Gå til innhold

Ang Game of Thrones... er jeg veldig treig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på sesong 5, og helt siden jeg begynte å se på det har jeg ikke klart å følge med 100% på hvem som er hvem, hvem de tilhører, og hva som egentlig skjer hele tiden. Sitter ofte igjen som et spørsmålstegn. Hvem var de? Hvorfor gjorde de det? Osv. 

Det er jo så mye som skjer og så mange forskjellige folk.

Er jeg litt treig? Eller?

Anonymkode: 09da6...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, litt. I sesong 5 burde du ha en viss oversikt. Ok å være forvirret i sesong 1, kanskje 2 også, men deretter burde det være greit å følge med.

Anonymkode: 625dd...650

Skrevet

Tja, ja, litt treg. Iløpet av første sesong burde det være på plass;) 

Anonymkode: 24c7f...d7c

Skrevet

Jeg har en viss oversikt. Men, det er jo nye folk og nye allianser og nye kriger hele tiden. Mister oversikten rett og slett...

Hi

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en viss oversikt. Men, det er jo nye folk og nye allianser og nye kriger hele tiden. Mister oversikten rett og slett...

Hi

Følger du ordentlig med, da? Dette er ikke en serie der det funker å sitte på mobilen samtidig, for midt i en snap fra naboen som er på Toto-konsert, så har noen skiftet side eller blitt drept. 

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Utrolig at du har holdt ut så lenge!! Det er jo det som er hele greia med serien, alle karakterene  og hvordan de utvikler seg utover i sesongene! Tror du skal holde deg til pretty little liars eller lignende... 

Anonymkode: e029b...fb3

Skrevet

Tar du pauser underveis, mellom sesongene, lange pauser mellom episoder? Jeg har ikke sett Game of Thrones,  men jeg kan slite med å henge med hvis det er lenge mellom hver gang jeg ser på noe. Jeg har sluttet å vente på nye sesonger av serier og ser heller alt i et jafs når den er ferdig slik at jeg skal klare å henge med :)

Anonymkode: 038fe...64c

Skrevet

Hva er poenget med å følge med da egentlig? 

Anonymkode: 7735d...877

Skrevet

Du har sittet på telefonen mens du har sett på, du? 

😱

Anonymkode: be63e...0eb

Skrevet

Jeg synes GoT er kjedelig. Jeg klarer ikke en gang å få med meg første episode. Nei, jeg aner ikke hva som er feil med meg. Jeg har forsøkt å se flere andre episoder, men det blir bare kjedelig for meg. 😢 

Anonymkode: 49386...6a8

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar du pauser underveis, mellom sesongene, lange pauser mellom episoder? Jeg har ikke sett Game of Thrones,  men jeg kan slite med å henge med hvis det er lenge mellom hver gang jeg ser på noe. Jeg har sluttet å vente på nye sesonger av serier og ser heller alt i et jafs når den er ferdig slik at jeg skal klare å henge med :)

Anonymkode: 038fe...64c

Alle episodene er gitt ut, så du kan se hele serien i et jafs nå 😊

Anonymkode: 625dd...650

Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart at du sliter litt med å henge med. Ting går raskt i TV-serien og man får ikke like mye bakgrunnsinformasjon og tid med hver karakter som i bøkene.

Hvis du sitter med telefonen eller andre ting mens du ser på er jo det ikke så lurt. Men jeg tror også det er lett å falle ut hvis du binger hver episode og bare ser hver av dem én gang. Det kan være greit å ha litt tid til å reflektere over eller snakke om hver episode før man går videre til neste.

Du kan vurdere å søke opp og se reviews for hver episode etter at du har sett den. På youtube finnes for eksempel Alt Shift X som er veldig nøye og forklarer alt av sammenhenger og viktige øyeblikk, og Ozzy Man Reviews har morsomme sammendrag og tar også med ting som tema og budskap.

Anonymkode: 733d5...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...