Gå til innhold

Gir dere bare masse skryt og ros til mennene deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann har blitt kronisk grinete. Uansett hva jeg sier er det himling med øynene, høylytt sukking og mye demonstrering. Jeg er så ufattelig lei! Han er sur og humørsyk hele tiden. 

Han mener at det er min feil. At jeg er så «flink til å påpeke alt andre ikke gjør godt nok». Hvis det er han som oppdager at eldste har slurvet med borddekkingen, blir månelyst. Hvis jeg oppdager det samme og såvidt kommenterer det, så er jeg altså «flink til å påpeke alt andre ikke gjør godt nok». 

Ja, jeg gjør han oppmerksom på det hvis han sender barnet avgårde i bhg med altfor lite klær. Eller hvis kjøkkenet har blitt vasket med en sur klut slik at benkene lukter, man merker det jo mens man vasker. Eller når han bare slenger alt inn i skap slik at man får det i hodet når man åpner neste gang. Er ikke disse tingene helt OK å gi tilbakemelding på på en helt høflig og grei måte når det skjer gang på gang? Må man utelukkende rose menn og skryte av dem uansett hva? 

Jeg gir mye ros og oppbacking. Men jeg mener man må kunne gi andre tilbakemeldinger også, uten at man skal få en helt vanvittig grinete holdning i retur. 

Anonymkode: 11038...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann har blitt kronisk grinete. Uansett hva jeg sier er det himling med øynene, høylytt sukking og mye demonstrering. Jeg er så ufattelig lei! Han er sur og humørsyk hele tiden. 

Han mener at det er min feil. At jeg er så «flink til å påpeke alt andre ikke gjør godt nok». Hvis det er han som oppdager at eldste har slurvet med borddekkingen, blir månelyst. Hvis jeg oppdager det samme og såvidt kommenterer det, så er jeg altså «flink til å påpeke alt andre ikke gjør godt nok». 

Ja, jeg gjør han oppmerksom på det hvis han sender barnet avgårde i bhg med altfor lite klær. Eller hvis kjøkkenet har blitt vasket med en sur klut slik at benkene lukter, man merker det jo mens man vasker. Eller når han bare slenger alt inn i skap slik at man får det i hodet når man åpner neste gang. Er ikke disse tingene helt OK å gi tilbakemelding på på en helt høflig og grei måte når det skjer gang på gang? Må man utelukkende rose menn og skryte av dem uansett hva? 

Jeg gir mye ros og oppbacking. Men jeg mener man må kunne gi andre tilbakemeldinger også, uten at man skal få en helt vanvittig grinete holdning i retur. 

Anonymkode: 11038...762

Enig med deg. Men menn trenger visst kun ros for alt og helst diplom hver gang de har gjort noe🙄 Blir lei!

Anonymkode: 84bb6...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roser han ikke. Men jeg driver heller ikke å kommenterer og pirker hvis han ikke gjør ting på min måte. 

Anonymkode: e284b...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg roser han ikke. Men jeg driver heller ikke å kommenterer og pirker hvis han ikke gjør ting på min måte. 

Anonymkode: e284b...86e

Men tenker du at det handler om pirk og egen måte når det er slike ting som jeg nevner over? For lite klær i bhg, uhygienisk vasking på kjøkkenet, at man får alt i huet når man åpner skapdører?

Hi

Anonymkode: 11038...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen begynte slik ville jeg lurt på hva som var galt med ham. Om han virkelig var frisk og hadde det bra på jobb og ingen andre større problemer, da ville jeg lurt på hva som var galt med forholdet vårt. Og da hadde jeg krevd at vi gikk til parterapi om han ikke gikk i seg selv og var ærlig på hva han egentlig var misfornøyd med og endret dette. Jeg hadde nok tatt en slik adferd som et tegn på at forholdet var i fare. Uansett hadde jeg ikke akseptert å bli behandlet slik!

Ellers er jeg veldig uenig i det ad8 skrev: "menn trenger visst kun ros for alt og helst diplom hver gang de har gjort noe" . Jeg har aldri opplevd menn som oppfører seg slik. Oppegående menn tar sitt ansvar i forholdet og familien som en selvfølge, og sammen finner man en arbeidsfordeling som fungerer. I et godt forhold kommer man med positive kommentarer til hverandre, men det er jo ikke det samme som å rose/skryte over det som er selvfølgeligheter.

Om den ene alltid må mase på den andre og alltid må rose etter at den andre har gjort noe, da tenker jeg at noe er feil i forholdet - da er det på tide med parterapi om man ikke greier å få ting til å fungere selv.

Anonymkode: e3eff...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men tenker du at det handler om pirk og egen måte når det er slike ting som jeg nevner over? For lite klær i bhg, uhygienisk vasking på kjøkkenet, at man får alt i huet når man åpner skapdører?

Hi

Anonymkode: 11038...762

Det høres slitsomt ut for din mann ja. Jeg hadde ikke holdt ut med det der. 

Anonymkode: e284b...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke påpeke bagateller. Jeg hadde blitt sinnssyk hvis jeg skulle leve med en som skulle påpeke småfeil. 

Hadde han sendt barnet i barnehage med shorts i minusgrader, så hadde jeg spurt hva han tenkte på. Men det var nok ikke tilfelle? 

Jada, det er kjipt med sure kluter. Skift ut den kluten før den blir sur. Krise? Nei. 

Jada, kjekt med organiserte skap. Krise? Nei. 

 

Anonymkode: 22463...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din høres ut som en blanding av passiv-aggressiv kjerring og hormonell fjortenåring. Og om du overtar jobbene for å få det reint eller ryddig, eller lar ham slippe unna med dårlig jobb, har han jo klart det, han slipper å være voksen i forholdet. Tror ikke han er en jeg ville ønsket å ha et liv med særlig lenge.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan få ros. Slik type ros som i "å så deilig at du er ferdig med huset", dager jeg har jobbet sent. Jeg hadde definitivt ikke gått stille i dørene med en mann som din. Drama og demonstrering tåler jeg ikke og han burde ikke prøvd seg en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men tenker du at det handler om pirk og egen måte når det er slike ting som jeg nevner over? For lite klær i bhg, uhygienisk vasking på kjøkkenet, at man får alt i huet når man åpner skapdører?

Hi

Anonymkode: 11038...762

Ja er ikke det det rart? Når menn ikke evner å utføre de mest grunnleggende oppgaver på en god måte, som å bytte ut sure kluter og kle på egne barn på en fornuftig måte, så er det DAMA som er idiot fordi hun krever at mannen «gjør ting på hennes måte». Jeg tror de fleste damer driter i hvem sin måte menn gjør ting på, så lenge oppgaven blir gjennomført med riktig resultat (ren benk, varme tørre barn osv). Det du nevner her hi er ikke rocket science.

Enkelte har veldig lave forventninger til mennene sine.

Anonymkode: 2e244...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at denne historien høres ganske annerledes ut fra den andre siden...

Generelt prøver jeg å la de små ting være små. Det koster meg f.eks så lite å sette inn i oppvaskmaskinen etter ham eller dra over benken på nytt med ren klut (jeg er mye mer luktsensitiv enn ham - tror det gjelder mange kvinner...) og jeg mener et hyggelig og raust hjem er verdt mye mer enn ubehaget ved å svelge en kamel eller to. Jeg håper og tror mannen min gjør det samme. I hvert fall maser og kjefter han også lite på meg enda jeg vet at jeg er langtfra perfekt. 

 

Hvis historien din objektivt er helt sann, høres han ut som en lat og sinna dritt som du ikke trenger til noenting. 

 

Anonymkode: 64b23...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kvinne som sutrer. Usexy

Anonymkode: cbdce...494

Menn som ikke greier å gjøre de enkleste ansvarsoppgaver riktig, selv etter å ha blitt gjort oppmerksom på det... Usexy.

Anonymkode: e3eff...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn som ikke greier å gjøre de enkleste ansvarsoppgaver riktig, selv etter å ha blitt gjort oppmerksom på det... Usexy.

Anonymkode: e3eff...2f4

Kvinner som bitcher. Usexy.

Anonymkode: cbdce...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...