikke kommer i uorden, at ansiktene ikke skal vises og alt som må være on fleek før de kan kose seg med kaken. Det er faktisk uendelig trist i all sin latterlighet. Hvor lenge skal foreldre få selge sine barn før lovverket kommer på plass? Anonymkode: 2d723...7ce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 Kjempetrist. For de utfattige foreldrene som må lage teater og fotoshoot av en bursdag uten å se hvor kjipt det er og utrolig trist for to små jenter som vokser opp sånn. Anonymkode: 7f65e...1b4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 Hun har alltid vært trist. Alt er en fotoshoot. Og det er ikke tatt med ett bilde. Det er ikke øyeblikksbilder. Det har sikkert tatt uendelige forsøk, mens de stakkars ungene blir mer og utålmodige på å spise den fristende kaken som sikkert er laget uten verken gluten, sukker, egg, melk eller smør. Anonymkode: 25c0b...92c
Yellow Brick Road Skrevet 29. juni 2019 #6 Skrevet 29. juni 2019 (endret) Det er latterlig, og latterliggjør foreldre som holder på sånn - de må mangle noe eller de har blitt så pengegriske og redde for å gjøre et vanlig arbeidsslag at de velger å fortsette å selge ungene sine. Den aller første tiden av bloggen kunne det ganske forklares / bortforklares, for da var man kanskje ikke så bevisst på dette med eksponering av barn. Og så er det latterlig at noen gidder å lese sånt møl. Men mest av alt er det trist at disse foreldrene ikke har fulgt med i tiden og fremdeles fortsetter med eksponeringen. Det hjelper ikke å snu ungene andre veien sånn at ansiktene vises mindre. Det ligger jo nok bilder ute til at alle kan finne ut hvordan ungene ser ut. Men ungenes liv og gjøren blir jo like eksponert uansett hvilken vei de har ansiktet. Og så må det være trist å være en barn som vokser opp som en pyntegjenstand og "ingenting" kan skje uten at det skal poseres først og regisseres først. "Nei, vennen min, du kan ikke ha den irrgrønne morsomme kjolen som du liker så godt i dag, Du må ha den røde for den grønne passer ikke til putene..." Det blir spennende å se hva bloggerbarna gjør når de blir store. Hvem av dem er den første til å gå til sak mot mødrene / foreldrene sine. Og så lurer jeg på hva som skjer om (veldig) få år hvor ingen gidder å lese disse intetsigende bloggene lenger, og de har brukt opp alle realityprogrammene / "kjendis"-programmene som de kan være med i. Endret 29. juni 2019 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 Teit, falskt og trist. Jeg synes så synd på barna hennes. Jeg tror i utgangspunktet hun er en god mor. Men hver jævla hendelse i familien skal avbildes, de skal stå rolig og det pyntes og danderes. Det er bra hun har begynt å tenke litt på eksponeringen men problemet er jo at barna fortsatt er deres rekvisitter. Hva faen skjedde med å legge vekk kameraet og bare være sammen? Og som mamma til barn på samme alder så vet jeg selv at ungene hater å bli stilt opp slik. Stakkars barn. Anonymkode: 29277...47a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Skrevet 29. juni 2019 Hehe det greide du å ordne deg noen lesere CBE🙈 hele opplegget er helt patetisk Anonymkode: cf1bd...388
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #9 Skrevet 29. juni 2019 Det kan ikke være bra å oppleve at alle hendelser i livet ditt regisseres.. Jeg hadde følt det litt som om at livet mitt ikke var ekte.. Men det er jo mye annet som skjer i livet deres som ikke dokumenteres.. så i den store helheten så er det nok ikke så utpreget som det vi ser. Anonymkode: ee7a0...af5
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 Tragisk, trist og patetisk. Anonymkode: 2c3a2...7dc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #11 Skrevet 29. juni 2019 Jeg får sterke assosiasjoner til the Truman show. De små aner ikke at de er delaktige i en glanset virkelighet og står i fare for å få sjokk når det går opp for dem hva det virkelig vil si at de er så delaktige i foreldrenes yrkesliv. Jeg tviler ikke på at de ellers er gode foreldre og vil barna kun det beste. Jeg tror bare at de har gått seg litt vill og ikke innser hvor patetiske de ser ut for folk utenfra. Man må jo lure litt på hvordan de folkene de har rundt seg ser på dette. Om ingen prøver å fortelle hvordan mange utenfra ser på det de utsetter barna for. Lovverket er alt for sent ute til å begrense foreldrenes selvråderett ovenfor å eksponere barna. Dette innlegget gjør meg trist. Anonymkode: 2d723...7ce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #12 Skrevet 29. juni 2019 Det blir jo bare flauere og flauere jo eldre de blir.. 32 år og blogger. 36 år uten annet å ta seg til enn å redigere konas bilder og hetse folk i kommentarfelt. Mye yngre Anna Rasmussen har våknet, trukket seg mer unna SoMe, og tenker på skolegang og egenutvikling nå, mens disse to sitter bare fast og kommer visst aldri videre. Anonymkode: 20b94...c6a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #13 Skrevet 29. juni 2019 Hun er 32 år, og lever i en rosa sukkerspinn boble. Alt de viser er så klissete og overdådig at det er til å få mark av. Stakkars unger som vokser opp perfekt stylet foran kamera. Hvor mange ganger måtte ungene kysse pappa på kinnet for å få det perfekte bildet tro? Anonymkode: a014b...813
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #14 Skrevet 29. juni 2019 Jeg lurer på hva de hadde gort hvis en av jentene hadde nektet plent å ha langt hår eller nektet å bruke kjole. Jeg lurer på hvor mye/lite innflytelse barna har på eget utseende, har de noe de skulle sagt hvis de ikke liker f.eks noe tøy, eller må de ha det som paser inn i mamma`s lille fantasiverden Anonymkode: a014b...813
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #15 Skrevet 29. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på hva de hadde gort hvis en av jentene hadde nektet plent å ha langt hår eller nektet å bruke kjole. Jeg lurer på hvor mye/lite innflytelse barna har på eget utseende, har de noe de skulle sagt hvis de ikke liker f.eks noe tøy, eller må de ha det som paser inn i mamma`s lille fantasiverden Anonymkode: a014b...813 Jeg tror faktisk de er gode foreldre. Men de er FOR opptatt av fasade. Selvsagt er ikke alle situasjoner slik, døgnet har 24 timer. Det jeg synes er bekymringsfullt er at de må ha «perfekte» bilder åpenbart. Hvilke signaler sendes til barna om at hår må rettes på, de må kysse på pappa i fem minutter før bildet sitter. Nå konkluderer jeg uten grunnlag, jeg bare sammenligner med egne barn og andre familier jeg kjenner. Det er sjelden man får et perfekt bilde på en-to-tre... og et av bildene jeg reagerte på er der C sitter og skal spise kake, begge ungene sitter med ryggen til, hendene i fanget og rører ikke kaka. De sitter som trente hunder som venter på klarsignal til å forsyne seg. Det er så oppstilt, konstruert og påtatt koselig. Jeg blir litt lei meg over at barn må leve i en slik boble, der kjoler må matche putene og håret må henge perfekt nedover ryggen. Selvsagt ser man slike bilder flere steder, reklamebilder. Men de bildene er ikke tatt i barnas hjem, deres hverdag. Her er det to små jenter som brukes som rekvisitter på mammas blogg. Det er hårreisende. Anonymkode: 29277...47a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #16 Skrevet 29. juni 2019 folk bør slutte og blande seg i alt hva andre gjør 😳 Anonymkode: 2d6df...260
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #17 Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: folk bør slutte og blande seg i alt hva andre gjør 😳 Anonymkode: 2d6df...260 Syns du det? Skal man ikke melde bekymring om man ser barn som ikke har det bra? Skal man ikke hjelpe en gammel dame som ikke klarer å holde døren åpen så hun kommer gjennom med rullatoren sin? Bloggere lever av at andre bryr seg om hva de gjør. Hvis alle slutter med det har de ingen jobb. Anonymkode: 2d723...7ce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #18 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: folk bør slutte og blande seg i alt hva andre gjør 😳 Anonymkode: 2d6df...260 De lever av at andre bryr seg med hva de gjør Anonymkode: a014b...813
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #19 Skrevet 29. juni 2019 Just now, Anonym bruker said: Syns du det? Skal man ikke melde bekymring om man ser barn som ikke har det bra? Skal man ikke hjelpe en gammel dame som ikke klarer å holde døren åpen så hun kommer gjennom med rullatoren sin? Bloggere lever av at andre bryr seg om hva de gjør. Hvis alle slutter med det har de ingen jobb. Anonymkode: 2d723...7ce Barna der har det utrolig fint, jeg kjenner de ikke,men barna går i bhg med barnet mitt, de er lykkelige og glade barn, Slutt og døm folk dere ikke kjenner . og Ser ikke noe feil med disse bildene heller, de gjør stas på faren Anonymkode: 2d6df...260
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #20 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: folk bør slutte og blande seg i alt hva andre gjør 😳 Anonymkode: 2d6df...260 En blogger lever av å dele livet sitt, det er fritt frem å mene så lenge meningene er saklige. Anonymkode: 29277...47a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #21 Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Barna der har det utrolig fint, jeg kjenner de ikke,men barna går i bhg med barnet mitt, de er lykkelige og glade barn, Slutt og døm folk dere ikke kjenner . og Ser ikke noe feil med disse bildene heller, de gjør stas på faren Anonymkode: 2d6df...260 Og som jeg sier, jeg tror de er bra foreldre. Men jeg synes det er bekymringsverdig at alt må være perfekt og oppstilt. Hva blir effekten av dette når de blir større og også kjenner press utenfra om å være perfekt? Det viktigste foreldre gjør er å lære barna sine at de er bra nok som de er. Å ha perfekt hår, ta det perfekte bilde, matche kjolen til søster, mamma og sofaputene er bare tull. Anonymkode: 29277...47a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #22 Skrevet 29. juni 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Og som jeg sier, jeg tror de er bra foreldre. Men jeg synes det er bekymringsverdig at alt må være perfekt og oppstilt. Hva blir effekten av dette når de blir større og også kjenner press utenfra om å være perfekt? Det viktigste foreldre gjør er å lære barna sine at de er bra nok som de er. Å ha perfekt hår, ta det perfekte bilde, matche kjolen til søster, mamma og sofaputene er bare tull. Anonymkode: 29277...47a Dette Anonymkode: a014b...813
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #23 Skrevet 29. juni 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror faktisk de er gode foreldre. Men de er FOR opptatt av fasade. Selvsagt er ikke alle situasjoner slik, døgnet har 24 timer. Det jeg synes er bekymringsfullt er at de må ha «perfekte» bilder åpenbart. Hvilke signaler sendes til barna om at hår må rettes på, de må kysse på pappa i fem minutter før bildet sitter. Nå konkluderer jeg uten grunnlag, jeg bare sammenligner med egne barn og andre familier jeg kjenner. Det er sjelden man får et perfekt bilde på en-to-tre... og et av bildene jeg reagerte på er der C sitter og skal spise kake, begge ungene sitter med ryggen til, hendene i fanget og rører ikke kaka. De sitter som trente hunder som venter på klarsignal til å forsyne seg. Det er så oppstilt, konstruert og påtatt koselig. Jeg blir litt lei meg over at barn må leve i en slik boble, der kjoler må matche putene og håret må henge perfekt nedover ryggen. Selvsagt ser man slike bilder flere steder, reklamebilder. Men de bildene er ikke tatt i barnas hjem, deres hverdag. Her er det to små jenter som brukes som rekvisitter på mammas blogg. Det er hårreisende. Anonymkode: 29277...47a Nettopp, fasaden den må selvsagt være perfekt i.o.m at livet deres eller er så tragisk. Anonymkode: 61db9...480
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #24 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nettopp, fasaden den må selvsagt være perfekt i.o.m at livet deres eller er så tragisk. Anonymkode: 61db9...480 Hva mener du med det? Hvilke tragedier har de opplevd? Anonymkode: 2d723...7ce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2019 #25 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med det? Hvilke tragedier har de opplevd? Anonymkode: 2d723...7ce Tragedie? Det er tragisk, det kan bety så mye mer enn en tragedie 😀 Les deg opp kjerring Anonymkode: 61db9...480
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå