Gå til innhold

Fortell meg gode grunner til å ikke kjøpe huset..

Anbefalte innlegg

Skrevet

500 kvm, nesten 3 millioner. 

Vi sitter på ett hus med lån på 1 million. 

Mannen nevner mindre lån, slipper å flytte, mer uteplass der vi er, større garasje... Kom med flere... 😂 Må legge det bak meg, og trenger hjelp 🙊

Anonymkode: 5c540...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min beste grunn er vedlikeholdskostnadene på 500 kvm! Det blir helt sinnsykt dyrt!

vi har skiftet noen bord på en vegg nå, vindskier og kjøpt maling for huset på 200kvm. Har brukt ca. 15000,- på det. 

Tør ikke tenke på hva det koster for å skifte kledning, etterisolere, skifte tak osv. Når huset er så stort 

Anonymkode: 81e79...d6c

Skrevet

At dere trives der dere bor nå.

Anonymkode: b1d65...ef9

Skrevet

Det var litt lite info.. vel vil flytte og hvem vil bli?

Anonymkode: ab64f...761

Skrevet

Begge hadde det i tankene i vinter, men etter at vi fikk eksakt kvm og pris så ble det litt vel mye. Her vi bor er ca 200 kvm og som sagt 1 million i lån. 

Greia er vel at jeg ikke helt klarer å legge fra med det. Så må høste inn gode grunner for å ikke kjøpe 😂

Anonymkode: 5c540...a4b

Skrevet

Mindre å vaske på

Anonymkode: 93406...9a2

Skrevet

Så stort hus til bare 3 mill? Er dette i et helt øde område eller noe?

Anonymkode: e4bfe...563

Skrevet

Det var billig. Vi har digert hus og bruker mye på strøm. Det er en stor kostnad. Vi har vaskehjelp og det er også dyrt, men verdt det. Egentlig tar ikke vasking så veldig lang tid, har det langt ryddigere i et stort hus enn et lite hvor ting står tettere og man må rydde unna mer. Er ikke så mye jobb å moppe over et gulv liksom. Vi har mange bad og det er det som tar tid. Trivsel og beliggenhet er det viktigste. Dersom det er mye å gjøre med huset blir større hus dyrere. Vi har fem bad som er 15 år gamle, har begynt å spare til dagen de må renoveres. 

Anonymkode: 2b2bd...4ff

Skrevet

Helt ærlig, trenger dere 500 kvm stort hus?

Jeg har eid et hus på 650 kvm, og det er sinnsykt mye jobb med å vaske/holde orden inne (uansett hvor stort hus vi har så blir hele huset brukt og da må hele huset ryddes og vaskes også). Utvending vedlikehold er tidkrevende og dyrt. Å holde huset varmt kostet en formue og eiendomsskatt var høy. Et høyere lån vil gi dere mindre "frie" midler av lønnen deres til å bruke på ferier, opplevelser mm. 

Vi valgte å selge huset for noen år siden og kjøpte da et hus på 250 kvm som er mer enn stort nok for vår familie på 4, og det var en stor befrielse. Vi har hatt mange flere opplevelser sammen da tiden til å ta vare på og drifte huset ble redusert. Vi fikk en mye romsligere økonomi med lavere låneutgifter, strømutgifter, eiendomsskatt, vedlikeholdskostnader mm.

Anonymkode: 38d4b...b30

Skrevet

Hva skal man med et hus på 500 kvm? Det må da være fullstendig unødvendig. 

Hvor mange er dere? Her er vi fire på 130 kvm, det er litt lite, men over 200 ville jeg ikke hatt. Blir bare enda mer plass å fylle opp med møbler og ting, enda mer å vaske og vedlikeholde. 

Anonymkode: 60962...349

Skrevet

Vi har fire barn, og bor på 300 kvm, noe større ville jeg aldri hatt.. 

Det skal vedlikeholdes, ryddes, vaskes osv. 

Det er også begrenset hvor lenge ungene bor hjemme og hva i all verden skal du med 500 kvm når de flytter ut? 

Anonymkode: 9447a...df5

Skrevet

Skjønner folk hva som menes her, altså? 

Hvilket hus, hvorfor kjøpe/ikke kjøpe? 

Anonymkode: 00db6...ad6

Skrevet

Troller du? Eller ligger ikke huset ute for salg? Hvis du ikke troller så legg gjerne ved lenke her. Hvis noen av oss vil ha det så slipper du å bli fristet mer :D

Anonymkode: 6a112...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...