Gå til innhold

Forhold som varer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg usikker på hvordan jeg skal forklare dette, men i hovedsak lurer jeg på om de med lange forhold som gikk i stykker på sett og vis så det komme? Eller at en ikke var så nære? Jeg spør fordi jeg flere ganger har blitt kalt naiv når jeg tror mitt forhold til mannen min vil vare, men samtidig hører jeg, og leser her inne, om en mangel på kommunikasjon som jeg ikke opplever. Altså, jeg lurer på om det betyr noe her?

Mannen min og jeg har vært sammen i over 20 år, og vi har vært igjennom mye sammen. Vi er hverandres beste venner, men begge har også flere andre venner. Vi er veldig åpne og direkte overfor hverandre. F.eks. leser jeg her om damer som lurer på om mannen vil bli sur for ditt og datt, eller skjuler noe på mobilen osv. Jeg spør alltid rett ut jeg, uansett hvor ubehagelig det er, og det samme gjør han. Vi prater generelt mye sammen, pjusker mye på hverandre (altså stryker på, koser med håret osv), ler mye sammen og snakker grundig ut om ting dersom noe plager oss, også når det er meg/ham. Vi krangler aldri om noe, det er ikke nødvendig, og vi har skikkelig god sex. Vi snakker en del om planer om framtiden og er samstemt her. Er det virkelig så naivt å tro at vi går inn i alderdommen sammen?

Anonymkode: 593fe...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke naivt å tro, og jeg ville ikke hørt på dem som var negative. Jeg er helt sikker på at de fleste klarer å kjenne på hvordan det er mellom seg og partner, spesielt dem som kjenner hverandre. Selvsagt er det noen som får seg en stygg overraskelse, men som sagt tror jeg ikke det gjelder størsteparten. Dette til tross min egen historie.. 

Jeg var sammen med eksmannen i ca 12 år fra vi var 15 år. Vi var veldig forelsket og close, alle kommenterte det, at vi var som skapt for hverandre. Så ble jeg gravid, ivf - så det var veldig planlagt, og vi giftet oss. Under graviditeten merket jeg at han endret seg, tenkte ikke veldig over det, det var så mye nytt på en gang og jeg tenkte det ville gå seg til. Men når babyen kom ble han bare verre og ting gikk bare mer og mer dårlig. Til slutt var det jeg som gikk, jeg orket ikke mer og var langt, langt nede. Jeg kunne ikke forstå hva som skjedde med han og oss, men uansett hva jeg prøvde så ville han ikke snakke og ikke selv gjøre noe med det. Det viste seg at han hadde truffet en annen, men han våget ikke selv å gjøre noe med det, da var det faktisk lettere å være en skikkelig dritt og la meg ta valget til slutt. Men til tross for dette, så merket jeg jo endringene i lang tid, jeg visste bare ikke hva.

Jeg brukte lang tid på å komme meg igjen etter det og var bestemt på å klare meg uten en mann i livet, men så traff jeg en ny og etter lang kurtisering fra hans side er vi i dag gift, og både han og jeg er helt sikker på at dette vil være livet ut. Jeg føler det på en helt annen måte enn med eksmannen, det er en hellig overbevisning inni meg og jeg tviler aldri. Nå har vi ikke vært sammen like lenge som dere, ca 7 år, men jeg føler meg trygg på at det er oss to. Selvsagt kan ting skje, men det velger jeg å ikke fokusere på. Jeg nyter livet og mannen min.

Anonymkode: 18618...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke naivt å tro, og jeg ville ikke hørt på dem som var negative. Jeg er helt sikker på at de fleste klarer å kjenne på hvordan det er mellom seg og partner, spesielt dem som kjenner hverandre. Selvsagt er det noen som får seg en stygg overraskelse, men som sagt tror jeg ikke det gjelder størsteparten. Dette til tross min egen historie.. 

Jeg var sammen med eksmannen i ca 12 år fra vi var 15 år. Vi var veldig forelsket og close, alle kommenterte det, at vi var som skapt for hverandre. Så ble jeg gravid, ivf - så det var veldig planlagt, og vi giftet oss. Under graviditeten merket jeg at han endret seg, tenkte ikke veldig over det, det var så mye nytt på en gang og jeg tenkte det ville gå seg til. Men når babyen kom ble han bare verre og ting gikk bare mer og mer dårlig. Til slutt var det jeg som gikk, jeg orket ikke mer og var langt, langt nede. Jeg kunne ikke forstå hva som skjedde med han og oss, men uansett hva jeg prøvde så ville han ikke snakke og ikke selv gjøre noe med det. Det viste seg at han hadde truffet en annen, men han våget ikke selv å gjøre noe med det, da var det faktisk lettere å være en skikkelig dritt og la meg ta valget til slutt. Men til tross for dette, så merket jeg jo endringene i lang tid, jeg visste bare ikke hva.

Jeg brukte lang tid på å komme meg igjen etter det og var bestemt på å klare meg uten en mann i livet, men så traff jeg en ny og etter lang kurtisering fra hans side er vi i dag gift, og både han og jeg er helt sikker på at dette vil være livet ut. Jeg føler det på en helt annen måte enn med eksmannen, det er en hellig overbevisning inni meg og jeg tviler aldri. Nå har vi ikke vært sammen like lenge som dere, ca 7 år, men jeg føler meg trygg på at det er oss to. Selvsagt kan ting skje, men det velger jeg å ikke fokusere på. Jeg nyter livet og mannen min.

Anonymkode: 18618...b44

Takk for innspill! Det er akkurat slik du beskriver ditt nåværende forhold jeg har det. Det er så trygt og godt, så naturlig og selvfølgelig at det er oss to.

HI

Anonymkode: 593fe...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de fleste merker at forholdet skranter lenge før bruddet kommer.

Jeg har vært sammen med mannen i snart 25 år og gift i 20. Forholdet var godt inntil for 5-6 år siden, men har kun gått i negativ retning etter det. Jeg er nå ganske sikker på at vi kommer til å gå hver vår vei når vår yngste flytter hjemmefra om 3-4 år. Vi vil helt sikkert leve sammen frem til hun flytter ut da vi samarbeider godt og begge har fokus på barna. Vi er venner og samarbeider om vårt felles prosjekt, barna, men vi har nesten ingen felles interesser og intimiteten er fraværende.

Jeg har akseptert dette og det tror jeg også han har så det vil mest sannsynlig føles som en naturlig avslutning av et forhold som har vært dødt lenge. Venner og familie vil sikkert synes det er rart siden alt virker greit på overflaten, men de har i grunnen ikke noe med hvordan vi velger å leve våre liv.

Når det er sagt så utelukker jeg ikke at vi kan finne sammen igjen, men jeg anser det som lite sannsynlig. I mitt hode så er et forhold basert på samarbeid og vennskap lite verdt når intimitet og sex er så godt som borte. Da har begge parter det bedre alene eller ved å søke nye forhold.

Jeg synes det høres ut som ditt forhold med mannen er veldig bra hi og du er ikke naiv som har tro på det. Fokuser på at dere er kjærester og spesielle for hverandre så har jeg all tro på at dere vil fortsette å ha det fint sammen.

Anonymkode: 8d4d1...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle hva «alle andre» mener da? De har sine erfaringer og snakker ut fra det. De kjenner ikke ditt liv og dine erfaringer. 

Har vært sammen med mannen min i 20 år og føler meg ganske sikker på at han er den jeg vil bli gammel med. Andres mening om vårt forhold er jeg lite interessert i. 

Anonymkode: f2782...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks og jeg hadde et bunnsolid forhold med mye latter og samtaler. Alle mente vi var perfekte for hverandre og det mente vi også. 

Vsr sammen i 12 år. Så skjer livet. Han gikk på en smell i fylla med guttene og var utro. Han sa ingenting først og forholdet gikk sakte nedover uten at jeg skjønte hvorfor. Så fortalte han det da samvittigheten ikke klarte lenger. Da var jeg nedkjørt etter en periode med dårlig forhold. Startet terapi men han syns det vsr vanskelig å forholde seg til at han hadde såret meg. Så han fikk seg til å føle seg bedre ved å flørte med en kollega. Da jeg tok han i det var det kroken på døra. De er sammen den at i dag. 

Anonymkode: 233a7...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...