Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #1 Skrevet 27. juni 2019 Har en baby på tre uker og en datter på 4,5 år. I dag er 2.dag jeg har vondt i høyre skulder/nakke. Jeg klarer ikke snu hodet ordentlig begge veier. Bruker Ibux gel tre ganger daglig uten effekt . Mistenker årsaken er nye belastninger i form av amming, bære baby og bleieskift i tillegg til at jeg bærer bagdel med baby opp og ned trapper når vi skal ut (ikke heis i studentboligen vår). Tips til hvordan jeg kan bli fortest mulig bra? Har ingen hensikt å oppsøke lege? Samboer mener jeg bør det, men er jo ingenting legen kan gjøre annet enn å gi råd om hvile og smertestillende Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #2 Skrevet 27. juni 2019 Pass på å rette nakken opp, så du ikke bøyer og anstrenger den så mye. Varme hjelper og løsner det litt opp. Paracet og ibux sammen fikk jeg beskjed om på apoteket, det hjelper når jeg er stiv i nakken Anonymkode: 13219...16c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #3 Skrevet 27. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Pass på å rette nakken opp, så du ikke bøyer og anstrenger den så mye. Varme hjelper og løsner det litt opp. Paracet og ibux sammen fikk jeg beskjed om på apoteket, det hjelper når jeg er stiv i nakken Anonymkode: 13219...16c Men du kan vel kanskje ikke bruke ibux når du ammer? Anonymkode: 13219...16c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #4 Skrevet 27. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du kan vel kanskje ikke bruke ibux når du ammer? Anonymkode: 13219...16c På pakningen stod det at gravide og barn skal kun bruke det i samråd med lege. Ville stått "ammende" dersom det gjaldt de også. Jeg får gå på relis og se for sikkerhets skyld HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #5 Skrevet 27. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pass på å rette nakken opp, så du ikke bøyer og anstrenger den så mye. Varme hjelper og løsner det litt opp. Paracet og ibux sammen fikk jeg beskjed om på apoteket, det hjelper når jeg er stiv i nakken Anonymkode: 13219...16c Blir naturlig nok litt anstrengelse når jeg løfter baby, ammer og bytter bleie. Samboer hjelper meg å bære bagdel til vogna når han har mulighet,men er ikke alltid han er hjemme. HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #6 Skrevet 27. juni 2019 Kiropraktor. Min reddet meg da jeg slet med det samme. Anonymkode: e313d...052
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #7 Skrevet 27. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kiropraktor. Min reddet meg da jeg slet med det samme. Anonymkode: e313d...052 Må innrømme at jeg er litt skeptisk til kiropraktor. Redd han/hun skal skade noe 😅 Har hørt delte historier om kiropraktor HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må innrømme at jeg er litt skeptisk til kiropraktor. Redd han/hun skal skade noe 😅 Har hørt delte historier om kiropraktor HI Anonymkode: dd268...469 Vel, jeg fikk et nytt liv, så for meg ble det en redning. Anonymkode: e313d...052
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Bæresjal. Hjelper veldig i forhold til å bære baby/småbarn. Man kan bære mye lengre da uten å belaste nakke/skuldre for mye. Anonymkode: f473f...73c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #10 Skrevet 27. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bæresjal. Hjelper veldig i forhold til å bære baby/småbarn. Man kan bære mye lengre da uten å belaste nakke/skuldre for mye. Anonymkode: f473f...73c Har prøvd å ha han i bæresjal, men han bare skriker. HI Anonymkode: dd268...469
Julie (: Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: På pakningen stod det at gravide og barn skal kun bruke det i samråd med lege. Ville stått "ammende" dersom det gjaldt de også. Jeg får gå på relis og se for sikkerhets skyld HI Anonymkode: dd268...469 Tror det er trygt, sjekket akkurat ut det samme selv siden jeg har fått en skade i foten som er vond og ammer samtidig. Fastlegen sa også at det var ok. Aldri hørt noe om at ibux og amming er fy fy, er det ikke under svangerskapet at det ikke er bra?
Lille krøll Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 Osteopat eller naprapat. De både behandler stram muskulatur og kan justere nakkevirvlene.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #13 Skrevet 27. juni 2019 Må du bære bagdelen opp? Eller kan den være nede i boden (eller der du har vogna)? Kan du kun bære kun på posen/dyna? og ha kattenetting/myggnetting over hvis det er fare for dyr der? Anonymkode: ee167...0a9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #14 Skrevet 27. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Må innrømme at jeg er litt skeptisk til kiropraktor. Redd han/hun skal skade noe 😅 Har hørt delte historier om kiropraktor HI Anonymkode: dd268...469 Jeg ble og anbefalt kiropraktor av min fastlege sist jeg hadde skikkelig vondt, han anbefalte meg en han visste var dyktig i forhold til mitt problem. Anonymkode: 13219...16c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #15 Skrevet 27. juni 2019 57 minutter siden, Julie (: skrev: Tror det er trygt, sjekket akkurat ut det samme selv siden jeg har fått en skade i foten som er vond og ammer samtidig. Fastlegen sa også at det var ok. Aldri hørt noe om at ibux og amming er fy fy, er det ikke under svangerskapet at det ikke er bra? Det stemmer at det er under svangerskapet det ikke er bra, de siste tre månedene særlig HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #16 Skrevet 27. juni 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må du bære bagdelen opp? Eller kan den være nede i boden (eller der du har vogna)? Kan du kun bære kun på posen/dyna? og ha kattenetting/myggnetting over hvis det er fare for dyr der? Anonymkode: ee167...0a9 Ja, han sover i bagdelen i stua også faktisk så jeg må bære den opp. Fikk samboer til å bære den for meg nå nettopp, men ikke alltid han er hjemme. HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #17 Skrevet 27. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer at det er under svangerskapet det ikke er bra, de siste tre månedene særlig HI Anonymkode: dd268...469 Da ville jeg prøvd det, for meg hjelper det ganske godt. Når du bruker ibux gelen, smører du det godt inn? De sa på apoteket at det var veldig vanlig at folk var for kjappe og bare smørte det fort på, men at den skal masseres inn helt til det blir tørt Anonymkode: 13219...16c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #18 Skrevet 27. juni 2019 Naprapat. Har en kamerat som er det og han sier at alle ammende kvinner burde ta seg en tur, det er så mye stramme muskler, knuter og vondt i den perioden der. Ellers anbefaler jeg å kjøpe en moseskurv e.l. til å sove i inne, det er ikke anbefalt at babyer sover i vognbag inne annet enn unntaksvis på ferie o.l. Den bagen er gjerne både vind og vanntett og blir veldig tett rundt kroppen til babyen. Anonymkode: 8fb6e...d90
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #19 Skrevet 27. juni 2019 Du kan oppsøke lege for å få en sykemelding. Da kan samboer overta permisjon din i en periode og du kan få mer hjelp og hente deg inn litt. Mangel på søvn gjør også at musklene ikke restituerer så godt og du får lettere kramper og spente muskler. Støtter også forslaget om en Mosesbag eller lignende inne. Anonymkode: 032c8...9a6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #20 Skrevet 27. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kan oppsøke lege for å få en sykemelding. Da kan samboer overta permisjon din i en periode og du kan få mer hjelp og hente deg inn litt. Mangel på søvn gjør også at musklene ikke restituerer så godt og du får lettere kramper og spente muskler. Støtter også forslaget om en Mosesbag eller lignende inne. Anonymkode: 032c8...9a6 Mangel på søvn er nok en viktig faktor ja. Babyen har sovet maks 3 timer i strekk siden han ble født. På tirsdag reiser jeg på ferie og blir hos foreldrene mine 3 uker så da kan jeg få mye avlastning. Får se om vi kjøper mosesbag. Han sover veldig godt i babynest i bagdelen på vogna inne. HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #21 Skrevet 27. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Naprapat. Har en kamerat som er det og han sier at alle ammende kvinner burde ta seg en tur, det er så mye stramme muskler, knuter og vondt i den perioden der. Ellers anbefaler jeg å kjøpe en moseskurv e.l. til å sove i inne, det er ikke anbefalt at babyer sover i vognbag inne annet enn unntaksvis på ferie o.l. Den bagen er gjerne både vind og vanntett og blir veldig tett rundt kroppen til babyen. Anonymkode: 8fb6e...d90 Bagdelen er ikke vind og vanntett med mindre vi har alt over. Inne har vi kun teppe over babyen, ikke alt det vi bruker ute. HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #22 Skrevet 27. juni 2019 Jeg hadde låst nakke i ei uke med baby på et par dager, 2 åring og 4 åring. Den låste seg mens jeg hadde hodet til siden, så jeg gikk og så til venstre i en del dager. Tok Paracet og ibux før jeg la meg og fikk mannen til å massere når jeg ikke hadde sykt vondt. Løsnet etterhvert, men var kjipt mens det stod på. Anonymkode: 5aebf...71a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #23 Skrevet 27. juni 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde låst nakke i ei uke med baby på et par dager, 2 åring og 4 åring. Den låste seg mens jeg hadde hodet til siden, så jeg gikk og så til venstre i en del dager. Tok Paracet og ibux før jeg la meg og fikk mannen til å massere når jeg ikke hadde sykt vondt. Løsnet etterhvert, men var kjipt mens det stod på. Anonymkode: 5aebf...71a Oi, det hørtes helt forferdelig ut. Gikk du til lege eller? Bra det løsnet etter hvert HI Anonymkode: dd268...469
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #24 Skrevet 27. juni 2019 Det går over. Enten du bruker masse penger på kiropraktor eller naprapat, eller ei. Du virker ung, kroppen din tåler og venner seg til dette, og det går bra. Legen trenger du ikke bruke tid på. God bedring. Babyen høres forresten normal ut og spenning i kroppen har alle som akkurat har født. Men at det er både vondt og at du er sliten har jeg forståelse for. Men en kopp te vil hele deg like raskt som de andre forslagene som er nevnt, så spar pengene er mitt råd. Anonymkode: 41f9c...f5c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #25 Skrevet 27. juni 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, det hørtes helt forferdelig ut. Gikk du til lege eller? Bra det løsnet etter hvert HI Anonymkode: dd268...469 Jeg var i kontakt med lege, men han sa at det ikke var så mye gjøre annet enn å ta smertestillende og bevege så mye man orket mens den virket og ellers bare slappe av mest mulig Anonymkode: 5aebf...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå