Gå til innhold

Føler jeg må ta abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klare å gjennomføre?

Hvordan klare å leve videre etterpå?

Anonymkode: 596ba...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klare å gjennomføre?

Hvordan klare å leve videre etterpå?

??? 

Du trenger ikke ta abort.

Anonymkode: ff910...34b

Skrevet

Hvorfor føler du det?

Vanskelig å svare på når man ikke aner hvorfor du føler du må ta abort...

Er det det beste for deg?

Er det det beste for barna du har fra før?

Er det det beste for økonomien?

Er det det beste for helsen?

Er det det beste for partneren din?

Mange grunner til å ta abort, og grunnen til at du gjør det er gjerne det som får deg gjennom det. 

Anonymkode: d9871...851

Skrevet

Høres ikke ut som om abort er det beste valget for deg

Anonymkode: c8957...ef2

Skrevet

Du må aldri ta abort, abort er et valg som skal være gjennomtenkt fra kvinnens side, et valg kvinnen kan stå for. Du må aldri føle at du må ta abort. Det finnes alltids et annet alternativ.

Jeg var i en situasjon der de fleste nok ville følt at jeg må ta abort.
Jeg var veldig ung, ikke sammen med barnefar, han var en elsker, og hadde ikke plass til meg i livet sitt som noe annet, ikke hadde jeg egentlig plass i livet mitt til han heller som noe annet, vi hadde det hyggelig når vi treftes med jevne og ujevne mellomrom.
Han ønsket at jeg skulle ta abort. Han var helt klar på når han fikk vite at jeg ikke kom til å ta abort, at han ikke ønsket å være i livet til barnet, og at jeg kom til å bli alene med det.

Jeg hadde noen tøffe år som alenemor, men alt går seg til.
Det har i perioder vært tøft både med grensesetting og oppfølging.

Jeg har i dag en flott, reflektert, høflig og flink ung mann til sønn. Og jeg angrer ikke et sekund på det valget jeg tok i min ungdom. Jeg vet at om jeg hadde tatt abort den gangen, ville jeg aldri tilgitt meg selv, jeg hadde alltid hatt et barn for lite, og dette hadde sannsynligvis preget resten av mitt liv. 

Anonymkode: 9934e...5b0

Skrevet

Man lever videre, fordi man vet man tok det rette valget ut fra de omstendighetene man sto i. 

Anonymkode: 57d57...dfc

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man lever videre, fordi man vet man tok det rette valget ut fra de omstendighetene man sto i. 

Dette!

Anonymkode: 986d2...281

Skrevet

Hi igjen her.

Føler jeg må pga økonomien, har flere barn fra før, 3 små, helsen er ikke helt på topp og mannen er negativ 😔😔😔

Men ser ikke for meg hvordan jeg skal klare å gjennomføre det 😔😩

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen her.

Føler jeg må pga økonomien, har flere barn fra før, 3 små, helsen er ikke helt på topp og mannen er negativ 😔😔😔

Alt går hvis man må, enten det er det ene eller det andre, men hvis dette er en avgjørelse som blir helt feil for deg, så er det noe du må gå flere runder med før du tar den avgjørelsen. Når du har barn fra før, så vet du jo også konsekvensene.

Lykke til med valget ditt, og forstår deg godt når du sier at du ikke ser for deg hvordan du skal klare å gjennomføre det.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt går hvis man må, enten det er det ene eller det andre, men hvis dette er en avgjørelse som blir helt feil for deg, så er det noe du må gå flere runder med før du tar den avgjørelsen. Når du har barn fra før, så vet du jo også konsekvensene.

Lykke til med valget ditt, og forstår deg godt når du sier at du ikke ser for deg hvordan du skal klare å gjennomføre det.

Tusen takk søte deg 😘

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen her.

Tenker du at abort er det beste valget, så ta det valget. Du skal ikke forsømme de barna du allerede har økonomisk. Velg det som et best for hele familien og lev godt med å vite at det var til det beste.

Anonymkode: 2f57d...7d5

Skrevet

Noen ganger er det harde valget likevel det riktige. 

Det er derfor vi har selvbestem abort, for noen ganger bør/kan/vil man bare ikke ha barn. 

Husk at du tar avgjørelsen som er best for dere som familie, uansett hva du velger. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen her.

Noen ganger er det bedre å fokusere ens ressurser på de barna man har. Noen ganger er omstendighetene ikke optimale❤️ 

Skrevet

Du gjør akkurat det som kjennes rett for deg❤️

Anonymkode: f6edc...645

Skrevet

Tråden er ryddet for støtende innlegg.

Admin

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen ganger er det bedre å fokusere ens ressurser på de barna man har. Noen ganger er omstendighetene ikke optimale❤️ 

Jeg syns det er så forfedelig at nr 4 i rekken må bøte med livet pga det barnet kom sist... er vondt

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør akkurat det som kjennes rett for deg❤️

Anonymkode: f6edc...645

Takk 😘

Skrevet

Husk forskjellen fra 3-4 Ikke er så stor. Fjerdemann velter sjeldent lasset. Man har mye klær/ utstyr som kan arves og etterhvert blir det mye hjelp i de som er eldst. Det er travelt når de et små og mye oppfølging når de vokser til, men må ærlig si at 4 barn er rimelig fantastisk. Og liten forskjell fra å ha tre. Men tenk gjennom helsebiten, man skal ikke utsette seg selv og egen helse for stor risiko og man må ta hensyn til de man allerede har. Du må gjøre det som er rett for deg. Klarer du ikke tanken på abort så må du ikke, det er ditt valg og din kropp. Lykke til med valget, sender deg en god klem.

Anonymkode: 8afa4...2f9

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husk forskjellen fra 3-4 Ikke er så stor. Fjerdemann velter sjeldent lasset. Man har mye klær/ utstyr som kan arves og etterhvert blir det mye hjelp i de som er eldst. Det er travelt når de et små og mye oppfølging når de vokser til, men må ærlig si at 4 barn er rimelig fantastisk. Og liten forskjell fra å ha tre. Men tenk gjennom helsebiten, man skal ikke utsette seg selv og egen helse for stor risiko og man må ta hensyn til de man allerede har. Du må gjøre det som er rett for deg. Klarer du ikke tanken på abort så må du ikke, det er ditt valg og din kropp. Lykke til med valget, sender deg en god klem.

Anonymkode: 8afa4...2f9

Et barn trenger jo mye mer enn klær og mat etterhvert. 

Om økonomien er stram vil et ekstra barn merkes. Det skal også være med på kino, tivoli og ferie. Det skal også i selskap og drive med fritidsaktiviter. Det skal også følges opp på skolen. Det er jo ikke sånn at alle barn etter nr tre bare blender inn i familien og ikke krever noen ting. 

Noen ganger må man ta et vanskelig valg for å gjøre det beste for den familien man har. 

Og man tar ikke livet av et barn ved abort. Man gjør, i litt videre forstand, samme valget som man gjør om man bruker spiral. Man hindrer et befruktet egg å utvikle seg videre. 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen her.

Da høres abort ut som en veldig lur løsning.

Anonymkode: 2be45...443

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er så forfedelig at nr 4 i rekken må bøte med livet pga det barnet kom sist... er vondt

Det er ikke et barn, det er foreløpig et embryo.

Anonymkode: 2be45...443

Skrevet

Det høres ut så det tøffe valget er rett, dere ha3 små og de skal følges opp økonomisk, emosjonelt og sosialt, dere vill og kanskje trenge større bil, hus? 

Valget er tøft men du kommer over det. 

Skrevet
30 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Det høres ut så det tøffe valget er rett, dere ha3 små og de skal følges opp økonomisk, emosjonelt og sosialt, dere vill og kanskje trenge større bil, hus? 

Valget er tøft men du kommer over det. 

Forklar meg hvordan jeg skal komme over det? 

Vi trenger ikke større hus. Men større bil ja

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forklar meg hvordan jeg skal komme over det? 

Vi trenger ikke større hus. Men større bil ja

Ikke meg du siterer, men jeg må svare på dette. 

Jeg mistet min nyfødte baby. Hun ble 20 dager gammel. I 18 av de dagene visste vi at hun skulle dø snart  

Jeg kommer aldri over det, men jeg kom gjennom det og lever nå et godt liv. Sorgen er stor, men man må faktisk bare rette seg opp og leve videre  

Du må slutte å hause dette opp. Det er snakk om å ta abort på et embryo, på starten på det som kan bli et liv. 

Jeg har vært forståelsesfull og prøvd å gi deg gode råd, men nå blir jeg provosert. 

Det er veldige mye verre ting som kan skje enn at du ‘må’ ta abort, altså. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du siterer, men jeg må svare på dette. 

Jeg mistet min nyfødte baby. Hun ble 20 dager gammel. I 18 av de dagene visste vi at hun skulle dø snart  

Jeg kommer aldri over det, men jeg kom gjennom det og lever nå et godt liv. Sorgen er stor, men man må faktisk bare rette seg opp og leve videre  

Du må slutte å hause dette opp. Det er snakk om å ta abort på et embryo, på starten på det som kan bli et liv. 

Jeg har vært forståelsesfull og prøvd å gi deg gode råd, men nå blir jeg provosert. 

Det er veldige mye verre ting som kan skje enn at du ‘må’ ta abort, altså. 

Utrolig trist å høre om dette 💜 sender deg en god klem. Forferdelig opplevelse for dere 😔

Jeg har opplevd å miste i uke 14, det var en liten fødsel. Jeg er trist enda for det. Men da var det ikke jeg som fremproviserte det. Det var ikke pga meg at jeg mistet. Så det er nok der det mest ligger. 

H.i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...