Gå til innhold

Hva ville du gjort her (bilde)🏡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å selge huset innen 5år. Huset har nye fine flater, kjøkken og alt er strøkent. Jeg har interiør/oppussing som hobby å har valgt «nordisk stil», for de som er interessert i det.

Badet vårt er originalt fra huset ble bygd i 1999. Vi har innhentet priser på totalrenovering å det kommer på ca 280 000kr, dette er uten elektriker (mannen er elektriker) og uten riving av gammel bad. Med andre ord dyrt og mye jobb for oss også. Penger man kanskje ikke får igjen ved salg. 

Vi vurderer derfor mikrosement på veggene. Dette koster 70 000kr, dette er inkludert alt samt at vi får nytt vegghengt toalett. Hele huset blir mer gjennomført om badet fornyes, men det blir jo ikke nytt. Hva ville du valgt om du skulle kjøpt? Det første originale badet? (Bildet lånt fra Google men det er nesten likt mitt bad).

https://www.google.no/search?q=1990+talls+bad&tbm=isch&ved=2ahUKEwi42-SFn4njAhWMvyoKHfJHAh0Q2-cCegQIABAC&oq=1990+talls+bad&gs_l=mobile-gws-wiz-img.3...11545.20224..20542...5.0..1.149.1426.22j1......0....1.......0..0j0i67j0i30j0i5i30j0i8i30j0i24.zCNtM0_1m_s&ei=En4UXbiKLIz_qgHyj4noAQ&bih=635&biw=375&client=safari&prmd=ivn&hl=nb-no#imgrc=7bOdtkZU2SnueM

eller mikrosement ala denne stilen:

https://www.google.no/search?q=mikrosement bad&tbm=isch&hl=nb-no&hl=no&tbs=rimg%3ACT4wa9rp8lT3IkC_1HFDKVE4Tx8P1gM-lXCDIFe9NB-SwwgJ84SLZ9XbVckH5X9fVbeldbV5blEs4waqix82aBRjBPz3MVF_1WOUFtKhIJvxxQylROE8cRVY-8gVYQQqIqEgnD9YDPpVwgyBHOgc_1NWJ3AJCoSCRXvTQfksMICEdIW837Rzv-UKhIJfOEi2fV21XIRBxf1_1Z-PVvIqEglB-V_1X1W3pXRGZ7ecglzONHioSCW1eW5RLOMGqEVSpfKPUBpDUKhIJosfNmgUYwT8RAgUbDKRbW1AqEgk9zFRf1jlBbREW-GZwPrQOaA&client=safari&prmd=ivsn&ved=0CBIQuIIBahcKEwjg6KbxoInjAhUAAAAAHQAAAAAQCQ&biw=375&bih=635#imgrc=s9Zedp0z9M2FXM

Jeg vet at verdivurderingen ikke øker, men jeg tenker at det ser mer innbydende ut uansett med bad nr to. Original badet er i god stand, men umoderne. 

Hva tenker du som kjøper? 

Anonymkode: 11352...20b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som kjøper hadde jeg lurt veldig på hva du "skjulte" under sementen, var det fukttett eller var det andre skavanker med badet som var under....

Det ser helt klart bedre ut med et overflatebehandlet bad, men da må du ha en skikkelig attest fra fagfolk på at det som er under er velfungerende og i god nok stand.

Anonymkode: 03a3e...44b

Skrevet

Jeg hadde nok elsket det mikrosement badet ❤️ synes det var veldig fint. 

Anonymkode: dbff0...23b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som kjøper hadde jeg lurt veldig på hva du "skjulte" under sementen, var det fukttett eller var det andre skavanker med badet som var under....

Det ser helt klart bedre ut med et overflatebehandlet bad, men da må du ha en skikkelig attest fra fagfolk på at det som er under er velfungerende og i god nok stand.

Anonymkode: 03a3e...44b

At badet er i god stand før mikrosementen blir lagt, antar jeg er en enkel ting å fikse. De som har vært på befaring sier det er i god stand. Det har alltid vært brukt dusj kabinett, membraner og alt det er etter forskriftene. Hatt befaring av tre stk som mener det samme.

hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nok elsket det mikrosement badet ❤️ synes det var veldig fint. 

Anonymkode: dbff0...23b

Ikke sant. Syntes det er utrolig fint selv, får litt spa følelse. Skal ikke ha så mørkt, men noe lunt og «spa aktig». Finnes mange fine bad i mikrosement. Hi😁

Skrevet

Sement på badet? Skriker fuktig, uhyggelig og muggen kjeller full av fyrstikkeskestore edderkoppet. Duverden, så stygt det var 😂 Hadde nok skremt de fleste.

Anonymkode: a48f1...ca4

Skrevet

Bad nr 2 var kjempefint 👍🏼

Det blir nok absolutt med på å gjøre huset mer attraktivt når dere skal selge. 

Anonymkode: 231ef...ee8

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sement på badet? Skriker fuktig, uhyggelig og muggen kjeller full av fyrstikkeskestore edderkoppet. Duverden, så stygt det var 😂 Hadde nok skremt de fleste.

Anonymkode: a48f1...ca4

Hehe, les litt om det så får du mer kunnskap om det. Det er like vanntett som fliser så blir verken mugg eller ett harem for edderkopper 😆.

Smaken er som baken 😜

hi. 

Skrevet

Jeg ville foretrukket bad 1. Lyst og greit, og så kunne jeg pusset opp selv om jeg ønsket det. Sementen gir et veldig dystert inntrykk og er veldig stilig nå, og snakker nok til en smalere kjøpergruppe enn et klassisk bad i hvitt og blått. Jeg ville heller stylet det badet dere har. Mye kan gjøres med innredning, planter og stæsj. 

Anonymkode: 4e68e...0dc

Skrevet

Salgsmessig så kan det være lurt å pusse det opp. Du unngår at folk lar være å vurdere huset kun pga badet. Særlig siden du har befaringsrapporter fra flere. 

Alternativet er å bytte baderomsinnredning og eventuelt kabinett på det du har. Litt billigere enn mikrosement, litt mindre arbeid, og kan gi et overraskende godt resultat (vi gjorde det, i tillegg til å male taket). Style fint og ta gode bilder så blir det plutselig ikke så ille.

Samtidig så er 5 år ganske lenge, og hvis DU trives bedre i huset med et nytt bad ville jeg sagt kjør på. Vi har hatt omtrent samme tidsperspektiv, og har latt være å gjøre en del ting. Nå har vi begynt på dem rett og slett fordi vi blir sprø av å ikke ha gjort det 😛

Anonymkode: 48913...b84

Skrevet

Hadde heller oppgradert badet med ny badeservant, toalett (ikke nødvendigvis vegghengt), dusjkabinett og lagt et stilig gulvbelegg. 

Vi gjorde det på badet vi solgte. Ble ikke så dyrt. Leide inn noen til å rive flisene, 600 kr. Kjøpte nytt belegg på kjempe salg 1500 kr. Et firma la på støypemasse, 1200 kr. Og han som la til belegget betalte vi 5500 til. 

Toalett, dusjkabinett og ny baderomsinredning kostet ca 10000. Ble kjempe fint. 

Anonymkode: 4125e...d29

Skrevet

Jeg tenker at bad nummer to er spesielt. Jeg hater slike bad. Har nylig kjøpt hus og vi valgte å ikke kjøpe det med slikt bad. Så lenge det gamle badet er rent, greie fuger og ikke lukter «gammelt bad» hadde jeg trolig ikke brukt penger på å pusse opp noe man skal flytte fra. 

Anonymkode: 35d45...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...