Gå til innhold

Arbeidstid med matpause ikke inkludert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber 37.5 timers arbeidsuke,der matpause ikke er inkludert i arbeidstiden; hvordan er arbeidstiden deres? Jeg jobber nå 37.5 timers arbeidsuke med betalt matpause,og skal bytte jobb der matpause ikke er inkludert. 

Nå jobber jeg sommer og vintertid, hhv 08.00-15.00 og 08.00- 15.45. 

Hvordan er dette for dere som ikke har matpause inkludert? Har tenkt å spørre arbeidsgiver om dette etterhvert,men starter ikke før om 3 mnd så det er ikke dette jeg har lyst å spørre om dagen etter å ha fått tilbudsbrevet😂

Anonymkode: 19880...c8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du jobber 8 timers dager. 

Anonymkode: 8a104...2e7

Skrevet

Hos oss jobber man 37,5 time uken, 7,5 time dagen, pluss 30 minutters ubetalt lunsj midt på dagen. Det blir altså 8 timer hver dag, typisk 08.00-16.00 hver dag. 

Sommertid og vintertid er ikke relevant for min arbeidsplass, vi jobber 8 timer hele året.

Anonymkode: c164d...45f

Skrevet

8 timers dag og ingen sommertid.

Det sier seg vel egentlig selv, du får betalt for 7,5 time også må du plusse på tiden du er der i matpausa, da blir det 8 timer om dagen på jobb.

Anonymkode: 24bd1...961

Skrevet

Ingen som har sommertid her?

Skrevet

Hva er det med alle disse arbeidstrådene!?? Arbeid meg her og der

Anonymkode: 48fbb...3ba

Skrevet

Det er litt vanskelig å få tak i hva du egentlig lurer på.

Daglig arbeidstid i 100 % stilling er vanligvis 7,5 timer. Har du ulønnet matpause plusser du på en halvtime, og får da åtte timer. Typisk 08.00 - 16.00. Noen steder jobber de andre tider, for eksempel 07.00 - 15.00 eller 09.00 - 17.00. 

Hvis det stedet du skal begynne å jobbe har ulønnet matpause og sommertid, må den kortere arbeidstiden om sommeren tas inn igjen til andre tider. Dette kan gjøres ved at du får en noe lavere stillingsprosent, eller ved at du jobber litt lengre dager høst, vinter og vår. Hvis det er konkrete klokkeslett du lurer på, må du nesten sjekke det opp der du skal jobbe. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det med alle disse arbeidstrådene!?? Arbeid meg her og der

Anonymkode: 48fbb...3ba

Tja, kanskje fordi mange jobber. 

Anonymkode: 46724...f0a

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som har sommertid her?

På mannens arbeidsplass har de bare 20 min matpause hver dag, og jobber 10 min gratis hver dag mot å få fri alle inneklemte dager, påskeferie osv.

Hvordan man løser det med sommertid er også helt sikkert opp til hver enkelt arbeidsplass, så uansett hva folk svarer her kan det hende det er helt annerledes der du skal jobbe...

Om du har fått et tilbudsbrev og skriver under på det er det helt innenfor å spørre om arbeidstidene altså, at du vil planlegge for høsten skjønner alle, også din nye arbeidsgiver.

Anonymkode: 24bd1...961

Skrevet
1 time siden, Superdolly skrev:

Det er litt vanskelig å få tak i hva du egentlig lurer på.

Daglig arbeidstid i 100 % stilling er vanligvis 7,5 timer. Har du ulønnet matpause plusser du på en halvtime, og får da åtte timer. Typisk 08.00 - 16.00. Noen steder jobber de andre tider, for eksempel 07.00 - 15.00 eller 09.00 - 17.00. 

Hvis det stedet du skal begynne å jobbe har ulønnet matpause og sommertid, må den kortere arbeidstiden om sommeren tas inn igjen til andre tider. Dette kan gjøres ved at du får en noe lavere stillingsprosent, eller ved at du jobber litt lengre dager høst, vinter og vår. Hvis det er konkrete klokkeslett du lurer på, må du nesten sjekke det opp der du skal jobbe. 

Ikke her. De som jobber dagtid i kommunen her, dvs administrasjon, teknisk, saksbehandlere osv, jobber 8-15.30 på vinteren og 8-15 på sommeren. De jobber ikke inn😬

Anonymkode: f7d32...b7f

Skrevet

Jeg har det slik du etterspør.. 

jobber da 7,5 time + 0,5 time om vinteren

6,5 + 0,5 om sommeren

jeg må altså være på jobb f.eks fra 08.30-15.30 for å jobbe timene jeg skal om sommeren.

hvis jeg ikke rekker lunsj går jeg f.eks 15.00, men skriver timer frem til15.30

Anonymkode: 3c146...7d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...