Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Jeg fikk et maleri i gave av ei venninne (ikke nær venninne) som hun hadde malt selv. Hun var tydeligvis veldig stolt av det og fornøyd med det, men jeg likte det ikke. Det passer ikke til stilen jeg har ellers i huset, og jeg vil ikke ha det på veggen. Hun er av typen som tar seg lett nær av ting, blir lett fornærmet og såra, så å returnere det til henne med en forklaring om at det ikke passet inn er uaktuelt. Og selv om hun ikke er ofte hos meg, kanskje et par ganger i året, er jeg redd for at jeg får et forklaringsproblem om hun ikke ser det på veggen min neste gang hun er her... hva ville dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 30b1b...1dd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Hengt det på soverrommet. Anonymkode: e22a9...84d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun er av typen som tar seg lett nær av ting, blir lett fornærmet og såra, så å returnere det til henne med en forklaring om at det ikke passet inn er uaktuelt. Er det noe du pleier å gjøre? Uansett om hun blir lett fornærma eller ei, så er da ikke det normal oppførsel når man får en gave Anonymkode: f0889...682
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #4 Skrevet 26. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det noe du pleier å gjøre? Uansett om hun blir lett fornærma eller ei, så er da ikke det normal oppførsel når man får en gave Anonymkode: f0889...682 Nei, det er klart jeg ikke pleier å returnere en gave! Men det er jo litt spesielt når det er et maleri som hun er fornøyd med men som jeg ikke liker. Da hadde det jo vært bedre at hun fikk det tilbake enn at jeg kasta det.. Jeg bor i en leilighet med nokså lite oppbevaringsplass, så jeg kan ikke bare legge det i boden heller.. Og ikke kan jeg gi det til Fretex heller, for der går hun ofte, og det skulle jo tatt seg ut om hun fant bildet sitt der!😬 Anonymkode: 30b1b...1dd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #5 Skrevet 26. juni 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er klart jeg ikke pleier å returnere en gave! Men det er jo litt spesielt når det er et maleri som hun er fornøyd med men som jeg ikke liker. Da hadde det jo vært bedre at hun fikk det tilbake enn at jeg kasta det.. Jeg bor i en leilighet med nokså lite oppbevaringsplass, så jeg kan ikke bare legge det i boden heller.. Og ikke kan jeg gi det til Fretex heller, for der går hun ofte, og det skulle jo tatt seg ut om hun fant bildet sitt der!😬 Anonymkode: 30b1b...1dd "Det er for fint til å støve ned på veggen, jeg er så redd for at det skal bli ødelagt". Nei, seriøst. Hva vil du da? Dette er vel alternativene dine: 1. Pakk bort bildet i en bod. Hvis hun spør, svarer du ærlig. 2. Heng opp bildet på veggen og irriter deg over det hver dag. 3. Si som det er, at det ikke passer inn, men at du satte pris på det. Så kan hun velge om hun vil ha det tilbake eller om hun synes det er greit at det står i boden din (eller kastes). Anonymkode: dc500...920
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #6 Skrevet 26. juni 2019 Hadde hengt det opp til de to første besøkene, og tatt det ned idet hun går ut døra igjen. På besøk tre er det greit å droppe det og si at dere forandrer hele tiden på interiøret. Anonymkode: 50a07...87d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #7 Skrevet 26. juni 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Det er for fint til å støve ned på veggen, jeg er så redd for at det skal bli ødelagt". Nei, seriøst. Hva vil du da? Dette er vel alternativene dine: 1. Pakk bort bildet i en bod. Hvis hun spør, svarer du ærlig. 2. Heng opp bildet på veggen og irriter deg over det hver dag. 3. Si som det er, at det ikke passer inn, men at du satte pris på det. Så kan hun velge om hun vil ha det tilbake eller om hun synes det er greit at det står i boden din (eller kastes). Anonymkode: dc500...920 Nr 3👌🏻 Dama mangler fullstendig antenner... Anonymkode: ce07a...530
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #8 Skrevet 26. juni 2019 Man må bare aldri gi denne typen gaver til noen man ikke kjenner stilen til VELDIG godt... Anonymkode: 1dab2...f3e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 Jeg ville hengt det på hytta. Der er det mange steder jeg kunne hatt hva som helst. Anonymkode: 8e2b0...efd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #10 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville hengt det på hytta. Der er det mange steder jeg kunne hatt hva som helst. Anonymkode: 8e2b0...efd Slik gjorde bestemoren min alltid. Alt hun fikk men ikke likte havna på hytten. Vi lærte ganske kjapt hva det betød når gaver ble tatt dit. Anonymkode: bf02b...236
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #11 Skrevet 26. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nr 3👌🏻 Dama mangler fullstendig antenner... Anonymkode: ce07a...530 Mangler hun antenner fordi hun har malt et bilde i gave? Anonymkode: f0889...682
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #12 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Slik gjorde bestemoren min alltid. Alt hun fikk men ikke likte havna på hytten. Vi lærte ganske kjapt hva det betød når gaver ble tatt dit. Anonymkode: bf02b...236 Jeg har og et familiemedlem som gjør sånn, veldig lite hyggelig Anonymkode: f0889...682
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #13 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Slik gjorde bestemoren min alltid. Alt hun fikk men ikke likte havna på hytten. Vi lærte ganske kjapt hva det betød når gaver ble tatt dit. Anonymkode: bf02b...236 Da lærte dere også ganske kjapt at dere burde gi bestemoren deres noe annet enn estetiske ting, ettersom dere ikke traff smaken hennes? Anonymkode: 1dab2...f3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå