Gå til innhold

Koke gulerøtter sammen med potetene? Skal de koke like lenge?🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gulrøtter skal absolutt ikke koke like lenge nei. Men du kan fint ha de oppi vannet når potetene har kokt ei stund. 

Anonymkode: e10c0...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ofte gulrøttene på tvers og koker de sammen med potetene, for jeg syns at de trenger minst like lang koketid. 

Anonymkode: 992a7...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å ha de i samme vannet, men koker du de like lenge får du skikkelig vasne gulerøtter altså. Svigermor liker de sånn, og synes mine gulerøtter er harde, for jeg vil gjerne ha litt tyggemotstand igjen i de, så litt smak og behag der.

Litt avhengig av hvor store biter de kutter de i så trenger de ikke mer enn 5-10 min koking, mens potetene kanskje trenger 30-40 min (igjen kommer det an på størrelsen).

Hardkokte poteter er ikke noe godt, så kjenn på de med en skarp kniv eller et grillspyd, når de begynner bli gjennomkokt har du i gulerøttene og koker i 5 min til. Da blir det bra.

Anonymkode: 0c7bd...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg deler ofte gulrøttene på tvers og koker de sammen med potetene, for jeg syns at de trenger minst like lang koketid. 

Anonymkode: 992a7...3a9

Virkelig? Poteter skal jo koke i ca. 20 minutter. Koker du gulrøttene så lenge, blir de vel mos? Jeg koker aldri gulrøtter i mer enn fem minutter, vanligvis mindre. Koketid avhenger av hvordan de er kuttet. 

Anonymkode: 39440...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Virkelig? Poteter skal jo koke i ca. 20 minutter. Koker du gulrøttene så lenge, blir de vel mos? Jeg koker aldri gulrøtter i mer enn fem minutter, vanligvis mindre. Koketid avhenger av hvordan de er kuttet. 

Anonymkode: 39440...bec

Jepp. De blir absolutt ikke mos. De blir kanskje litt bløte for noen, men det er sånn vi liker dem. Gode å mose sammen med potetene i saus 🥕🥔

Anonymkode: 992a7...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koker alltid poteter og gulrøtter sammen. Deler potetene på langs og 3-4cm store gulrotbiter. Koker ca 20 min.

Anonymkode: c485e...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar poteter koke litt alene først. Kanskje 5 min. Så legger jeg gulerøtter oppi. Da blir de ganske vassne. Er allergisk mot råe, så liker de blaute hehe. 

Anonymkode: 057c0...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 15.43, Anonym bruker skrev:

Er altså ikke så kjøkkenvant🙈😂

Anonymkode: db027...2f0

Koker gulrøtter lenger enn potetene jeg. Det verste jeg veit er harde gulrøtter. (Å nei de blir ikke vasne som ei skriver under her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Toneelise skrev:

Koker gulrøtter lenger enn potetene jeg. Det verste jeg veit er harde gulrøtter. (Å nei de blir ikke vasne som ei skriver under her)

Koker du dem hele da? Det har jo stor betydning hvor store biter det er... 

Anonymkode: e10c0...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...