Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 18 åringen skal på festival i sommer. Vi har tenkt litt på det med lommepenger. Sende med alt og sette inn en sum hver dag? Vil helst unngå at han har mye penger og kan drikke seg full. Men er jeg for overbeskyttende når jeg setter inn lommepenger hver dag? Anonymkode: 3cf87...934
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 18 åringen skal på festival i sommer. Vi har tenkt litt på det med lommepenger. Sende med alt og sette inn en sum hver dag? Vil helst unngå at han har mye penger og kan drikke seg full. Men er jeg for overbeskyttende når jeg setter inn lommepenger hver dag? Anonymkode: 3cf87...934 Ja, drikke seg full kan han uansett Anonymkode: d6ef1...e87
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 En 18-åring er myndig, og du har pr definisjon ikke lenger noe du skulle sagt om hvordan han disponerer pengene sine. Men klart, når du gir ham lommepenger, så gjør også du som du vil: en porsjon eller en klatt hver dag. Jeg tror jeg ville latt ham få hele potten med en gang og stengt ørene for pene bønner om mer hvis han disponerer feil og det blir tomt. Lærepenge, kalles det. Full blir han uansett. Anonymkode: 0043c...885
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #4 Skrevet 28. juni 2019 Du kan ikke hindre en 18-åring som vil drikke seg full ved å dele opp lommepengene altså. Da låner han av en venn og betaler tilbake neste dag. Har selv en 18-åring, men han har jobb og tjener sine egene penger da, så han får ikke lommepenger av meg. Men de er gode venner alle sammen og ingen forblir edru om de ikke ønsker det selv. Dessuten må det da være bedre han har penger til å kjøpe seg øl selv enn at han driver å smaker av alle andre? Da har hverken han eller du kontroll på hva han får i seg... Nei, jeg ville gitt alle lommepengene med en gang, også må de finne ut av det selv. Anonymkode: d9d51...05e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå