Gå til innhold

Skrantende forhold😔


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med mannen i 13 år. Har 3 barn i skolealder. Hatt mange opp og nedturer, vært tungt siden nyttår... 

Kommuniserer dårlig, separat økonomi, ingen intimitet det siste året. Uenige om grensesetting og oppdragelse. 

Han lager ofte avtaler og planer med barna som ikke inkluderer meg.... 

Hans ord er gjeldene, noe som resulterer i at vi krangler og barna ikke hører på/respekterer meg.

Har tidligere vært episoder som gjør at jeg er redd for han... 

Jeg har kommet i en ond cirkel nå med mye krangling med barna da de tester grenser, vil bestemme selv og ignorerer meg... 

Fortvilet, lei meg og rådløs akkurat nå...  Er det mulig å endre forholdet med mannen og barna? 

Føler meg totalt mislykket som mor... Lyst til å starte på nytt for meg selv. Men er redd barna ikke vil ha så mye samvær. Hus og alt står på mannen, må isåfall starte helt på bar bakke.....

Noen gode råd? 

Anonymkode: 9d780...42b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, den mannen din er jo ikke god.

Jeg synes du skal kontakte nærmeste krisesenter i morgen og be om å få en samtale med dem der.

Det er helt tydelig at du er blitt og blir utsatt for psykisk vold, og at mannen manipulerer deg og barna og at han forsøker å bruke barna mot deg. Da trenger du hjelp for å komme deg bort fra ham. Og det plikter du også å gjøre som mor, for da kan i det minste barna få stabilitet hos deg selv om de ev. må ha samvær med ham også.

Hva har han gjort som gjør at du er redd for ham?

Anonymkode: 23866...613

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, den mannen din er jo ikke god.

Jeg synes du skal kontakte nærmeste krisesenter i morgen og be om å få en samtale med dem der.

Det er helt tydelig at du er blitt og blir utsatt for psykisk vold, og at mannen manipulerer deg og barna og at han forsøker å bruke barna mot deg. Da trenger du hjelp for å komme deg bort fra ham. Og det plikter du også å gjøre som mor, for da kan i det minste barna få stabilitet hos deg selv om de ev. må ha samvær med ham også.

Hva har han gjort som gjør at du er redd for ham?

Anonymkode: 23866...613

 Voldsepisoder...

Kastet meg i gulvet når jeg var gravid med minstemann.

Dyttet meg inntil vegg, holdt meg fast og snakket nedsettende. Deretter dyttet meg ned på gulvet og dratt meg rundt... 

Kommet løpende etter meg i fullt sinne.. 

Slått i stykker en dør da jeg låste meg inne på badet etter en krangel... 

Kommet stormende inn på soverommet når jeg har sovet. Flekket av meg dyna og kjeftet på meg... 

Det er lenge siden de overnevnte episodene. Nå er det bare den nedenfor som inntreffer... 

Tar tak i meg og skal holde rundt meg (holder fast) ved uoverensstemmelser... 

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Voldsepisoder...

Kastet meg i gulvet når jeg var gravid med minstemann.

Dyttet meg inntil vegg, holdt meg fast og snakket nedsettende. Deretter dyttet meg ned på gulvet og dratt meg rundt... 

Kommet løpende etter meg i fullt sinne.. 

Slått i stykker en dør da jeg låste meg inne på badet etter en krangel... 

Kommet stormende inn på soverommet når jeg har sovet. Flekket av meg dyna og kjeftet på meg... 

Det er lenge siden de overnevnte episodene. Nå er det bare den nedenfor som inntreffer... 

Tar tak i meg og skal holde rundt meg (holder fast) ved uoverensstemmelser... 

Anonymkode: 9d780...42b

Du lever jo i et forhold som både er fysisk og psykisk voldelig. Dette MÅ du komme deg ut av.

Har du bilde av den døren han slo i stykker? Det kan brukes som bevis.

Ikke vent eller tenk - ring nærmeste krisesenter allerede i kveld om du kan, eller i morgen når han er på jobb. Scroll nedover her så finner du telefonnummer til nærmeste senter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Og fortell din familie og nærmeste venninne hva du faktisk har levd med og lever med, og be dem støtte deg slik at du kommer deg bort fra ham. Men krisesenteret kan hjelpe deg om du ikke har andre, eller selv om du har andre. Du bør snakke med noen som vet og kan noe om slike voldelige menn!

Ring nærmeste senter, kjære deg! ❤️

Anonymkode: 23866...613

Skrevet

Nå synes jeg hun over her får det til å høres ut som det står akutt mellom liv og død. Du sier du har levd med denne mannen i 13 år, da regner jeg med du kjenner ham temmelig godt. Du sier han har vært voldelig mot deg tidligere men at han ikke er det nå lenger, men holder hardt rundt deg når dere krangler? 

For meg kan det virke som at du har tilgitt ham for volden da du valgte å fortsette livet med ham og valgte å sette barn til verden med ham? Er det et skrantende forhold som er problemet eller at du frykter ham? 

Du spør om råd..

Jeg synes du skal ta deg god tid til å finne ut om du vil være med ham eller ikke. Om du velger å gå fra ham, noe jeg synes du bør, bruk god tid til å finne ut av hvordan du skal løse det økonomisk. Snakk med familien din og ta imot råd og hjelp fra dem slik at du kan klare deg alene uten ham.

Anonymkode: 98b5e...9bb

Skrevet

Vær så snill, ta kontakt med ditt nærmeste krisesenter for en samtale! Man trenger absolutt ikke bo der for å få samtaler. De kan hjelpe deg å sortere dette. De har masse erfaring.

Jeg forstår deg. Jeg kom meg ut av forholdet med en psykisk syk mann som til slutt ble voldelig. Jeg var ung da vi ble sammen, alt skjedde så gradvis. Skjønte ikke hvilken vei forholdet tok før etter altfor mange år. Først nå i ettertid kan jeg se hvor ille dette faktisk var. Jeg har det så mye bedre nå. Vi har barna like mye. Han har ikke krav på barna i noen større grad enn deg.

Anonymkode: 76e5d...157

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå synes jeg hun over her får det til å høres ut som det står akutt mellom liv og død. Du sier du har levd med denne mannen i 13 år, da regner jeg med du kjenner ham temmelig godt. Du sier han har vært voldelig mot deg tidligere men at han ikke er det nå lenger, men holder hardt rundt deg når dere krangler? 

For meg kan det virke som at du har tilgitt ham for volden da du valgte å fortsette livet med ham og valgte å sette barn til verden med ham? Er det et skrantende forhold som er problemet eller at du frykter ham? 

Du spør om råd..

Jeg synes du skal ta deg god tid til å finne ut om du vil være med ham eller ikke. Om du velger å gå fra ham, noe jeg synes du bør, bruk god tid til å finne ut av hvordan du skal løse det økonomisk. Snakk med familien din og ta imot råd og hjelp fra dem slik at du kan klare deg alene uten ham.

Anonymkode: 98b5e...9bb

Du bagatelliserer vold i familien.

Nå er Hi motivert for å gjøre noe med det, da er det viktig at hun handler med det samme og skaffer seg hjelp.

Det er ikke noe å tenke lenger på, hun lever i et forhold som fremdeles er fysisk og psykisk voldelig. Det må hun komme seg ut av både for egen og barnas skyld.

Anonymkode: 23866...613

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå synes jeg hun over her får det til å høres ut som det står akutt mellom liv og død. Du sier du har levd med denne mannen i 13 år, da regner jeg med du kjenner ham temmelig godt. Du sier han har vært voldelig mot deg tidligere men at han ikke er det nå lenger, men holder hardt rundt deg når dere krangler? 

For meg kan det virke som at du har tilgitt ham for volden da du valgte å fortsette livet med ham og valgte å sette barn til verden med ham? Er det et skrantende forhold som er problemet eller at du frykter ham? 

Du spør om råd..

Jeg synes du skal ta deg god tid til å finne ut om du vil være med ham eller ikke. Om du velger å gå fra ham, noe jeg synes du bør, bruk god tid til å finne ut av hvordan du skal løse det økonomisk. Snakk med familien din og ta imot råd og hjelp fra dem slik at du kan klare deg alene uten ham.

Anonymkode: 98b5e...9bb

Det svaret her må du bare se bort ifra, hi. Å bagatellisere vold på denne måten er ikke det som er standard. Dette svaret kommer av ren dumskap og uvitenhet. Hun som har svart kan verken ha fagkompetanse eller personlig erfaring om hva fysisk og psykisk vold kan gjøre med selv den mest ressurssterke kvinne. 

Anonymkode: 76e5d...157

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bagatelliserer vold i familien.

Nå er Hi motivert for å gjøre noe med det, da er det viktig at hun handler med det samme og skaffer seg hjelp.

Det er ikke noe å tenke lenger på, hun lever i et forhold som fremdeles er fysisk og psykisk voldelig. Det må hun komme seg ut av både for egen og barnas skyld.

Anonymkode: 23866...613

Bagatelliserer vold i familien? Hvordan våger du?! Ikke fortell meg hva jeg mener om vold i familien. 

Hi spør om råd, du kommer nærmest med kommando om hva hun skal gjøre. «Gjør det NÅ med en gang, ikke vent eller tenk».

Hun skriver at problemet er at de kommuniserer dårlig, har separat økonomi, ingen intimitet det siste året, uenige om grensesetting og oppdragelse samt at hun føler han får barna imot henne. Hun vurderer å gå fra ham men vil da stå på bar bakke. 

Klart hun trenger å bruke tid på å tenke og åpne seg med de som står henne nær om dette. Hun er ikke i en akutt situasjon og den beste hjelpen hun kan få er av de som står henne nær. 



Anonymkode: 98b5e...9bb

Skrevet

Jeg er enig med "9bb", dette høres ikke ut som noen akutt situasjon. For å være helt ærlig høres det ut som vårt forhold og enda det var litt voldsomt i noen år (og mannen hadde en "fast" sexvenn i årevis) har vi i dag et godt og stabilt forhold som vi begge tenker skal vare livet ut. 

Det som var avgjørende for meg var total åpenhet og parterapi. Vi prater også om det vanskelige ca en gang i mnd slik at ikke det blir glemt eller gjentatt..

Anonymkode: 5c5a3...3e2

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bagatelliserer vold i familien? Hvordan våger du?! Ikke fortell meg hva jeg mener om vold i familien. 

Hi spør om råd, du kommer nærmest med kommando om hva hun skal gjøre. «Gjør det NÅ med en gang, ikke vent eller tenk».

Hun skriver at problemet er at de kommuniserer dårlig, har separat økonomi, ingen intimitet det siste året, uenige om grensesetting og oppdragelse samt at hun føler han får barna imot henne. Hun vurderer å gå fra ham men vil da stå på bar bakke. 

Klart hun trenger å bruke tid på å tenke og åpne seg med de som står henne nær om dette. Hun er ikke i en akutt situasjon og den beste hjelpen hun kan få er av de som står henne nær. 



Anonymkode: 98b5e...9bb

Jo, du bagatelliserer når du ber henne tenke seg om. Hun lever fremdeles med vold, psykisk vold og også fysisk vold. Han fryser henne ut og manipulerer henne og barna. I krangler bruker han sin fysiske styrke på å stoppe henne. Det er vold uansett hvor mye du bagatelliserer det! Og slike voldelige forhold må man komme seg ut av!
Når den som er i et slikt voldelig forhold endelig tar mot til seg og innser at dette ikke er bra, da er det ekstra viktig å starte å gjøre noe nå. Som i NÅ!

Hun har levd med en voldelig mann i 13 år. Nå må det ta slutt.

Om hun ikke eier noenting spiller ingen rolle - hun vil få hjelp til et sted å bo om hun har problemer med å skaffe seg et slikt sted selv.

Hi - som en over her sa, ikke ta til deg det anonym 9bb skriver!

Ta kontakt med krisesenteret i morgen og be om samtale der, HI. Der vil du få hjelp, der vil du få snakke med folk som har lang erfaring med kvinner som har levd i slike voldelige forhold som du har gjort. De vet også at det ikke er lett å bli fri fra den makten den voldelige mannen har hatt over deg, det er helt normalt. Men de kan hjelpe deg. Så start i morgen for å få et bedre liv. Skroll deg nedover linken jeg la ved over her, og finn ditt nærmeste krisesenter og ta kontakt med dem. Ikke vent, for ting blir ikke lettere. Hopp i det og ta kontakt med krisesenteret i morgen!

Anonymkode: 23866...613

Skrevet

Opplever ikke at det er en akutt situasjon. Handler nok om at jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke kan se at det er noe som vil endre seg... 

Befinner meg antageligvis i en eller annen form for sorgprosess. Ønske om å få til familielivet og kunne være en del av barnas liv hver dag... Kan ikke se for meg en hverdag uten de. 

Vi har tidligere snakket om fordeling av barna ved et brudd hvor jeg har vært tydelig på at jeg ikke ønsker at de skal bo 50/50. Nå virker det som om han har brukt dette året mot meg på å få barna over på sin side slik at det er han som får hovedomsorgen. Klarer ikke å ta skrittet fullt ut å gå når det da betyr at jeg vil se barna en dag i uken og annenhver helg.... Da er det lettere å bli her.... 

Økonomisk vil jeg klare meg fint. (640 000 i året) Utfordringen er mangel på EK ift kjøp av leilighet. Ingen leiligheter til leie i skole kretsen til barns pr d.d. 

HI

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet

Noen som kjenner til hvordan man går fram ift å søke om startlån i kommunen, eventuelt gjennom KLP? 

Hi

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Opplever ikke at det er en akutt situasjon. Handler nok om at jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke kan se at det er noe som vil endre seg... 

Befinner meg antageligvis i en eller annen form for sorgprosess. Ønske om å få til familielivet og kunne være en del av barnas liv hver dag... Kan ikke se for meg en hverdag uten de. 

Vi har tidligere snakket om fordeling av barna ved et brudd hvor jeg har vært tydelig på at jeg ikke ønsker at de skal bo 50/50. Nå virker det som om han har brukt dette året mot meg på å få barna over på sin side slik at det er han som får hovedomsorgen. Klarer ikke å ta skrittet fullt ut å gå når det da betyr at jeg vil se barna en dag i uken og annenhver helg.... Da er det lettere å bli her.... 

Økonomisk vil jeg klare meg fint. (640 000 i året) Utfordringen er mangel på EK ift kjøp av leilighet. Ingen leiligheter til leie i skole kretsen til barns pr d.d. 

HI

Anonymkode: 9d780...42b

Sender deg en stor klem❤️

Har du mulighet til å få hjelp av familie? Forskuddsarv, pant i deres bolig, låne penger til egenkapital? Jeg lånte 150 000 av mine foreldre (hadde resten selv) og betalte det tilbake på litt over ett år.

Har du mulighet til å finne på noe hyggelig med barna alene? Finne på noe du vet de synes er gøy. Bruke alenetid med hver av dem så de føler seg sett og elsket av deg også. 

Hvorfor ønsker du ikke at de skal bo 50/50? Og hvilken løsning på det ønsker du? 

Anonymkode: 98b5e...9bb

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som kjenner til hvordan man går fram ift å søke om startlån i kommunen, eventuelt gjennom KLP? 

Hi

Anonymkode: 9d780...42b

Kommunen må du bare søke hos, men skynd deg for de har en viss sum til dette hvert år og på slutten av året er kassen tom. Så det er en fordel å søke så tidlig som mulig.

Som jeg ser det er det viktigste for deg å komme deg unna, om barna velger å bo mest hos far sørger du for en stabil og god hverdag når de kommer til deg. Prat aldri negativt om far, bare si at han er som han er og du kunne ikke være sammen med han lenger for forholdet og balansen i forholdet var helt skjev. Si du er glad i barna og at de alltid kan komme til deg.

Antagelig vil han snakke stygt og nedsettende om deg, men barna vil vokse til, og de vil se pappa skikkelig, og deg skikkelig. De vil etterhvert skjønne... Forhåpentligvis blir de ikke som han, og vil komme mer og mer til deg.

Anonymkode: e6caa...9af

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender deg en stor klem❤️

Har du mulighet til å få hjelp av familie? Forskuddsarv, pant i deres bolig, låne penger til egenkapital? Jeg lånte 150 000 av mine foreldre (hadde resten selv) og betalte det tilbake på litt over ett år.

Har du mulighet til å finne på noe hyggelig med barna alene? Finne på noe du vet de synes er gøy. Bruke alenetid med hver av dem så de føler seg sett og elsket av deg også. 

Hvorfor ønsker du ikke at de skal bo 50/50? Og hvilken løsning på det ønsker du? 

Anonymkode: 98b5e...9bb

Desverre ingen økonomisk bistand fra familie. 

Han reiser avgårde på en jobbreise snart, da er jeg og barna sammen. Gleder meg til det ❤️

Ønsker at de har en fast base. Men ser nå på muligheter for kjøp av leilighet i nabolaget. Da kan de gå til og fra begge hjem, da blir det litt annerledes med delt bosted... 

HI

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommunen må du bare søke hos, men skynd deg for de har en viss sum til dette hvert år og på slutten av året er kassen tom. Så det er en fordel å søke så tidlig som mulig.

Som jeg ser det er det viktigste for deg å komme deg unna, om barna velger å bo mest hos far sørger du for en stabil og god hverdag når de kommer til deg. Prat aldri negativt om far, bare si at han er som han er og du kunne ikke være sammen med han lenger for forholdet og balansen i forholdet var helt skjev. Si du er glad i barna og at de alltid kan komme til deg.

Antagelig vil han snakke stygt og nedsettende om deg, men barna vil vokse til, og de vil se pappa skikkelig, og deg skikkelig. De vil etterhvert skjønne... Forhåpentligvis blir de ikke som han, og vil komme mer og mer til deg.

Anonymkode: e6caa...9af

I utgangspunktet er han en ålreit mann og flink far. Tror ikke han kommer til å snakke nedsettende om meg til barna.. 

Han betyr mye for meg og jeg er fortsatt glad i han. Men forholdsmessig er det forsent. 

Kan man ringe angående startlån? 

HI

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I utgangspunktet er han en ålreit mann og flink far. Tror ikke han kommer til å snakke nedsettende om meg til barna.. 

Han betyr mye for meg og jeg er fortsatt glad i han. Men forholdsmessig er det forsent. 

Kan man ringe angående startlån? 

HI

Anonymkode: 9d780...42b

Ja, bare ring, så får du infoen du trenger.

Du trenger å komme unna, om han virkelig er en ok mann og er grei med ungene så er det direkte skadelig for dem å se hvordan du bli behandlet av han. Det skjeve maktforholdet du beskriver er ikke hvordan et forhold skal være, og barna skal ikke se det og tro det er normalen.

Da er det bedre de vokser opp i et delt hjem hvor de ser at både mamma og pappa klarer seg greit.

Er dere forresten gift? Hvorfor står alt på han?

Om dere har vært sammen så lenge og dine penger har gått inn i husholdningen har du også eierett i bolig, biler osv selv om de står på han. Da skal du ha halvparten av verdistigningen selv om huset står på han, fordi dine penger har gått inn i husholdningen.

Anonymkode: e6caa...9af

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, bare ring, så får du infoen du trenger.

Du trenger å komme unna, om han virkelig er en ok mann og er grei med ungene så er det direkte skadelig for dem å se hvordan du bli behandlet av han. Det skjeve maktforholdet du beskriver er ikke hvordan et forhold skal være, og barna skal ikke se det og tro det er normalen.

Da er det bedre de vokser opp i et delt hjem hvor de ser at både mamma og pappa klarer seg greit.

Er dere forresten gift? Hvorfor står alt på han?

Om dere har vært sammen så lenge og dine penger har gått inn i husholdningen har du også eierett i bolig, biler osv selv om de står på han. Da skal du ha halvparten av verdistigningen selv om huset står på han, fordi dine penger har gått inn i husholdningen.

Anonymkode: e6caa...9af

Vi er ikke gift. Han kjøpte huset vi bor i rett før vi ble samboere. Min leilighet ble solgt og overskuddet fikk han i form av lån, 250000 kr. 

Når barna var små jobbet jeg redusert, har hatt fulltidsjobb de siste 5 årene. Han driver eget firma. Jeg har ingen innsyn i hans økonomi, min lønn kommer inn på konto som han har tilgang til. Jeg står for husholdning + overfører 8000 til han hver mnd som mitt bidrag til felles regninger.. 

Jeg er medlånetager på deler av huslånet, men finner ingen opplysninger om dette på min selvangivelse. Mulig han har endret dette??? 

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke gift. Han kjøpte huset vi bor i rett før vi ble samboere. Min leilighet ble solgt og overskuddet fikk han i form av lån, 250000 kr. 

Når barna var små jobbet jeg redusert, har hatt fulltidsjobb de siste 5 årene. Han driver eget firma. Jeg har ingen innsyn i hans økonomi, min lønn kommer inn på konto som han har tilgang til. Jeg står for husholdning + overfører 8000 til han hver mnd som mitt bidrag til felles regninger.. 

Jeg er medlånetager på deler av huslånet, men finner ingen opplysninger om dette på min selvangivelse. Mulig han har endret dette??? 

Anonymkode: 9d780...42b

Oi, dette høres ikke bra ut, har du ikke noe kontroll på felles økonomi, han styrer alt?

Ville faktisk fått råd fra en advokat her. Du skal jo ihvertfall ha igjen de 250.000, og han kan vel ikke bare fjerne deg som medlånetaker uten at du har fått info om dette fra banken?

Høres ikke bra ut i det hele tatt dette, det er virkelig på tide at du kommer deg ut av klørne til denne mannen og lærer deg stå på egne ben, også økonomisk.

Anonymkode: e6caa...9af

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, dette høres ikke bra ut, har du ikke noe kontroll på felles økonomi, han styrer alt?

Ville faktisk fått råd fra en advokat her. Du skal jo ihvertfall ha igjen de 250.000, og han kan vel ikke bare fjerne deg som medlånetaker uten at du har fått info om dette fra banken?

Høres ikke bra ut i det hele tatt dette, det er virkelig på tide at du kommer deg ut av klørne til denne mannen og lærer deg stå på egne ben, også økonomisk.

Anonymkode: e6caa...9af

Ingen oversikt over hans inntekter.

Ift banken er det en kamerat av han som er kundebehandler. Stusset over at det ikke var oppført på min selvangivelse. Kun bilen som er oppført på meg. 

Tidligere ble lån trukket fra min konto, dette endret han for et års tid siden. Forsøker jeg å snakke om økonomi avfeies dette, bortsett fra når han går gjennom Excel arkene med utgifter til husholdning...

 

HI

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet

Han har tydelig brukt tiden det siste året på å få mer kontroll over deg. Han manipulerer barna og setter dem opp mot deg, han har muligens endret din eierandel i huset. Denne mannen planlegger å kvitte seg med deg eller vet at du vil forlate ham, og han har ikke tenkt å slippe kontrollen over deg eller la deg få det som er rettmessig ditt.

Nettopp det at han har brukt det siste året på å sette barna opp mot deg, det viser at det haster å komme deg bort fra ham! Ser du ikke det selv? At for hver måned som nå går så kommer han til å manipulere barna enda mer mot deg?

Og en flink far - nei, en god far er ikke voldelig mot sine barns mor, bruker ikke fysisk eller psykisk vold, manipulerer ikke egne barn for å snu dem mot sin mor, snyter ikke sin partner og mor til sine barn økonomisk.

Du må komme deg bort! Bruk tiden mens han er borte til å gjøre mest mulig. Og du - skaff deg en advokat så fort som mulig. Det virker som om han har gjort div. ulovlige ting. Han kan ikke endre eierskap i bolig uten din underskrift. Om han har en kompis i banken som har hjulpet ham er det ekstra alvorlig, for det er jo strengt ulovlig av bankmannen. Og om din "kjære" har forfalsket din underskrift og lurt han i banken så er det også ulovlig og noe du må anmelde for å få pengene tilbake.

Denne mannen jobber helt tydelig for å få deg helt i grøfta, da haster det å komme seg bort. Krisesenteret kan hjelpe deg med praktiske råd.

Anonymkode: 23866...613

Skrevet

Takk for alle gode innspill❤️ Skal bruke de nærmeste dagene til å tenke gjennom situasjonen. Har kontaktet familievernkontoret for samtale. Tar det derfra.... 

 

Hi

Anonymkode: 9d780...42b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle gode innspill❤️ Skal bruke de nærmeste dagene til å tenke gjennom situasjonen. Har kontaktet familievernkontoret for samtale. Tar det derfra.... 

 

Hi

Anonymkode: 9d780...42b

Ønsker deg lykke til med det hele. Det er ikke en god situasjon du står i. Ikke la ham definere hvilken mamma du er, og ikke aksepter at han nødvendigvis har siste ord i alt. Rett ryggen og stol på din indre stemme - også hvis den sier at dette kan du ikke leve med/finde deg i.

Det er bra at du har kontaktet fvk! 

Anonymkode: 4c7b8...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...