Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 En erstatningssak. MEN, jeg føler ingen glede! Hadde noen sagt for noen år siden at jeg skulle få en slik sum hadde jeg hoppet i taket, men jeg føler INGEN glede over de. Nå har vi ingen økonomiske bekymringer fra før og sitter godt i det... men trodde likevel jeg skulle bli glad! Men, jeg kjenner ingenting. Anonymkode: 2bc50...61c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Kan det være at du er litt bitter for det du skal få erstatning for? At pengene ikke vil gjøre opp for det du har tapt?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 10 minutter siden, den perfekte mor skrev: Kan det være at du er litt bitter for det du skal få erstatning for? At pengene ikke vil gjøre opp for det du har tapt? Ja, det er det jeg tenker kanskje kan være grunnen. Men, folk rundt jubler for at jeg «vant» og jeg føler bare tristhet.... Anonymkode: 2bc50...61c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Det er naturlig. Du vant kanskje denne kampen, men årsaken til det er jo at du har tapt en sannsynligvis viktigere kamp. Du får penger, men mangler det de fleste tar for gitt, god fysisk og mental helse. La folk rundt deg juble, de gjør det fordi de er glade på dine vegne. De har ikke forutsetninger for å vite hva dette faktisk koster deg hver dag. Du bør nok også vurdere å gå til noen å snakke med, en psykolog eller coach eller noe, slik at du etterhvert kan komme over tapet og akseptere din situasjon uten å være bitter. Bitterhet er ekstremt energikrevende og usunt, men ikke noe som er enkelt å velge bort!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 Jeg fikk 100.000,- i erstatning da jeg var 16. Fikk tilgang til dem dagen jeg ble 18. Følte aldri noen glede over de pengene i det hele tatt! Hadde det vært på et annet grunnlag hadde jeg jublet! Men det jeg synes er trist og angrer på er at jeg fikk ingen økonomisk veiledning når jeg fikk tilgang på dem. I løpet av ett år hadde jeg sløst dem vekk på tull, eneste fornuftige jeg brukte dem på var førerkort. Jeg skulle ønske jeg fikk veiledning så det kunne vært spart Anonymkode: dd85e...146
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #7 Skrevet 28. juni 2019 En erstatning er jo et plaster på såret, så tror ikke det er uvanlig å ikke juble. Det er ikke akkurat lotto du har vunnet Anonymkode: 6f036...e58
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #8 Skrevet 28. juni 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: En erstatningssak. MEN, jeg føler ingen glede! Hadde noen sagt for noen år siden at jeg skulle få en slik sum hadde jeg hoppet i taket, men jeg føler INGEN glede over de. Nå har vi ingen økonomiske bekymringer fra før og sitter godt i det... men trodde likevel jeg skulle bli glad! Men, jeg kjenner ingenting. Anonymkode: 2bc50...61c Det er naturlig. Anonymkode: 95efd...f7e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #9 Skrevet 28. juni 2019 Penger er ikke alt. Dessuten merker man de ikke, enten går de i sluket eller glir inn i et tall på konto. Selv store beløp blir små i dag. Anonymkode: 264a4...282
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #10 Skrevet 28. juni 2019 Pengene sikrer deg, og barna, fra økonomisk uføre i fremtiden. Men lev likevel sparsomt og ikke overdådig, selv om du har råd. Det er større glede i å spise noe utsøkt en sjelden gang innimellom enn å spise det hver dag. Ikke gi barna alt de peker på, selv om det frister. Det lærer dem bare arroganse i så fall. Tvert imot, å måtte jobbe for å få, å lære seg å være fornøyd med det en har heller enn å få alt en peker på og aldri være fornøyd med noe, lærer en at en skal være glad for det en har, være glad for at en ikke lider nød, og viktigst av alt, at ting bare er ting og at mennesker er det som virkelig er verdifullt. Men i så fall er det viktig at du holder på de samme verdier selv og ikke kjøper de dyreste klærne som er å få kjøpt, bare for å vise deg frem. Ikke vær glad for pengene, men vær glad for at du skjønt og lært deg noe alt for få lært seg, dessverre. At penger ikke er lykke. Lykke er avhengig av mennesker. Penger kan være glede, men lykke... Det må det mennesker til for. Ta vare på deg selv og dine nærmeste. Det er det du vil få mest ut av å investere i. Anonymkode: 21274...b17
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2019 #11 Skrevet 28. juni 2019 Pengene er ikke et plaster på såret som nevnt over, det er en kompensasjon for de skadene du har lidd, evt. Tapt arbeidsinntekt osv. Selv fikk jeg voldsoffererstatning, og følge heller ingen glede. Jeg vurderte faktisk å donere pengene til et veldedig formål, men fornuften tok meg igjen. Jeg tenkte på barna og fremtiden, så jeg bestemte meg for å betale ned på huslånet. Det var viktig for meg at jeg ikke kjøpte noe materielt eller reise for pengene, for da ville jeg kun tenkt på alt deg vonde jeg var igjennom når jeg så på deg materielle. Anonymkode: 9953c...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå