Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Klokka er kvart på elleve, og naboens tre-åring freser rundt på terrassen og holder et sabla leven. Hvorfor i all verden sover ikke sånne småttinger nå? Å la unger snu døgnet fullstendig på hodet har jeg aldri forstått poenget med. Mine på 14 og 15 har lagt seg selv om de nok ikke kravler seg ut av senga før ved 9-tiden i morgen. Ja da, det er skoleferie osv, men likevel, da! Anonymkode: 59b59...43c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Min 3 åring kan innimellom være sent oppe. Gjerne fordi han har sovnet i f eks bilen litt for sent på dag. Og ofte kan bare noen minutters soving gjøre at han holder det gående i flere timer utover kvelden. Men han får ikke være ute å herje og bråke langt utover kvelden da. Neste dag er han i normalt gjenge igjen. Anonymkode: 1ec10...52f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 Når det er fint vær får mine være ute lenge. I går var vi og fisket i elva til langt over midnatt. I dag har hun (8år) vært ute og lekt med venner til kl.22. Hun har nettopp lagt seg. Vi lever i vinter og mørke store deler av året. Lys, sol og godt vær må benyttes😊 Anonymkode: 27b56...319
Julie (: Skrevet 26. juni 2019 #4 Skrevet 26. juni 2019 Samme her. Hvis min treåring sover noe særlig lenger enn 15 min på dagtid, er det fest til ihvertfall 22. Er en grunn til at vi droppa luren ganske tidlig. Nå bor ikke vi sånn til at litt løping i hagen er sjenerende for noen andre, da, men.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #5 Skrevet 26. juni 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klokka er kvart på elleve, og naboens tre-åring freser rundt på terrassen og holder et sabla leven. Hvorfor i all verden sover ikke sånne småttinger nå? Å la unger snu døgnet fullstendig på hodet har jeg aldri forstått poenget med. Mine på 14 og 15 har lagt seg selv om de nok ikke kravler seg ut av senga før ved 9-tiden i morgen. Ja da, det er skoleferie osv, men likevel, da! Anonymkode: 59b59...43c Å sove til ni er ikke spesielt lenge for en tenåring da 😂 Min tenåring ringte jeg hjem og vekket 10.30 i dag. Da er det ikke noe problem at hun fortsatt sitter oppe nå. En treåring hadde jeg ikke orket å ha oppe så lenge, med mindre det var noe spesielt. Og det vet jo ikke du om det er? Anonymkode: 447e5...977
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #6 Skrevet 26. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å sove til ni er ikke spesielt lenge for en tenåring da 😂 Min tenåring ringte jeg hjem og vekket 10.30 i dag. Da er det ikke noe problem at hun fortsatt sitter oppe nå. En treåring hadde jeg ikke orket å ha oppe så lenge, med mindre det var noe spesielt. Og det vet jo ikke du om det er? Anonymkode: 447e5...977 Jo, jeg vet nok det, for dette er daglig. Nei, mine tenåringer sover ikke spesielt lenge nesten noen gang. De ligner sin far: våkner tidlig og bare må ha mat. Men så kan de godt sløve en time eller to, bare de får mat. Som oftest er de likevel i en eller annen form for aktivitet. Anonymkode: 59b59...43c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #7 Skrevet 26. juni 2019 Oi så lenge får ikke min 7 åring være oppe en gang. Eller han får være lenge oppe om det er noe spesielt,men på en helt vanlig onsdag i sommerferien så legger han seg 21.30. Anonymkode: 4889b...333
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #8 Skrevet 26. juni 2019 Men hvorfor skal man bry seg med hvor lenge andres barn er oppe? Det viktigste er at barn får nok søvn, og man må nesten bare passe sine egne og la andre gjøre ting på sin måte uten at man trenger å blande seg. Har prøvd i tre timer å få treåringen min til å sovne, sovnet endelig kl 2230. Skulle gjerne hatt barn som er trøtte kl 19, men det har jeg altså ikke. Det viktigste er at de er friske. 😀 Anonymkode: 52781...f8c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 Det er helt sikkert en grunn til det. Er vel ingen foreldre som ønsker å holde barna oppe så de kan lage leven fram til de selv skal legge seg. Enig med hun over her at man egentlig bare må passe sine egne saker og la andre gjøre ting på sin måte. Og så velger man jo selv hvordan man vil bo.. Om man bor slik at man kan bli forstyrret, som i ditt tilfelle, så må man rett og slett bare finne seg i det (fram til kl 23 ihvertfall)😊 Anonymkode: af77f...f66
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #10 Skrevet 26. juni 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt sikkert en grunn til det. Er vel ingen foreldre som ønsker å holde barna oppe så de kan lage leven fram til de selv skal legge seg. Enig med hun over her at man egentlig bare må passe sine egne saker og la andre gjøre ting på sin måte. Og så velger man jo selv hvordan man vil bo.. Om man bor slik at man kan bli forstyrret, som i ditt tilfelle, så må man rett og slett bare finne seg i det (fram til kl 23 ihvertfall)😊 Anonymkode: af77f...f66 Jeg bodde her lenge før disse kom. Ungene går på selvstyr og det er ikke bare jeg som reagerer. Naboen på andre siden synes det er kjedelig med denne tre-åringen som støyer på denne måten, året rundt. Ikke eier de respekt for mitt og ditt, eller min og din tomt. I tillegg er det fryktelig mye kjefting og krangling. Det hører nok med til historien at de er tyrkere, men likevel forstår ikke jeg poenget med å la disse ungene plage et helt nabolag. Anonymkode: 59b59...43c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 3 åringen sovnet ikke før kl. 00 i kveld 😞 Men får ikke lov til å løpe ute da. Meeen det har skjedd at han har løpt ut på terassen å jubla sent på kveld 🤣 men vi er raske med å fange han inn igjen. Hehe. Anonymkode: 4701d...806
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bodde her lenge før disse kom. Ungene går på selvstyr og det er ikke bare jeg som reagerer. Naboen på andre siden synes det er kjedelig med denne tre-åringen som støyer på denne måten, året rundt. Ikke eier de respekt for mitt og ditt, eller min og din tomt. I tillegg er det fryktelig mye kjefting og krangling. Det hører nok med til historien at de er tyrkere, men likevel forstår ikke jeg poenget med å la disse ungene plage et helt nabolag. Anonymkode: 59b59...43c Der har du det. Det er forskjell på kulturer og leggetid er ofte senere for noen enn andre. Har du vært på nattåpent på et storsenter før? Der er det mange barn, og de fleste er fra andre kulturer. Vi har utenlandske naboer og der er ungene også oppe mye lenger enn "typisk norske barn". Sånn er det bare. Mine barn synes det var svært urettferdig i starten at de måtte legge seg flere timer før venner i nabohuset, men de respekterer også at det er forskjellig fra familie til familie hva slags regler man har og kulturer. Det er ikke noe vi skal legge oss opp i. Og det kommer nok ikke til å endres hos dine naboer heller. Det er bare å respektere det. Men støy etter kl 23 er det lov å si ifra om. Anonymkode: bcba0...f53
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #13 Skrevet 27. juni 2019 Ikke alle foreldre som setter grenser for sine barn. Det er ødeleggende for barna å ikke ha noen regler og grenser å forholde seg til. Anonymkode: 3db1e...b95
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #14 Skrevet 27. juni 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Når det er fint vær får mine være ute lenge. I går var vi og fisket i elva til langt over midnatt. I dag har hun (8år) vært ute og lekt med venner til kl.22. Hun har nettopp lagt seg. Vi lever i vinter og mørke store deler av året. Lys, sol og godt vær må benyttes😊 Anonymkode: 27b56...319 Jeg synes ikke det er noe galt i å la ungene være lenge oppe innimellom, men argumentet om at "lys, sol og godt vær må benyttes" kjæper jeg ikke. Hvis man er så sent oppe ender det jo bare med at man sover bort neste dag. Det er mer sol klokka 8 om morgenen enn 23 om kvrlden. Anonymkode: 75af2...be7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #15 Skrevet 27. juni 2019 Livet er for kort til å bry seg så mye om hva naboen gjør. Pass på deg selv. Anonymkode: 536ca...84e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #16 Skrevet 27. juni 2019 Det er vel mer merkelig at 14-15 åringer legger seg før 11 og står opp kl 21i ferien..ikke det at det er noe å skryte av, men min 14 åringer legger seg i 1/2 tiden og sover hele dagen. Det er det normale her. Anonymkode: d674f...3b9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #17 Skrevet 27. juni 2019 Du vet at i Tyrkia så har de helt andre rutiner på dette enn i Norge, de synes vi er kjemperare som putter ungene i seng klokken åtte om kvelden. De kommer fra et land hvor det er så varmt midt på dagen at de ikke kan være ute. Så det er helt vanlig for dem å ta en siesta midt på dagen og heller være ute om kvelden når det blir svalere. Så de har ungene oppe sammen med seg om kvelden, for de har sovet på dagtid. Anonymkode: 52acd...d8a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #18 Skrevet 27. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er vel mer merkelig at 14-15 åringer legger seg før 11 og står opp kl 21i ferien..ikke det at det er noe å skryte av, men min 14 åringer legger seg i 1/2 tiden og sover hele dagen. Det er det normale her. Anonymkode: d674f...3b9 skrivefeil, hehe. Står opp kl 9 i ferien og legger seg før kl 23. Anonymkode: d674f...3b9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #19 Skrevet 27. juni 2019 Kan ikke du bare gjøre det som passer best for din familie og så gjør naboen det som passer vest for dem? Problem solved... Anonymkode: 07624...f7d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #20 Skrevet 27. juni 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bodde her lenge før disse kom. Ungene går på selvstyr og det er ikke bare jeg som reagerer. Naboen på andre siden synes det er kjedelig med denne tre-åringen som støyer på denne måten, året rundt. Ikke eier de respekt for mitt og ditt, eller min og din tomt. I tillegg er det fryktelig mye kjefting og krangling. Det hører nok med til historien at de er tyrkere, men likevel forstår ikke jeg poenget med å la disse ungene plage et helt nabolag. Anonymkode: 59b59...43c Men det har ikke noe å si hvem som bodde der først. Du har valgt å bo sånn og det kan du fortsatt endre. Man velger ikke hvem man skal ha som nabo. Jeg bor i enderekkehus og det er mye forskjellig i huset i midten da eier bor et annet sted i landet og leier ut via Airbnb, men jeg har valgt å bo sånn og må bare finne meg i det. Derfor er jeg også nå på utkikk etter enebolig. Du kan vel ta en prat med de og si at du ønsker respekt for mitt og ditt, min og din tomt samt ro etter kl 23. Noe mer enn det kan du jo egentlig ikke kreve. Anonymkode: af77f...f66
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #21 Skrevet 27. juni 2019 Nemmen! Er det noen som ikke gjør akkurat slik du gjør. Så grusomt.... Nordmenn er ekstremt konforme. Gud forby at noen legger ungene sine senere enn «normen». Min niåring går på badet halv elleve for tiden. Sover så lenge hun vil, kanskje til 10-11 tiden. Hun slapper av og styrer seg litt selv. Ser absolutt INGEN problemer med det. Hva er problemet, egentlig? Anonymkode: 64c14...5d5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #22 Skrevet 27. juni 2019 18 hours ago, Anonym bruker said: Klokka er kvart på elleve, og naboens tre-åring freser rundt på terrassen og holder et sabla leven. Hvorfor i all verden sover ikke sånne småttinger nå? Å la unger snu døgnet fullstendig på hodet har jeg aldri forstått poenget med. Mine på 14 og 15 har lagt seg selv om de nok ikke kravler seg ut av senga før ved 9-tiden i morgen. Ja da, det er skoleferie osv, men likevel, da! Anonymkode: 59b59...43c Ferie, tåler du ikke at barn eker uansett alder, bør du ikke ha naboer Anonymkode: 9260c...d2a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #23 Skrevet 27. juni 2019 Ehh... 14 og 15 åring som har lagt seg kl 23 i sommerferien og står opp kl 09?! Anonymkode: cd008...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå