Gå til innhold

Dere med endometriose...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blør dere 4-6 uker i strekk????

er dritt lei nå!!!!

Anonymkode: 6f744...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her som har dette??

Skrevet

Ja.. men har du blitt tilbudt hjelp? Cyclokapron kan funke for noen. Det hjalp ikke meg nevneverdig, så etter lange samtaler med flere leger utførte de en tcre operasjon, det hjalp heller ikke, og da ble det besluttet å fjerne livmoren. Ved både tcre og hysterektomi må man selvfølgelig være helt ferdig med ønske om barn.

Anonymkode: b8527...905

Skrevet

Jeg har cycklokapron. Hjelper ikke særlig. Begynner å blø med en gang etter jeg slutter på de. 

Skal fjerne livmor, men det var denne køen da😫😫😫

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har cycklokapron. Hjelper ikke særlig. Begynner å blø med en gang etter jeg slutter på de. 

Skal fjerne livmor, men det var denne køen da😫😫😫

Fritt sykehusvalg! Jeg gikk fra forespeilet ventetid på 17 mnd til innvilget operasjon på et annet sykehus 12 dager etter jeg flyttet over papirene mine. Sjekk på helsenorge.no, så ser du ventetiden på de forskjellige sykehusene! :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fritt sykehusvalg! Jeg gikk fra forespeilet ventetid på 17 mnd til innvilget operasjon på et annet sykehus 12 dager etter jeg flyttet over papirene mine. Sjekk på helsenorge.no, så ser du ventetiden på de forskjellige sykehusene! :)

Men jeg vil gjerne gjøre dette på ullevål da min gynekolog har anbefalt dette.

Skrevet

Jeg ventet bare 6 uker, ble operert på Ringerike Sykehus. De er kjempedyktige der!

Anonymkode: 909b4...bea

Skrevet

Kan jeg spørre hvor gamle dere som skal fjerne livmor er? Selv er jeg 38, med store plager. Men fastlegen vil ikke henvise meg.  

Anonymkode: 3c533...781

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvor gamle dere som skal fjerne livmor er? Selv er jeg 38, med store plager. Men fastlegen vil ikke henvise meg.  

Jeg er 36, har så store plager at jeg føler meg deprimert. Blør og blør og blir aldri ferdig. Når jeg endelig føler at nå slutter det snart, så begynner det igjen. 

HI. 

Skrevet

Jeg er 36 og har akkurat gjennomført en endometrial ablation som jeg tror er det samme som tcre.  Håper å slippe mer kraftige mens blødninger nå! Dersom dette ikke funker har gynekologen sagt at vi kan fjerne livmor. 

Jeg er heldig som bor i utlandet hvor det fikk to uker fra time Hos gynekolog og operasjon. 

Anonymkode: 05daf...25a

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg vil gjerne gjøre dette på ullevål da min gynekolog har anbefalt dette.

Jeg gjorde det på A-hus, og er veldig fornøyd, fikk også gode råd om å fortsette bruken av p-piller siden eggstokkene er igjen og de ikke kunne garantere at alt endovevet var borte fra buken. Går nå kontinuerlig på pilla, og har vært både smertefri og (selvsagt) blødningsfri siden operasjonen for tre år siden :)

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var 26, nesten 27 da jeg ble operert. Det var absolutt en prosess, men etter at gynekologen så fossblødningen som kom da jeg reiste meg opp fra stolen og jeg fortalte at dette var normalen for meg ble det fart på sakene. Har derimot spurt om hjelp siden jeg fikk mensen, så mange år med frem og tilbake uten å bli hørt. (Spurte ikke om å fjerne livmoren før etter tcre ikke hjalp).

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 45, men jeg har ei venninde som var 35. Fastlegen min mente først at det ikke var nødvendig. Men når man beholder eggstokker og deler av livmporhals (tror jeg), så er det ikke så mange komplikasjoner. Jeg har ikke kommet i overgangsalderen. De fleste er jo ferdig med barn når de er 38, så jeg hadde forlangt en henvisning. Jeg ble operert med lash-metode, og det er jo 4 små hull i magen. 

Anonymkode: 909b4...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...