Gå til innhold

Er datteren min gammeldags, eller er gamle samer moderne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en datter på 11 år. De klærne hun elsker og bruker om og om igjen ser jeg ofte at eldre damer, gjerne 70+, bruker. Tenker dere at hun er gammeldags, eller at de gamle damene er moderne?

Anonymkode: 667f5...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overse overskriften! Damer! Damer! Ikke samer! (Flashback til sametruse)

Anonymkode: 667f5...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt de fargerike klærne til samene. Så jeg synes det høres ut som hun har god smak.

Anonymkode: 5a71d...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting kommer igjen. Jeg går ikke i samme klærne som moren min, og jeg forventer ikke at datteren mkn skal like det samme dom jeg. En del av det som er moderne nå ligner på slikt som min bestemor gikk i. Jeg liker det ikke for jeg vil ikke ligne min bestemor, men min datter har jo ikke opplevd det slik, så for henne er det greit.

Anonymkode: 2aee1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en datter på 11 år. De klærne hun elsker og bruker om og om igjen ser jeg ofte at eldre damer, gjerne 70+, bruker. Tenker dere at hun er gammeldags, eller at de gamle damene er moderne?

Anonymkode: 667f5...8f8

Det kommer jo litt an på hva slags tøy da.

Anonymkode: 828ea...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo litt an på hva slags tøy da.

Anonymkode: 828ea...bfb

Gensere og bukser. Mest gensere. Og topper generelt. Og det er ikke sånn at de bare ligner, men det er nøyaktig det samme plagget. 

Anonymkode: 667f5...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gensere og bukser. Mest gensere. Og topper generelt. Og det er ikke sånn at de bare ligner, men det er nøyaktig det samme plagget. 

Anonymkode: 667f5...8f8

Kan du ikke linke til noen eksempler da? Det er jo veldig stor forskjell på hva 70 åringer går med og

Anonymkode: 828ea...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ting kommer igjen. Jeg går ikke i samme klærne som moren min, og jeg forventer ikke at datteren mkn skal like det samme dom jeg. En del av det som er moderne nå ligner på slikt som min bestemor gikk i. Jeg liker det ikke for jeg vil ikke ligne min bestemor, men min datter har jo ikke opplevd det slik, så for henne er det greit.

Anonymkode: 2aee1...68f

Det tror jeg er veldig sant. Jeg vil ikke gå med samme tøy som moren min. Men jeg har 2 nieser på 15 og 20 som lenge har gått i klesskapet til farmoren sin, og hun er i 70 årene. De synes det er kult

Anonymkode: 828ea...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke linke til noen eksempler da? Det er jo veldig stor forskjell på hva 70 åringer går med og

Anonymkode: 828ea...bfb

For eksempel disse:

CB82637B-B07E-414D-975D-A15A5932DF1D.jpeg

2F761E18-3159-419C-959A-DCDF5CBD005E.jpeg

Anonymkode: 667f5...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For eksempel disse:

CB82637B-B07E-414D-975D-A15A5932DF1D.jpeg

2F761E18-3159-419C-959A-DCDF5CBD005E.jpeg

Anonymkode: 667f5...8f8

Det er jo klassisk og ikke gammeldags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke gamle samer er veldig moderne. Jeg tror ikke den selen kommer tilbake. 

A9A16503-1EE2-49AB-AB39-A47DE63795E6.jpeg

Anonymkode: bddee...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra de bildene som er postet ser det jo ut som om hun kler seg enkelt, pent og komfortabelt. Syntes det så flott ut. 

Anonymkode: 46661...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De genserne var jo kjempefine da.

Verre med de 90-talls buksene som er moderne nå, jeg synes virkelig ikke det er fint med de litt store dongeribuksene som er kjempehøye i livet og blir holdt oppe av et stramt belte altså ;) Men vi brukte jo sånne bukser selv på 90-tallet så det er nok derfor jeg synes de er ulekre, dagens ungdom har jo aldri sett de i bruk før de plutselig kom i alle butikker igjen. Mote går i ring, de gamle tingene blir populære igjen...

Anonymkode: a83dd...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke gamle samer er veldig moderne. Jeg tror ikke den selen kommer tilbake. 

A9A16503-1EE2-49AB-AB39-A47DE63795E6.jpeg

Anonymkode: bddee...5de

Tøffe damer!!! Aldri si aldri.... 😉

Anonymkode: 2aee1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 18.29, Anonym bruker skrev:

For eksempel disse:

CB82637B-B07E-414D-975D-A15A5932DF1D.jpeg

2F761E18-3159-419C-959A-DCDF5CBD005E.jpeg

Anonymkode: 667f5...8f8

Fine klassiske klær. Jeg er 40 og er veldig glad i klasisk stil. Kunne fint gått i dette selv, og jeg er absolutt ikke "kjærring". 

Anonymkode: eb2f9...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fine klassiske klær. Jeg er 40 og er veldig glad i klasisk stil. Kunne fint gått i dette selv, og jeg er absolutt ikke "kjærring". 

Anonymkode: eb2f9...8ad

de buksene 😂

Anonymkode: a1ca0...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A formede, storblomstrete, fargerike kjoleforklær oppfatter jeg som veldig trendy, gjerne i crimpeline, dobbelslengbukser og utskrådde skjørt likeså. En ung jente kan fint gå med slik å være kul og trendy, tror jeg. Selv innbiller jeg meg at forklekjolen kunne gjort meg enda eldre enn jeg er :) Hun prøver seg sikkert fram og forsøker finne sin stil. Så fint at hun velger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

de buksene 😂

Anonymkode: a1ca0...b0b

Hva er galt med buksene?

Anonymkode: 828ea...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...