Gå til innhold

Ang bidrag og bidragsforskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stund nå mottatt bidragsforskudd (minste satsen på 1600) fra nav. Nå fikk jeg plutselig inn en sum tilsvarende den min eks skal betale (lavere enn 1600). Betyr det at jeg får de resterende 300 kr på vanlig dato? Regner med nav innkreving har begynt med lønnstrekk på ham nå, og derfor det kommer inn. 

Men lurer altså på det resterende beløpet her... Altså mellomlegget mellom fastsatt bidrag og tilkjent bidragsforskudd. 

Anonymkode: dae72...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han betaler bidrag, så får du ikke bidragsforskudd, så da får du det far skal betale og ikke noe mellomlegg

Anonymkode: afea7...a64

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han betaler bidrag, så får du ikke bidragsforskudd, så da får du det far skal betale og ikke noe mellomlegg

Jo, jeg har vedtak om bidragsforskudd siden det far skal betale er så lavt. Det er under minstebidraget. 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sitat fra Nav.no:

Bidragsforskudd kan også utbetales dersom bidraget som fastsatt av NAV, er lavere enn det bidragsmottaker har rett på i bidragsforskudd.

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sitat fra Nav.no:

Bidragsforskudd kan også utbetales dersom bidraget som fastsatt av NAV, er lavere enn det bidragsmottaker har rett på i bidragsforskudd.

Jeg kan ikke noe om dette, Hi, men det slo meg at kanskje du faktisk må søke på nytt om dette? Jeg vil tro at det vedtaket du hadde om å få forskudd på 1600 kr pr. måned nå er blitt avsluttet, fordi han nå blir trukket. Da kan jeg tenke meg at du selv må søke på nytt om å få dekket mellombeløpet - altså at du må få et nytt vedtak på bidragsforskudd på kr 300 pr. måned.

Systemet er jo noen ganger veldig tungrodd. Jeg ville sjekket det i morgen, for det er mulig du bør søke raskt for å ikke miste denne måneden, hvis jeg skulle ha rett i at det er slik.

Anonymkode: c1fca...261

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke noe om dette, Hi, men det slo meg at kanskje du faktisk må søke på nytt om dette? Jeg vil tro at det vedtaket du hadde om å få forskudd på 1600 kr pr. måned nå er blitt avsluttet, fordi han nå blir trukket. Da kan jeg tenke meg at du selv må søke på nytt om å få dekket mellombeløpet - altså at du må få et nytt vedtak på bidragsforskudd på kr 300 pr. måned.

Systemet er jo noen ganger veldig tungrodd. Jeg ville sjekket det i morgen, for det er mulig du bør søke raskt for å ikke miste denne måneden, hvis jeg skulle ha rett i at det er slik.

Nei tror ikke det. Jeg er innvilget dette pga bidraget som er fastsatt er såpass lavt. Og der er det ikke endret noe for noen av oss. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei tror ikke det. Jeg er innvilget dette pga bidraget som er fastsatt er såpass lavt. Og der er det ikke endret noe for noen av oss. 

Nei, men det er fremdeles en mulighet for at Nav ser på det som to ulike ting. At det å få fullt bidragsforskudd direkte fra dem er ett vedtak som så avsluttes når han blir trekt. Og at det da kanskje må et nytt vedtak til for at du skal få mellomlegget.

Men, mulig jeg tar feil. Har bare erfaring med at Navsystemet ikke alltid er like logisk. Du bør i hvert fall sjekke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...